Jonge hamster met bulten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDaphne

Jonge hamster met bulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 00:51

Mijn russische dwerghamster heeft jongen die nu inmiddels 8 dagen oud zijn en nu zag ik dat 1 er van uit het nest is gezet en die zit sinds eergisteren bij het mannetje in het nest. Nu zag ik dat dit jong wat dus verstoten is door moeder onder de bulten zit op zijn/haar rug. Begrijp er niets van want deze hamsters zijn geen familie van elkaar dus het is geen incest. Wel zijn vader en moeder beiden zwart. Wat moet ik doen? Het gewoon laten rusten?vind het zo naar dat het beestje nu misschien lijdt en langzaam doodgaat.. Mannetje zorgt er wel goed voor en ik neem aan dat de moeder af en toe drinken geeft? anders zou het nu toch al dood moeten zijn?

xDaphne

Re: Jonge hamster met bulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 14:03

Het kleintje heb ik inmiddels niet meer kunnen ontdekken. Heb het idee dat de bulten kwamen van het verslepen van het jong en het vrouwtje rende af en toe terug om het kleintje drinken te geven. Het beestje zal wel niet goed zijn geweest en heb gedacht het terug te doen in het nest met behulp van een lepel. Uiteindelijk besloten dit niet te doen want het leek me beter om me er niet mee te bemoeien. Het kan zijn dat ze het beestje terug het nest in heeft gelegd maar hier ga ik niet van uit. Ik denk dat ze het zelf ongeruimd hebben.

_Tara_

Re: Jonge hamster met bulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:18

Je er niet mee bemoeien is meestal een goed idee inderdaad. Zou heel goed kunnen dat 1 van de ouders dit jong geruimd heeft. Hopelijk dat de overige jongen het wel allemaal redden!