hoe hoog warmtelamp puppies ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

hoe hoog warmtelamp puppies ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 16:19

Hallo

Maandagavond zijn bij ons 6 shih tzu pups geboren en ze doen het super ze komen goed aan en zijn levendig.
Alleen nu ben ik nogal een bezorgt typje en wil het allemaal zo goed mogelijk doen.
De warmte lamp hangt nu op zo'n 65 cm hoogte en een beetje schuin afgesteld zodat ze een warme kant hebben en een wat koelere kant.
Alleen de moederhond hijgt nogal snel dus ben bang dat ze het warm heeft maar durf de lamp niet weg te halen omdat ik dan weer bang ben dat de pups het te koud krijgen.
De moeder hijgt ook als ze op het koelere gedeelte ligt.
Moet ik de lamp nu nog hoger hangen ?
De kamertempratuur is zo'n 20 graden.
Wie o wie heeft tips via google kom ik er namelijk niet echt achter

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:22

Kun je er niet gewoon voor zorgen dat de kamer waar moeder en pups liggen lekker op temperatuur is?
dan is naar mijn idee een warmte lamp ook niet echt nodig,
wat ik zelf vaak doe met kittens is een snuggle safe (snugglepuppy)bij de kittens leggen zodat ze hier tegen aan kunnen liggen als ze het
koud hebben.
deze kun je kopen bij je dierenarts of bij bijvb zooplus

Wilawander

Re: hoe hoog warmtelamp puppies ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:44

Is op zich een goede hoogte hoor. De teef gaat wel opzij als ze het te warm krijgt. Gewoon een beetje in de gaten houden en af en toe even voelen hoe warm het is.
Met snuggle safe zou ik oppassen i.v.m. kapot bijten. Ligt natuurlijk ook aan het soort hond. Maar is geen fijn spul wat erin zit,

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 17:26

Als ik zelf voel en de puppys aanraak lijkt het me de perfecte tempratuur. Dus in die zin lijkt de lamp goed te hangen.
Na een weekje alleen nog snachts he ?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:23

Wilawander schreef:
Is op zich een goede hoogte hoor. De teef gaat wel opzij als ze het te warm krijgt. Gewoon een beetje in de gaten houden en af en toe even voelen hoe warm het is.
Met snuggle safe zou ik oppassen i.v.m. kapot bijten. Ligt natuurlijk ook aan het soort hond. Maar is geen fijn spul wat erin zit,

je kunt hem toch tegenwoordig al in een speciaal kussen krijgen, lijkt me niet dat hij dan snel stuk gebeten gaat worden uiteraard zijn er uitzonderingen ;) maar ik ga er vanuit dat je moeder met pups geen uren alleen laat :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:15

wij hebben in de opvang nog nooit een warmte lamp gebruikt. Gewoon een schone omgeving met goede droge/zachte/warme ligplaats in de werpkist en een constante (voor ons wat hoge) temperatuur in de kamer en geen tocht. Als ze het wat koud hebben gaan ze op een hoop liggen en hebben ze het warm dan gaan ze zich wat verspreiden. Nog nooit problemen gehad.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:57

dierenfan schreef:
wij hebben in de opvang nog nooit een warmte lamp gebruikt. Gewoon een schone omgeving met goede droge/zachte/warme ligplaats in de werpkist en een constante (voor ons wat hoge) temperatuur in de kamer en geen tocht. Als ze het wat koud hebben gaan ze op een hoop liggen en hebben ze het warm dan gaan ze zich wat verspreiden. Nog nooit problemen gehad.

eigelijk precies zoals wij het doen dus, alleen hebben wij voor de zekerheid nog een snuggle safe

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:58

De ideale temperatuur om te hebben is 28 graden. Je kan dus het best een thermometer erbij houden om te zien of de lamp hoger of lager moet :)