Hai,
even een mening gevraagd. Wij hebben hier in Portugal een klein schalige kennel om te kunnen oppassen op honden voor mensen die op vakantie gaan etc.. Op dit moment heb ik 3 honden in de kennel waarvan 2 reuen en 1 teef van dezelfde eigenaar. De reuen kunnen niet meer bij elkaar want die vliegen elkaar soms serieus aan en naar ik vermoed is het de grote die de kleine meer aanpakt dan andersom. Van het zomer had ik ze ook hier toen ze nog wel bijelkaar konden en de kleine had toch echt wat schrammen van de grote. nu vertelden ze dat ze beide reuen wilden castreren. Mijn vraag nu.....zou 1 niet genoeg zijn? als je beiden zou castreren zou het dan misschien het zelfde blijven? iemand hier ervaring mee? het zijn 2 verschillende rassen. 1 is een serra da estrela ( de grote) ...vrij dominant verder lief en eerlijk karakter...de ander is 3 koppen kleiner en een mengeling van van alles en nog wat. verder ook een lieve hond maar minder zeker dan de serra. persoonlijk zou ik eerst die kleine onder het mes doen...