rare combi van honden in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

keona

rare combi van honden in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 14:39

wie heeft er nog meer een vreemde combinatie van honden in huis.

ik zelf ben helemaal gek van engelse staffords.en die hebben we dan ook in huis ons mannetje word in mei 2013 5jr is ongecastereerd.

mijn vriendin had voorheen niks met staffords of andere terrier soorten.zij wilde dus graag een australian shepherd.deze is dus ook gekomen dit is een teef die november 2012 3jr geworden is.zij is ook niet gecastereerd.

deze 2 honden gaan zo goed met elkaar had dit nooit verwacht,want zijn echt 2 poten op een buik.

wie van jullie heeft nog zo'n vreemde combinatie thuis,en hoe zijn de honden onder elkaar.plaats 1 foto en eventueel een 2de in een link

hier was de aussie pas bij ons,en waren ze al altijd samen.en het liefste willen ze altijd mee met de koets
Afbeelding

samen spelen
http://7.media.hyves-static.net/8447756 ... 75646.jpeg

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:42

Beiden honden zijn niet geholpen zeg je. Hoe doe je dat dan als de teef loops is? Ik mag niet hopen dat je op den duur voor een nestje gaat?

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:43

Yupz, wij hebben 3 chihuahua's en een rottweiler. Dat levert ook nog weleens rare blikken op haha!

Maar het speelt super leuk samen en veelt elkaar hartstikke goed, typisch is wel dat de kleinste de baas is haha
Foto's in profiel.

bordercollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:43

Mag ik vragen waarom je dat een vreemde combinatie vind? Vanwege het ras?

Wij hadden altijd 2 bordercollie's (helaas afgelopen zondag de laatste in laten slapen)
nu nog een amerikaanse bulldog een bordercollie kruising keeshond en een chihuahua x dwerg snauzer.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:44

Ik ken meer van dat soort koppels (teef en reu). Wanneer de teef loops was ging de reu voor een paar dagen naar een honden pension. Niet altijd handig maar het werkte wel :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 14:46

PercyLeen schreef:
Beiden honden zijn niet geholpen zeg je. Hoe doe je dat dan als de teef loops is? Ik mag niet hopen dat je op den duur voor een nestje gaat?

wat is dit weer voor iets.ben geen kind honden zijn dan gescheiden .en nee zo een combi zou ik zeker niet eens willen.onze teef word komend jaar gedekt door een aussie en niet door een staff.onze reu is heel goed in toom te houden

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:48

Ik vraag toch gewoon hoe je zoiets doet? Hoef je niet meteen vanachter je bureau te vliegen. Relaxed joh.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 14:48

bordercollie schreef:
Mag ik vragen waarom je dat een vreemde combinatie vind? Vanwege het ras?

Wij hadden altijd 2 bordercollie's (helaas afgelopen zondag de laatste in laten slapen)
nu nog een amerikaanse bulldog een bordercollie kruising keeshond en een chihuahua x dwerg snauzer.

zijn gewoon hele verschillende rassen.kwa uiterlijk maar ook kwa opvoeding en doen.zijn geen honden die dezelde behoeften hebben.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 14:49

PercyLeen schreef:
Ik vraag toch gewoon hoe je zoiets doet? Hoef je niet meteen vanachter je bureau te vliegen. Relaxed joh.

Ik mag niet hopen dat je op den duur voor een nestje gaat?
van zo een opmerking vlieg ik inderdaad,echt weer iets voor bokt.we zijn niet allemaal broodfokkers omdat de honden ongeholpen zijn ,en gewoon maar alles op elkaar gooien.had jij gevraagd hoe ik dat deed bij een loopsheid,had ik jou normaal antwoord gegeven.maar niet met zo'n opmerking

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 14:54

NoaSky schreef:
Yupz, wij hebben 3 chihuahua's en een rottweiler. Dat levert ook nog weleens rare blikken op haha!

Maar het speelt super leuk samen en veelt elkaar hartstikke goed, typisch is wel dat de kleinste de baas is haha
Foto's in profiel.

heel leuk om te zien hoe je rottie afwachtend voor de kleintjes op de grond ligt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:54

Even weer ontopic? Bedenk even goed dat hoe je reageert meer zegt over jou dan over de vraagsteller, tenminste, zo heeft ze het niet bedoelt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 14:56

Alet74 schreef:
Even weer ontopic? Bedenk even goed dat hoe je reageert meer zegt over jou dan over de vraagsteller, tenminste, zo heeft ze het niet bedoelt.

prima.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:57

Alet74 schreef:
Bedenk even goed dat hoe je reageert meer zegt over jou dan over de vraagsteller, tenminste, zo heeft ze het niet bedoelt.

_/-\o_

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:57

@bordercollie: als de vraag voor mij was? Ik moet zeggen, ik vind het geneens een vreemde combi. Qua uiterlijk natuurlijk wel extreem maar qua karakter komen een rottweiler en chi toch wel overeen (mits het geen mode items worden).
Beide zijn extreem trouw aan baas en gezin en zullen dit ook ten koste van alles verdedigen. Beide zijn werkwillig, hoewel een chi vlugger leert, blijft bij een rott alles wat beter hangen.

De reden dat ik onze combinatie apart vind, komt vooral doordat andere mensen die je in bijvoorbeeld duinen, met uitlaten, bij het water tpch altijd raar naar me me staan te kijken als ik aan kom lopen met mn roedeltje haha en het meestal niet kunnen laten hier een (stomme) opmerking over te maken..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:00

Ik was toch gewoon benieuwd hoe je ze dan uit elkaar houdt? We hebben zelf een hond en bij haar fokker zag je dat de reuen en teven echt gescheiden worden gehouden in hokken op het moment dat er een teef loops is. Aan onze eigen teef merk je amper wanneer ze loops is. Daarom vroeg ik het je. En het leek me geen voor de hand liggende kruising vandaar dat ik suggereerde dat je ws niet voor een nestje gaat in de toekomst. En het is ook typsich bokt om alles negatief te zien.

Wilawander

Re: rare combi van honden in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:17

Hier twee reuen en 2 teven in huis. Als de teef loops is lopen ze alleen samen onder toezicht en mijn reuen weten dondersgoed dat ze niet mogen dekken en als het richting hoogtepunt gaat qua loopsheid dan gaat de teef apart. Werkt prima.

Anoniem

Re: rare combi van honden in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:36

Hier 3 reuen en 1 teef in huis.
Mijn teef was 2x sneller loops als verwacht,dus weg sterilisatie plannen.Ik vond het een geregel,ondanks dat de reu braaf was.
De teef is nu gesteriliseerd.
Wij hebben 2 oud duitsers ,en een kleine kees en een powderpuf.Die wekt bij mensen de meeste verbazing op,want wat is dat ? :)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:47

Het is maar wat je raar vindt, maar hier ook een combi van twee totaaaaaaal verschillende hondenrassen.
Een Rhodesian Ridgeback teef en een Mechelse Herder reu. Allebei niet geholpen.

Een echte mama, vanaf het begin.
Afbeelding
En nu
Afbeelding

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:56

Hier een tjech met een JR.
Hier hun allereerste ontmoeting als we dat klein kreng in huis hebben genomen
Afbeelding

Als ze spelen
Afbeelding

Afbeelding
Hij vond ze echt om op te eten <3

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 16:39

ja rare combi is misschien verkeerde woord.moet het misschien apparte combi noemen.
ik vind een chi en een rottweiler toch niet echt het zelfde.zie een chi niet echt een terrein bewaken,of ipo trainen. zijn ook honden uit een hele andere catigorie.dus vind het wel apart.wel zie je het nu veel dat mensen een chi hebben met een grotere hond er bij.

de tjech en de jack geweldig die foto's prachtig

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 16:40

Bianca41 schreef:
Hier 3 reuen en 1 teef in huis.
Mijn teef was 2x sneller loops als verwacht,dus weg sterilisatie plannen.Ik vond het een geregel,ondanks dat de reu braaf was.
De teef is nu gesteriliseerd.
Wij hebben 2 oud duitsers ,en een kleine kees en een powderpuf.Die wekt bij mensen de meeste verbazing op,want wat is dat ? :)

powderpuff is wel mega grappig.hoe is het karakter er zo van mag ook via pb als je dat liever hebt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 16:42

PercyLeen schreef:
Ik was toch gewoon benieuwd hoe je ze dan uit elkaar houdt? We hebben zelf een hond en bij haar fokker zag je dat de reuen en teven echt gescheiden worden gehouden in hokken op het moment dat er een teef loops is. Aan onze eigen teef merk je amper wanneer ze loops is. Daarom vroeg ik het je. En het leek me geen voor de hand liggende kruising vandaar dat ik suggereerde dat je ws niet voor een nestje gaat in de toekomst. En het is ook typsich bokt om alles negatief te zien.

nee zo een kruising moet je ook absoluut niet willen.sorry voor mijn reactie,maar op bokt krijg je altijd van zo'n reacties en word er soms niet goed van.ik vond dat je het gewoon zo schreef als of ik zo'n kruising wilde maken.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:43

Haha keona, nee vanwege het formaat niet. Het maakt geen indruk. Maar geloof me, dat ze zowel gehoorzaamheid- als speuroefeningen sneller oppakken dan onze rottweiler. (Ik zeg niet beter, want een rott is, eenmaal geleerd is geleerd. Een chi wil om zms te pleasen nog weleens alles door elkaar gooien om zsm het goede te doen)

Edit: ik mort er dus wel aan toe voegen dat ze hier als gelijkwaardig worden behandeld en niet mee getut wordt omdat ze 'zo schattig klein zijn'
Laatst bijgewerkt door NoaSky op 13-11-12 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 16:43

NoaSky schreef:
Haha keona, nee vanwege het formaat niet. Het maakt geen indruk. Maar geloof me, dat ze zowel gehoorzaamheid- als speuroefeningen sneller oppakken dan onze rottweiler. (Ik zeg niet beter, want een rott is, ennmaal geleerd is geleerd. Een chi wil om zms te pleasen nog weleens alles door elkaar gooien om zsm het goede te doen)

oke haha.ik zie ze al hangen op het pak bij de ipo :D

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:45

:+ ik moet toch stiekem toegeven dat ik dat zelf dan ook wel wil zien hahahahaha