Loop ik gisteren met beide katten te wandelen (ze lopen los mee), kom ik een vrouw tegen die gelijk vriendelijk tegen ze doet. Ze vraagt of het mijn katten zijn, waarop ze me verwijt de dieren te verwaarlozen. Ze voert Tibbe schijnbaar al maanden met - houd je vast - Hills science plan!! Ik vertel haar dat ze dit niet hoeft te doen en dat Tibbe al een tijdje z'n brokken thuis laat staan. Ze wordt boos en vertelt dat het een last op haar schouders is. Jullie begrijpen mijn verbazing. Ik ben maar geen discussie aangegaan omdat ze zo pissed off was, heb de katten naar binnen gehaald en een brief opgehangen dat ze zelf een kat moet nemen.
Vooral met terugwerkende kracht ben ik erg boos om dit gehele voorval - wat als Tibbe een nierdieet had of suikerziekte? Ze neemt gewoon de vrijheid om zich te bemoeien met mijn zorg voor mijn katten, die ik erg serieus neem, ook vanuit mijn toekomstige studie paraveterinair. Ook ben ik boos om het feit dat ze haar dure brok niet beter besteed aan de echte stakkers. Tibbe is altijd atletisch en rank geweest, en heeft tot nu toe met vlag en wimpel elk DA bezoek afgerond.
Nu wandel ik ook regelmatig met beide katten door de buurt, en hierop krijg ik negen van de tien keer een hele leuk reactie. Maar soms krijg ik een hele rare snauw of sneer ("houd je katten binnen! ik bel de DB!"), dus misschien dat de reactie van de vrouw ook hiermee te maken had?
Hebben jullie ervaringen op dit gebied? Crazy cat ladies die zich bemoeien met jullie katten? Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik nu moet doen. Groetjes van Tibbe en Lou (foto van voordat ze werden bijgevoerd)
Toen de staart van onze andere kat geamputeerd moest worden zijn we ook naar haar toe gegaan met de mededeling dat er niks ernstigs aan de hand is en hij niet dood hoeft..
Maar ik ken de frustraties vanuit de andere hoek. Mijn oma voert ook stug de kat van mensen die schuin tegenover hen wonen. De vrouw had haar verzocht te stoppen met voeren omdat de kat nauwelijks meer thuis eet. Mijn oma gaat stug door. Ik iriteer mij hier mateloos aan met name als ze dan ook nog zegt ''ons katje'' enz tijdens verjaardagen.