Volg Yoda's dierenartsvorderingen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Volg Yoda's dierenartsvorderingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:19

Hoi allemaal,

Gisternacht wilde mijn Teddy Widder Yoda alleen maar onder het verhoginkje in zijn kooi zitten. Hij zit hier echter nooit dus dat vonden we al raar. De volgende ochtend had hij niet gedronken en niks gegeten, hij was futloos en poepte/plaste niet. Dus 's avonds konden we bij de dierenarts terecht. In de tussentijd heeft hij nog een keer over [***] heen geplast ( := ). Yoda's hele maagje was leeg en de DA voelde iets hards maar wist niet wat het was. Hij was een intensive care klantje.
Yoda kreeg een waterinfuusje en we kregen dwangvoer en medicijnen mee. Pijnstilling/ontstekingsremmer en iets om zijn darmpjes weer op gang te laten komen.
[***] is de hele nacht wakker gebleven om hem om de 4 uur te voeren en hem in de gaten te houden. Echter lukte dat voeren niet echt dus maakte ze mij wakker zodat ik meneer een spuitje in z'n mond kon proppen en z'n vloeibare eten kon geven.

's Ochtends is [***] weer naar de DA geweest, hij was wel iets opgeknapt (zag je vooral aan zijn vachtje), en ze wilden hem nog een kans geven. We deden goed werk dus hij mocht wel weer mee.
Yoda krijgt nu om het uur wat te eten en daar stoppen we mee om 6 uur, dan krijgt hij om de 4 uur weer.
Hij drinkt niet zelf dus dat geven we hem ook, en hij poept heel afentoe. Plassen heeft hij nog niet gedaan.

Na zijn eten en medicijnen (2x p/d en 3x p/d) is hij wel heel opgewekt en vrolijk en wil rennen, maar het is nogsteeds niet de Yoda die we kennen.

DA weet nog steeds niet wat hij heeft, maar zeker weten geen gas.
Soms knabbelt hij wat aan zijn hooi (vooral als hij net heeft gegeten) of hopst wat door de kooi maar meer van de tijd zit hij wat te zitten. Yoda is een slordige eter dus zijn hele baard zit onder het voer na het voeren _O-

Duimen jullie mee? Wie heeft ervaring? Komt hij er bovenop?

steefvicky

Re: Volg Yoda's dierenartsvorderingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:52

Awhh Danique! Arme Yoda..

Ik volg! En beterschap voor Yoda en geef hem nog maar een dikke knuf van mij! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:01

Aaaw arme yoda,hopen dat hij snel opknapt... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:09

Hij heeft net weer 1.3 ml medicijn, 10 ml water en 7 ml dwangvoer gehad, ging er wel in maar liever niet geloof ik. Heb ook een kontje banaan in z'n voerbak gedouwd, dat wilde hij wel graag. Er zaten dus wat biksjes aan gekleefd en die heeft ie ook op.
Yoda's temperatuur was 39,6 dus houdt zichzelf prima warm gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:19

Weer naar de dierenarts, andere medicatie en als dat niet werkt toch achterste kiezen onder verdoving laten bekijken... Jammer dat er verder niemand reageert.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:02

Banaan eet hij dus wel, hoe gaat het eten van groenten en kruiden? Biks eten vinden de meeste zieke konijnen sowieso maar niets. Uit je verhaal begrijp ik dat hij waarschijnlijk 24 uur niet of nauwelijks gegeten heeft, voor een konijn is dat erg lang dus het gaat wel even duren voordat hij de oude is. Maar denk dat je op de goede weg bent, wat voor medicijnen geef je hem nu allemaal? Kiezen laten controleren lijkt me dan wel een logische volgende stap zeker omdat je zegt dat hij wel wat dingetjes probeert te eten steeds. Het dwangvoeren, neemt hij dat graag aan of moet het echt onder dwang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:33

Hoi Linea,
Groenten en kruiden houdt hij sowieso niet van, hij kreeg eerst 3x daags 0,3ml metocloral (darmstimulerend), 2x daags 0,7 ml carprofen (pijnstilling/ontstekingsremmer).
Dat 2e is nu niet meer aan de orde en ipv daar van krijgt hij 2x daags 0,3ml cisaral (bevordering maaglediging). Die laatste krijgt hij sinds vandaag en knapt er zichtbaar van op.
Yoda nam een kruidensnoepje aan, en at vrijwillig weer banaan waar wat biksjes aan kleefden. Het dwangvoederen vindt hij natuurlijk niet leuk maar als de spuit er eenmaal inzit wil hij graag eten. Ook voelde de dierenarts vandaag wat gas, maar niets om ons zorgen over te maken ivm medicatie.
Bedankt voor je berichtje

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:43

Arme Yoda! ;( Gelukkig maar dat hij toch eet dankzij jullie goede zorgen. Ik ga voor hem duimen :(:) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:46

Dankjewel Gaby! Vanmorgen waren we heel bang sat zijn eind in zicht was maar sinds we een ander dierenarts hebben geraadpleegd gaat het zichtbaar steeds beter!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:00

Wat goed om te horen dat het al ietsje beter gaat ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:47

Vanmorgen om 7 uur heb ik hem gevoerd, kwam ik beneden nam hij wat slokjes drinken uit z'n fles! En toen om 11 uur weer en medicijn gegeven.
Ben daarna gaan douchen en kom ik net beneden... Zit hij biksjes te eten! Niet veel, maar toch. Dus kooitje open en meneer kwam blij naar buiten. Hij is nog niet 100% maar beter gaat het echt! Hulde aan de dierenarts!

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:20

Kijk dat is nou goed nieuws. Ga zo door Yoda! Hoe blij kan je zijn als een konijn weer wat begint te eten he :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:27

Precies! Yoda is weer ongeveer de oude, hij rent door de kamer, is eigenwijs, zijn vacht is zachter dan ooit, op z'n rug liggen wil die niet meer (snap ik best na al die spuitjes) en hij krijgt nu nog een paar dagen medicijn en dan is het goed :)

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:03

Ah gelukkig zeg ! :D