Hond wil niet meer in de tuin......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Hond wil niet meer in de tuin......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 16:45

........... na het overlijden van haar maatje ;(

Ik heb een Noorse Eland hond (Mud) die altijd erg graag buiten was tot een paar maanden geleden. Toen hebben we plotseling afscheid moeten nemen van Goofy, de oudste hond. Ze zijn Mud haar hele leven (3,5 j) samen geweest. Sinds dien wil Mud dus niet meer naar buiten de tuin in om te spelen/muizen zoeken en haar behoefte te doen. En dat terwijl ik daar, speciaal voor de honden aangelegde, honden toilet heb. Ik wandel in de ochtend 1 tot 1,5 uur per dag, maar wil de honden ook de mogelijkheid geven om hun behoefte te kunnen doen als ze moeten. Aardige baas ben ik :D Maar Mud houd alles nu gewoon op terwijl ze dag en nacht naar buiten kan. Mud is erg ziek geweest na het overlijden van Goofy, is zelfs een hele dag opgenomen geweest wegen veel overgeven, conclusie : lichamelijk niks aan de hand, ze miste goofy erg. Dus op aanraden gekeken voor een nieuw maatje. Dit is een (smeer) Keeshond teef geworden Mees genaamd +:)+ Die 2 kunnen het erg goed vinden, breken geregeld mijn woonkamer af. ^) Maar dat mag de pret niet drukken, Mud is weer vrolijk *\%/* Al wil ze nog steeds niet de tuin in om met Mees te spelen. -O- Deze speelt daar dan even alleen en Mud ligt op de stoel te pitten :( Ze wil heel graag naar buiten door de voordeur >;) Met lekkers kan ik haar naar buiten door de achterdeur lokken, mar het is duidelijk te zien dat ze niet op haar gemak is en wil snel weer naar binnen. Doe ik de deur dicht gaat ze er stijf tegen aan zitten tot ik de deur weer open doe :roll:

Hoe krijg ik mijn hond weer met plezier in de achtertuin???????

*ik heb zelf het idee dat er wat gebeurt is dat ze daarom niet meer in de tuin wil, goofy haar milt was erg groot en vol bloed. anderen konden mijn tuin in als ik er niet was*

Sassol

Re: Hond wil niet meer in de tuin......

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:26

Maak van de tuin een leuke plek. Ga daar dus leuke activiteiten doen, geef haar daar eten en maak daar je knuffelplekje van.

Zelf ook veel in de tuin aanwezig zijn en je dingetje doen, dan zal zij dat ook weer sneller doen.

aikon

Re: Hond wil niet meer in de tuin......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 21:31

Ik ben vaak in de tuin bezig, ik probeer haar dan ook zover te krijgen dat ze muisjes gaat zoeken. Ook Mees probeert haar over te halen om te spelen, knuffelen in de tuin wil ze niet. Het baat allemaal niet. Haar eet plek is de keuken, haar ergens anders laten eten is moeilijk. Ik ben begonnen met de tuin te veranderen, dit op advies, zodat het haar minder doet herinneren aan goofy. Al weet ik niet of een hond zo denkt.