Iemand tips of moet ik echt met een breakstick gaan lopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xRomana

Iemand tips of moet ik echt met een breakstick gaan lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 00:16

Hier in de buurt wonen veel mensen die geen verantwoording nemen en alles gewoon lekker los laten lopen en dan heb ik het over hondjes die niet de liefsten zijn maar al voor heel veel problemen hebben gezorgd
Dit heeft geresulteerd in veel problemen, vechtpartijen, en vanavond dus een staffort die niet meer los wilde laten, mijn lieve Boef is dus geopereerd aan zijn oor en het is nog de vraag of dit behouden blijft want het weefsel was behoorlijk verscheurd.

Ik liep alleen met mijn 2 honden, tot een van de beruchte staffort weer aan kwam rennen. Helaas kon ik nu met 2 honden niets doen en had ik geen klompen aan, anders had ik hem het licht uit zn ogen geslagen.

Gelukkig kwamen dr mensen te hulp die de hond aan de achterpoten op wisten te trekken toen lied hij los,
vervolgens heeft hij de hond bewusteloos geslagen omdat hij weer uit wilde vallen
Deze keer was het een potige kerel die mij hielp, hoe had dit afgelopen als die er niet was geweest?
Ik heb nu een dikke rekening liggen van een plastisch chirurg, en de eigenaar geeft niet thuis die wil een schadevergoeding voor zijn eigen hond
Politie is dr al mee bezig, dus even kijken wat die gaan doen.

Maar naast deze staff lopen dr nog meer los (Helaas woon in zon wijk met allemaal van dat soort honden ;( ) we hebben dr al vaker meldign van gemaakt maar wordt niets aan gedaan.

Ik durf niet meer alleen over straat en wil een breakstick kopen, waar haal je die en hoe werken ze?

BarrieVabis

Re: Iemand tips of moet ik echt met een breakstick gaan lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:22

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:40

Goh, ik ben serieus in shock en niet alleen door jouw verhaal. Verkopen ze serieus stokjes bij de dierenwinkel om een hond los te wrikken? 8)7
Dit zal een direct gevolg zijn van het gebrek aan opvoeding van het soort honden dat bij jou in de buurt voor deze bijtincidenten zorgt.

Ik denk dat melding bij de politie voor nu het enige is wat je kan doen. heb je de gegevens van de man die je heeft geholpen? Deze kan aan de politie je verhaal bevestigen. Wel vervelend dat er niets aan gedaan wordt dat die beesten loslopen. Politie kan toch gewoon streng gaan handhaven wb de aanlijnplicht?

Beterschap voor je hond, hoop dat hij goed opknapt :(:)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:49

Jeetje, wat een rotsituatie!

Maar volgens mij schiet je met zo'n breekstok niks op ... ja, je kan hem even losbreken maar dan hangt hij daarna weer ergens anders of in zelfs in je arm!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 07:09

ja ik zou die wel meenemen want nu was het een oor maar je weet nooit waar het later weer eens gebeurd.
Wat een idioten heb je he! Men moet een super stoere hond want dan zal iedereen wel ontzag hebben voor je maar uitlaten en de verantwoording nemen over je bijna 100% zeker hond agressief (wordende) hond dat kan men niet. Ik snap gewoon niet waarom zulke onbenullen dit soort honden gewoon aan kan schaffen. Wat mij betreft als dit soort honden zoiets veroorzaakt hebben en de eigenaar is niet voor rede vatbaar dan gelijk in beslag nemen. Wil de eigenaar wel verantwoording nemen dan 1x waarschuwen en muilkorf verbod.
Het kan toch immers niet waar zijn dat honden die voor de kil gaan zomaar los kunnen lopen??

Ik ben erop tegen maar hier in de buurt loopt er een ventje van net 4 jaar met zijn hondje hele dagen over straat. Zo'n mini maltezer. Ontzettend leuk stel samen maar zijn ouders wel al een paar x gewaarschuwd dat dit zomaar erg fout kan gaan want het ventje laat hem op alel honden af gaan. Nu is hier 95% van de honden niet agressief maar je moet maar één van die andere 5% treffen......... zo'n kind heeft een levenslang trauma!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 08:52

wat erg voor je hond zeg :(
ik ben zo blij dat ik in het boerenland woon, kan 2 uur lopen zonder iemand tegen te komen en als ik al iemand tegen kom zien ze dat ik mijn honden vast doe en doen zij dit ook :)
verder zou ik in jou geval lekker met de auto ergens naar toe rijden om te wandelen :o zou dat echt niet elke dag willen tegen komen

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 16:26

Bedankt voor jullie reacties, en ik heb imiddels een brakstick gekocht, en ik zie dat ik daarmee als het nodig is ook ogen kan uitprikken ja je moet wat als je alleen bent!
Essie ik ga alle dagen naar het duin of bos, maar smorgens en savonds loop ik hier gewoon door de wijk.

Met de hond gaat het erg slecht, hij heeft hoge koorts gekregen en nu weer medicijnen voor gekregen,
het oor ziet er ook niet goed uit en as maandag gaat hij weer onder het mes, dit keer een oorbesparende operatie zoniet gaat het oor plus een gedeelte van de gehoorgang dr uit ;(

Ik heb nog niets gehoord van de politie. Wel van die mensen van dat staffie, die willen geld zien omdat hun hond een gebroken kaak heeft }:0

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:34

jeeeeeesus wat erg zeg :( :( sterkte met je hond!
en gewoon aandringen bij de politie, belachelijk zeg bah!

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:07

Enkeltje asiel volgende keer (hopelijk gebeurt het niet meer..)?
Kunnen de eigenaren 'm daar ophalen, hopelijk worden ze dan een beetje verantwoordelijker.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:53

Hoe wil je m in t asiel krijgen dan als hij in ts der hond hangt..

Verder hoop ik toch niet dat je dat echt meent ts dat je een oog uit gaat prikken.. Hoe erg het ook ia wat er gebeurd, geloof niet dat dat de oplossing is ;)

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:47

Als hij los is natuurlijk :)*
Hondlief kan er weinig aan doen dat hij de verkeerde of geen opvoeding heeft gehad.
Misschien krijgt hij daar nog de kans om een nieuw verantwoordelijk baasje te krijgen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:56

Nienkeee_ schreef:
Hondlief kan er weinig aan doen dat hij de verkeerde of geen opvoeding heeft gehad.
Misschien krijgt hij daar nog de kans om een nieuw verantwoordelijk baasje te krijgen.

Hond'lief' heeft natuurlijk wel een bepaalde aanleg in de genen. Het zal niet gauw een labrador of cavalier zijn die zo'n aanval uitvoert.
Dit zijn gewoon vechthonden, daar zijn ze voor gefokt en dat fok je er niet uit, punt.
Denk dat dit beest dan ook weinig kans heeft, mocht hij naar het asiel gaan. Maar gezien de acties van de eigenaren die TS hier bex=schrijft, acht ik de kans vrij klein dat deze hond naar het asiel gaat.

Wat een achterlijke baasjes trouwens, zíj willen nu geld omdat hun beest de kaak heeft gebroken?! 8)7

TS: slim dat je zo'n stok gekocht hebt, ik had er nog nooit van gehoord.. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:07

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:17

Aranel schreef:
Nienkeee_ schreef:

Hond'lief' heeft natuurlijk wel een bepaalde aanleg in de genen. Het zal niet gauw een labrador of cavalier zijn die zo'n aanval uitvoert.

Oh nee, mag jij met mijn hond hier dorp t dorp lopen. Hier zijn het de labradors die menigmaal mijn hond te pakken hebben gehad.
Dat heeft niks met ras te maken, maar met opvoeding.

TS, heel veel sterkte voor je hond en voor jezelf. Is je andere hond ongedeerd uit de strijd gekomen?
Ik hoop dat je hond snel beter mag worden.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:18

Aranel schreef:
Nienkeee_ schreef:

Dit zijn gewoon vechthonden, daar zijn ze voor gefokt en dat fok je er niet uit, punt.

Wat een onzin! Er bestaan genoeg lieve honden die door sommige " vechthonden" worden genoemd. En vergis je niet in de labradors en Golden Retrievers. Zij stonden niet voor niets in de top 10 van agressieve hondenrassen. Al komt dat meer vanwege het feit dat ze doorgefokt waren. (Weet niet of dat nu nog steeds is.)

Als je naar de huidige top 10 kijkt zal je ook honden tegenkomen die je er totaal niet verwacht.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:53

@fohadie:

'Zucht... 'Dankzij broodfokkers zijn er nu ook bloedlijnen met foute labradors en foute Golden Retrievers, maar toch kun je beter een bijtende labrador dan een bijtende vechthond tegenkomen.
In dit topic is er duidelijk een probleem met een vechthond, voor bijtende chihuahua's of dwergpinchers graag een ander topic openen a.u.b. ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:58

SaskiaKa schreef:
Goh, ik ben serieus in shock en niet alleen door jouw verhaal. Verkopen ze serieus stokjes bij de dierenwinkel om een hond los te wrikken? 8)7
Dit zal een direct gevolg zijn van het gebrek aan opvoeding van het soort honden dat bij jou in de buurt voor deze bijtincidenten zorgt.

Ik denk dat melding bij de politie voor nu het enige is wat je kan doen. heb je de gegevens van de man die je heeft geholpen? Deze kan aan de politie je verhaal bevestigen. Wel vervelend dat er niets aan gedaan wordt dat die beesten loslopen. Politie kan toch gewoon streng gaan handhaven wb de aanlijnplicht?

Beterschap voor je hond, hoop dat hij goed opknapt :(:)

Een breakingstick wordt door diverse houders van vechthonden (ook mensen die niet vechten daarmee) serieus aangeraden om altijd op zak te hebben.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:05

Jeetje wat lekker kort door de bocht om 'vechthonden' maar meteen als slecht af te stempelen, dat is een probleem in opvoeding, meer niet, maar met mensen die hard 'vechthond' roepen is mijn inziens ook iets behoorlijk mis...

Neemt niet weg TS dat ik het echt super rot vind voor jou en je hond, dit mag niet gebeuren. Maar was idd met opvoeding en aanlijnen niet uit de hand gelopen. Ik zou mijn heil niet zoeken in 'wapens' maar dat kun jij voor je eigen beter bepalen als ik natuurlijk, als jij je maar veilig voelt...
Ik zou bij de politie aan blijven dringen en een vinger in de pap proberen te houden en ook melden dat de eigenaren van de hond een schadevergoeding willen. Sterkte!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:09

Aranel schreef:
Nienkeee_ schreef:

Verklaar, waarom mijn vriend een groot litteken in z'n gezicht heeft van een collie?
Waarom de jackrussel van de de buren zijn poot is verloren aan een een duitse herder?
En waarom de stafford van mijn vriendin geen vlieg kwaad heeft gedaan.

Het klopt dat stafford gefokt is voor beren en stierengevechten, maar deze zijn in 1838 al afgeschaft. Pas in 1935 werd de hond een officieel ras. De o zo agressieve stafford heeft zich dan al 100 jaar als huishond bewezen. Nu zijn we bijna 200 jaar verder. En toch zijn er nog steeds mensen die deze honden beoordelen op hun uiterlijk. Belachelijk vind ik dat.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:15

Aranel schreef:
Nienkeee_ schreef:

Ik kijk ook weer eens op bokt en lees de grootste onzin die er bestaat.
Een gezonde goed opgevoede hond is een eerlijke hond. Het zijn geen mensen.

Aranel schreef:
In diverse lijstjes staat mijn vorige hond hoger in de lijst van gevaarlijke honden dan de pitbull. Beest deed geen vlieg kwaad, "waarschuwde" zelfs meer dan dat ie in de tegenaanval ging als ie aangevallen werd. Broertje van mijn hond is als bijna-volwassene afgemaakt omdat de eigenaar niet meer veilig z'n eigen huis in kon. Iedere gezonde hond kan gezond opgevoed worden, het is een kwestie van je verantwoording nemen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:20

De discussie die hier ontstaat begrijp ik wel, maar punt is hier dat TS niet meer over straat durft vanwege andermans hond....

TS: een goed idee heb ik zelf helaas niet. Volgens mij ben je al goed bezig met het inschakelen van de politie.
Misschien kun je de komende tijd iemand meenemen? Voor je eigen zelfvertrouwen, maar misschien ook hand als getuige.
Wie weet kan er zelfs een filmpje worden gemaakt als het weer gebeurt?
Een een flinke wandelstok of paraplu mee, zodat je die hond een mep kunt verkopen als het nodig is.....

Veel sterkte!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:22

Ik zou in jou geval gewoon altijd een wandelstok meenemen (stroomapparaat die eerder in dit topic word genoemd is ook een goede) en het licht uit die hond zijn ogen slaan. Heel hard, maar zulke honden horen niet los te lopen. En waar zijn de eigenaren in dit verhaal. Zo te lezen heeft een vreemde jou geholpen.

En dan nog de ballen om geld te eisen tegen de TS ook. Is toch te zot voor worden. Enkeltje euthanasie als je het mij vraagt. Leren de eigenaren ook meteen wat de gevolgen zijn.

Niets tegen vechthonden hoor. In onze wijk heb je er heel veel die lekker in een gezinnetje als huishond dienen en lief naast de kinderwagen meelopen. Is duidelijk een kwestie van training en opvoeding.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:28

Flinke paraplu of wandelstok kan zeker schelen ja. :j

Breakingstick heeft trouwens alleen zin bij honden die vastbijten en niet makkelijk loslaten. Maar dan heeft die hond dus inmiddels al wel je eigen hond gebeten...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:43

Nienkeee_ schreef:

zo natuurlijk :)* is dat niet.
als hij los is kan je hem echt niet zomaar pakken en samen met de ts haar hond aan een riempje vast houden tot je hem naar het asiel kan brengen :)*

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:27

Rumpleteaser schreef:
De discussie die hier ontstaat begrijp ik wel, maar punt is hier dat TS niet meer over straat durft vanwege andermans hond....

TS: een goed idee heb ik zelf helaas niet. Volgens mij ben je al goed bezig met het inschakelen van de politie.
Misschien kun je de komende tijd iemand meenemen? Voor je eigen zelfvertrouwen, maar misschien ook hand als getuige.
Wie weet kan er zelfs een filmpje worden gemaakt als het weer gebeurt?
Een een flinke wandelstok of paraplu mee, zodat je die hond een mep kunt verkopen als het nodig is.....

Veel sterkte!
Idd, als je zelf zo'n hond niet aan kan pakken gewoon een stevige plu mee. Vervelend voor de hond, maar dan moet de eigenaar 'm maar bij zich houden.