Kat loopt mank?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EmmyJoycee

Kat loopt mank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 18:40

Elke middag als ik uit school kom zitten mijn 2 lieve katten voor de voordeur te wachten tot ik de deur openmaak :) ze zitten s'nachts in het hok waar een deel van van hun is. Vervolgens zijn ze binnen ik pak wat drinken mijn kat AD ging zoals normaal weer naast me liggen op haar kussen. Ze sprong van de bank af en ze liep opeens mank, toen ze naar binnen gingen en alles niet opgelet. Waarschijnlijk was het dus al zo. Toen rende ze een stukje en ze zakte gewoon weg. Ik mag er niet aan komen dan haald ze zowat uit, en begint ze heel hoog te miauwen. Ze wil het dus echt niet. Toen ik eindelijk even aan haar pootje mocht zitten was de boven kans van haar poot dik, niet heel dik maar was wel dik. Had haar en de andere kat in het hok gezet. Kwam er zonet weer en normaal komen ze gelijk bij je en gaan ze miauwen nu bleef ze liggen en wou echt niet van het kussen af, pootje was nog dik. En ze heeft zelf bijna niks gegeten. Ze eet van haar zelf normaal haar bakje vlees op nu lag de helft er nog.. Vader was er net nog geweest en die zei dat ze nog precies het zelfde lag en hij er ook niet aan mocht komen.. Ik vind het zo sneu..

Wat zou het kunnen zijn?

Groetjes Emmy

dierenfan

Re: Kat loopt mank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:18

wat denk je van het feit dat je misschien een paar uur geleden even naar de DA had gemoeten? En anders in elk geval dat je beter NU kan gaan want een kat die aan geeft dat ze niet in orde is die is echt niet in orde. Nu is het nog geen weekend hoewel vele DA's nu hun spreekuur al gehad hebben.

Wat het ook is, een ontsteking, een abces, gekneusd of gebroken in alle gevallen heb je een diagnose van de DA nodig EN medicatie en pijnstilling want dit is zonder meer erg pijnlijk!!

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 19:21

Alleen het rare is nog dat hij wel uit me handen kon springen nee ik deed het zelf niet. Ze deed het zelf..

Me ouders willen afwachten..

Me ouders zijn pas net thuis en het is nog stuk rijden er heen.. Dus op dat moment kon het iet..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:29

op het moment dat uit je handen springen voor hem belangrijker is dan de pijn dan zal hij dat zeker doen. Mijn hond is erg rustig als hij pijn heeft en loopt dan heel rustig en beheerst (artrose in zijn rug en nek) echter als hij dan een hond ziet dan 'vliegt' hij in de riem en gaat trekken en gek doen omdat hij er perce naar toe wil. Dat wil niet zeggen dat hij dus weinig pijn heeft maar wel dat het naar die hond toe willen gaan voor hem belangrijker is dan het toegeven aan de pijn. Als die hond weer weg is dan is de pijn dubbel zo hard aanwezig.

Het springen uit je arm is dus geen graadmeter over hoe je kat zich werkelijk voelt ;)

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 20:41

Oh zo.. Wij kunnen verder even niks doen.. We kijken even hoe het morgen is en anders gaan we naar de da :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:22

Dat de poot dik is, is niet goed. Even kijken hoe dat er morgen uit ziet.
Eet ze nog wel? En wat is haar temperatuur?
Niet eten en koorts hebben duidt vaak op een ontsteking wat dan toch wel behandeld moet worden.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 22:24

Ze heeft de helft van haar zakje vlees op gegeten, weet niet hoeveel datis.. Dat doet ze vaak ook, zeis al nooit z'n grote eten geweest.. Ik mocht zonet ermelo aan komen op een plek na toen moest ik er van afblijven..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:27

Dat is in ieder geval goed dat ze nog eet.
Zit nu maar niet teveel aan die poot. Kijk morgen even hoe het eruit ziet.
Is het nog steeds dik en mankt ze nog steeds, bel dan de DA even.
Haal morgen ook gelijk een thermometer bij de kruidvat (is 6 euro ofzo). Kan geen kwaad om in huis te hebben ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:27

Het is duidelijk pijnlijk en katten laten niet snel merken dat iets pijn doet. Mijn kat had laatst een abces, waar wel een mok vol prut uitkwam, beestje had niks laten merken.
Dus morgen naar de dierenarts.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 22:28

Probleem is nu alleen dat we geen vervoer hebben voor naar de dierenarts, als we daar morgen heen zouden gaan. We zien morgen eerst even, en kruidvat is helaas echt niet dicht bij..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:29

zitten ze in een deel van een hok ?? :?
en ook geen DA ?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:30

nou ja, voor de volgende keer als je in de stad bent.

Kijk morgen gewoon even, en als het nodig is zul je toch iets moeten gaan regelen.
Bij ons hebben de meeste klinieken trouwens spreekuur zaterdagochtend.
Iets om mee rekening te houden

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 22:31

spicegirl schreef:
zitten ze in een deel van een hok ?? :?
en ook geen DA ?

Daar ging me vraag niet over :) jep, laatste deel van het hok waar nog wat spullen staan is aanrecht , en kattenbak en slaapzak voor hun zelf plus hun eigenkussens en doosjes waar ze altijd in liggen en hun eten in bakjes :)

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 22:32

Nessa schreef:
nou ja, voor de volgende keer als je in de stad bent.

Kijk morgen gewoon even, en als het nodig is zul je toch iets moeten gaan regelen.
Bij ons hebben de meeste klinieken trouwens spreekuur zaterdagochtend.
Iets om mee rekening te houden

Okee bedankt :) we kijken idd even hoe het morgen is en anders gaan we naar de dierenarts.

Tos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:35

wat kan is dat de kat gevochten heeft en een klein wondje aan zijn poot heeft en is gaan ontsteken.
Dierenarts raadplegen! En niet te lang wachten.
Wij hadden er hier eentje die is eigenlijk niet super mak maar ook een hele dikke poot. Kon hem uiteindelijk krijgen en toen in de badkamer gedaan en DA gebeld en heb hem toen zelf met antibiotica gespoten (in overleg met DA) heeft een paar dagen niets gegeten. Dus maar een beetje op lippen smeren (yoghurt) en water erin met spuitje. Hij loopt nu weer redelijk en komt ook niet meer binnen.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 22:36

Okee, dat denken wij dus ook of iets verrekt.. En knal heeft gehad ofzo iets..

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:38

ook hier een kat die mank liep en toch een verdikking op zijn pootje kreeg, heb ook eerst aangekeken wat hij sprong en deed er van alles nog mee.
gegeven moment toch gebeld voor een afspraak, zij vertrouwde het niet en hebben toen een rontgen foto laten maken met als gevolgd: middenhandsbotje gebroken (precies de middelste van de 5 tenen) hoefde niet gespalkt en minstens 4 weken "bench" rust en aan de metacam.
Nou komt de onze alweer buiten omdat het inmiddels 5 weken geleden is, maar hij heeft er geen last meer van.

kans is groot dat hij tijdens het afspringen verkeerd terrecht is gekomen en misschien iets gebroken heeft, zou toch echt even heen gaan

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:39

waarom zou je 2 katten in een gedeelte van een hok doen ?
zelfde als een paard in een stand, of een hond permanent in een bench...
en dan geen haast maken om naar een DA te gaan.. :n

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:40

Waarom niet?

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 22:41

Okee bedankt :) baal we ontzettend dat ik van te voren voor dat ze binnen kwamen niet heb kunnen zien als ze toen al mank liep. Ik ga zo weer kijken, en even voelen.

Bij haar is het zeg maar je hebt dan kussentjes-bot-knie?-bot- dan schouder denk?

Tussen het bot en schouder zit het waar het dikker is en ik niet aan mag komen.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 22:43

spicegirl schreef:
waarom zou je 2 katten in een gedeelte van een hok doen ?
zelfde als een paard in een stand, of een hond permanent in een bench...
en dan geen haast maken om naar een DA te gaan.. :n

Nuttig zeg, vraag iets over een pootje en jij begint te oordelen en je weet niet eens hoe het er echt uit ziet bedankt ;) voor de rest kunnen ze de hele dag naar buiten zijn ze ook! En savonds even bij ns binnen en dan rond deze tijd gaan ze het hok in, zij vinden het prima en hebben elkaar ;) fijn van je info zeg.. Wij proberen ALTIJD het goede voor onze dieren, maar als ouders niet thuis zijn en ik hier thuis alleen ben kan ik moeilijk naar dierenarts zonder geld hè.. Ouders werken ook.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:45

Ik denk dat een hok een schuur is.
Tenminste mijn friese familie noemt de schuur ook het hok...
TS komt denk ik ook uit het noorden?

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 22:46

mazzeltje schreef:
Ik denk dat een hok een schuur is.
Tenminste mijn friese familie noemt de schuur ook het hok...
TS komt denk ik ook uit het noorden?

Jep :j we mogen het ook wel een garage noemen maar wij noemen het een hok :)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:47

Hier is een hok iets wat over het algemeen wat kleiner is.....
Kippenhok, konijnehok, hondenhok... Hahahahahahah

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:48

Ik zou er niet meer aan zitten hoor aan die poot. Het doet overduidelijk goed zeer. En door eraan te aan zitten bezorg je de kat alleen maar extra stress. En van de buitenkant kun je toch niet zien of het gebroken is, dus echt veel nu heeft het ook niet om haar dan te plagen door telkens aan die poot te (proberen) zitten.