wij hebben een grijze roodstaart, en die schreeuwt echt veel
zo veel dat het gewoon niet meer leuk is. hij heeft een vriendje bij hem zitten (amazone), die is veel rustiger als hem (ik weet dat het allebei heel andere vogels zijn maar toch).
hij krijgt genoeg voer, mag samen met die andere vogel de hele dag uit de kooi, s' avonds gaan ze samen in dezelfde kooi.
verder trekt hij erg heel erg op mij, t is best een bangerd, vooral voor dingen die hij nog niet eerder gezien heeft.
zodra ik ook maar de kamer uitloop om iets uit de keuken te gaan halen ofzo, begint ie meteen de schreeuwen, en als ik weer in de kamer ben is het weer goed.
hij kan best gemeen zijn, waarschuwt niet als je iets doet wat hij niet zo fijn vind, nee hij bijt er meteen op los
verder is ie tegen mij heel lief, voor andere vrouwen niet.. ik heb blijkbaar iets mannelijks ofzo
voordat ik degene was waarbij die het graagst wou zijn waren het eigenlijk maar 2 andere, hij ging echt van de een op de andere over, als ie iemand eerst wel leuk vond, kon dat ineens veranderen en vond ie diegene niet meer leuk (daar ben ik nu dus ook bang voor ookal gaat het al 3 jaar goed).
hij is nu 6, woont ondertussen 4 jaartjes bij me, en in die jaren merk ik dat ie soms nogal in de knoop lijkt te zitten.
de ene keer is hij heel lief, heel nieuwsgierig.
en een maand later is hij bijvoorbeeld weer heel erg luid aan het schreeuwen, bijt ie veel meer en is die heel paniekerig om de kleinste dingen..
herkent iemand zijn vogel hierin? weet iemand wat ik nog meer aan het schreeuwen kan doen?, en ik hoop op tips om hem in die tijden dat hij zich minder voelt beter te kunnen helpen hierin.
ik weet eigenlijk niet wat ik voor hem kan doen, ik geef hem in die tijden juist meer aandacht omdat hij daar enigszins een beetje van lijkt op te knappen, al gaat dat ten koste van mijn vingers
.ik weet ook dat ik dit misschien beter op een papegaaien forum kan neerzetten, maar ik kan niet echt een fijne vinden en bij die waar ik eerst zat heeft er al heel lang niemand meer gereageerd .

.