Onze konijn heeft al sinds een weekje aan 1 kant een natte wang. Kenner heeft afgelopen zondag zijn oogje gecontroleerd en naar zijn tandjes gekeken (voor zover dit mogelijk was) en constateerde niks raars.
Echter bleef de plek nat en aangezien ons konijntje buitenwoont en het toch wel wat kouder wordt, moet er nu actie ondernomen worden.
We houden het goed in de gaten en gisteren constateerde ik dat hij haar en opperhuid begint te verliezen op die plek. Dus direct een afspraak gemaakt bij de dierenarts vanmorgen om er naar te laten kijken.
Hij is levendig, eet en drinkt goed en ook zijn ontlasting is niks raars aan te ontdekken. Ergens denk ik dat hij dieper in de mond een kiesje heeft wat niet helemaal goed zit.
Van de zomer is hij nogal hard gevallen (vriendlief liet hem vallen
) en had hij zijn neusje een beetje stuk. Maar dat is allemaal mooi geheeld en verder leek hij nergens last van te hebben. Nu las ik op internet dat ze door een val toch een beschadiging van de kiezen kunnen krijgen, die daardoor niet goed groeien. Ik ben dus benieuwd of mensen hier ervaring hebben met een konijn met een natte wang en wat daar aan gedaan is. Konijn is ondertussen 7 jaar en ik maak me zorgen over hem.