Hond laten wennen aan jas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Hond laten wennen aan jas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 09:59

Sinds juli hebben we ons hondje van Spanje bij ons.

Ze is kortharig en komt niet graag buiten met de kou.
Momenteel valt het nog mee, wandelen en laten spelen doen we nog zonder jas. Ze moet toch een beetje koude gewoon worden.

Maar als ik ermee op training ga naar de hondenschool, staan we best veel stil en heeft ze toch een jasje nodig.

Als we haar jasje aandoen, veranderd ze van een enthousiaste speelse hond naar een hond die meer in zichzelf is gekeerd. Speeltjes zijn dan niet meer interessant, voer ook een stuk minder als anders en enthousiast krijgen lukt niet minder goed. Ook loopt ze op wandeling dan minder vlot mee.

Hoe kan ik haar het best laten wennen?

Het jasje aandoen en er toch mee proberen te spelen?
Of vanaf nu gewoon elke keer aandoen als we gaan wandelen/op training gaan/met andere honden gaan spelen?

Mizora

Re: Hond laten wennen aan jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:02

Zit het jasje wel fijn? En heb je wel eens geprobeerd het jasje pas aan te trekken als ze het al koud heeft? Dan zit er namelijk direct al een positieve ervaring aan. Terwijl ze anders misschien juist denkt dat het een onaangenaam iets is (namelijk te warm).

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 10:08

Het jasje past goed. Enkel de koordjes aan de poten vanachter vind ik iets te strak. Deze doe ik dan ook niet aan.

Pas aandoen als ze koud heeft ga ik straks eens proberen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:48

Ik denk dat je het beste haar gedrag kan negeren en de jas associeren met extra leuke dingen dus bijv met de jas aan naar het bos zodat ze leert dat de jas goed nieuws is.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:47

wat voor model heb je,
ik verkoop honden jassen.. ik merk vaak dat als een hond verandert in gedrag dat de jas ergens niet fijn zit.. sommige haten de mouwtjes eraan en lopen dus liever met bodywarmer modellen.
sommige vinden die paardendek modellen het lekkerste en vrijste zitten.

ik ben dus erg benieuwd wat voor model jij heb :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:50

Ik zou het gewoon iedere dag een keer met een wandeling aan doen! Denk dat het een kwestie van wennen is.
Sommige honden kunnen zich ook echt aanstellen... Je moet een van mijn honden eens zien lopen als hij zijn K9 tuig aan heeft...................... (hoge poten, ingetrokken buik) Het zit absoluut niet te strak, maar hij vindt het gewoon helemaal niets :P

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:51

A_man schreef:
wat voor model heb je,
ik verkoop honden jassen.. ik merk vaak dat als een hond verandert in gedrag dat de jas ergens niet fijn zit.. sommige haten de mouwtjes eraan en lopen dus liever met bodywarmer modellen.
sommige vinden die paardendek modellen het lekkerste en vrijste zitten.

ik ben dus erg benieuwd wat voor model jij heb :)

ja ben ook benieuwd naar het model,want ts heeft het al over koordjes bij de achter benen.mijn staff heeft een paarden deken model en hij is er erg blij mee.dus ik denk dat de jas niet fijn zit voor haar.ligt het echt niet aan de jas dan negeren of gewoon geen jas aan dan maar koud

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 13:05

Haar ene jas is zo'n paardendekmodel, met een klittenband vooraan en een aan de buik. Touwtjes aan de pootjes vind ik zelf te kort en te strak zitten, en de jas blijft zo ook op zen plek.
Andere jas is zo'n model waar ze haar kop door moet steken met een buikflap aan. Deze hebben we eigenlijk nog niet gebruikt.

Deze heeft ze en die bedoel ik met de 1e: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... rjas/65237

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:29

tesseke schreef:
Haar ene jas is zo'n paardendekmodel, met een klittenband vooraan en een aan de buik. Touwtjes aan de pootjes vind ik zelf te kort en te strak zitten, en de jas blijft zo ook op zen plek.
Andere jas is zo'n model waar ze haar kop door moet steken met een buikflap aan. Deze hebben we eigenlijk nog niet gebruikt.

Deze heeft ze en die bedoel ik met de 1e: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... rjas/65237

dat zou dan eigenlijk geen probleem moeten zijn.ik zou hem dan gewoon altijd om doen en kijken of het beter word gedrag negeren en gewoon alles doen wat jullie altijd doen.blijft ze het niet fijn vinden en je ziet dus geen verandering dan zou ik gewoon kiezen om alles zonder jas te doen.en als je lang moet stilstaan bij gehoorzaamheid vragen of jij dan rondjes kunt lopen eventueel bij kort stilstaan zou ik geen probleem hebben

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 21:39

We zijn juist terug van de training, met jas. Het ging iets vlotter dan vorige keer, dus dat is al goed. Alleen het komen doet ze normaal veel enthousiaster. Apporteren deed ze helemaal niet (dit deed ze ook niet toen ze hier pas was, dit hebben we met veel enthousiasme aangeleerd). Na de training gevraagd of ik eventueel nog eens mocht proberen zonder jas, en ze ging het supergoed halen en legde het speeltje zelfs vlak voor mijn voeten op de grond.
Ik heb de raad gekregen om binnen toch te oefenen met jas. Indien het echt niet lukt mag ik met de overgang het jasje met de apport uitdoen. Vanaf morgen gaan we hiermee oefenen, en hopen dat het lukt. :j