Een paar jaar geleden zijn onze buren verhuisd, en toen hebben ze hun kat achtergelaten.
Sinds hun weg zijn geven wij de kat voer en water.
Helaas kan hij niet naar binnen bij ons omdat ik allergisch ben..
Hij leeft dus altijd buiten, en in de winter kan hij de schuur in.
Maar deze kat is zo lief en zo gek op aandacht, maar wij kunnen hem dat niet geven.
Ik ben zelf om de week hier (scheiding ouders) mijn vader is vaak aan het werk (hond neemt hij mee naar zijn vriendin dicht bij zijn werk)
Maar hij zit eigenlijk steeds vaker voor de deur te miauwen om aandacht en dat vind ik zo sneu.
Nu kwamen ik en mijn vader op het idee om hem naar de stal te brengen waar mijn paardje staat.
Dat is een boerderij, waar hij lekker kan jagen op muizen en lekker in het stro kan liggen.
Ook zal die daar veel meer aandacht krijgen omdat er dagelijks veel mensen komen.
Maar mijn vraag is dus, hoe zorg ik er voor dat hij niet meer hier naar toe komt? Die boerderij is niet heel ver van ons huis vandaan namelijk.
Zijn er methode's voor om een kat te laten wennen zodat hij weet dat hij daar woont?
Ik had gelezen om hem 2 week in huis te nemen, maar ik weet niet of de stal baas daar op zit te wachten.
We hebben hem wel gevraagd, en hij vond het geen probleem dat de kat daar heen kwam
Het is gewoon een echte buitenkat dus perfect voor op een boerderij/stal!
(ik weet niet hoe oud hij is)
dit is hij samen met mijn hondje:

. Steeds als wij er waren de grote deur dicht gedaan zodat hij niet weg kon en lekker rond laten lopen.. Na anderhalve week vond hij het zo gezellig dat we het aandurfde om hem s'nachts alleen los laten (met deuren nog gesloten)... Na een paar dagen overdag buiten gelaten als er iemand op stal was, en dit zo steeds verder uitgebreid zodat hij uiteindelijk dag en nacht de stal en buitengebied tot zijn beschikking had.
Het kost even wat tijd, maar uiteindelijk is bij ons gelukkig alles goed gekomen...
.