Ik vind de dierenambulance een aanfluiting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Ik vind de dierenambulance een aanfluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 13:30

Hahaha!
Mijn oppaskids hebben een vogeltje gevonden in de tuin, beestje mee naar binnen gesleept uiteraard.
Een vriend van mijn vriend gebeld welke vogels fokt en hij heeft me wat tips en trics gegeven. Daarna geprobeerd de dierenambulance te bellen. Nou :+ ...
Eerst kreeg ik te horen dat het 35 cent per minuut kost :wow: , waarna ik uiteraard gelijk op hang en de huistelefoon pak. Daarna kreeg ik een eeuwenlang menu te horen, waarna ik uiteindelijk doorgeschakeld zou worden naar mijn district oid (omdat ze vroegen om de postcode). En daar kregen we de melding dat er niet opgenomen kon worden en dat we een bericht in konden spreken na de piep.
Het beestje knapte al aardig op ondertussen, en werd een beetje leip, dus we hebben hem weer buiten gezet waar hij vrolijk de bosjes inhupte.
Ondertussen vraag ik me af, wat als er écht iets ernstigs is? En het hele gebeuren van die dierenambulance is niet te bereiken?

De volgende keer dat de situatie zich voor doet zal ik weer de dierenambulance bellen, maar als ik dan weer zoiets idioots te horen krijg houd ik ermee op..

Wie van jullie heeft dezelfde ervaring met de dierenambulance? Of juist hele goede?

Groetjes,
Marije

josien_m_

Re: Ik vind de dierenambulance een aanfluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:37

De dierenambulance is een vrijwilligersorganisatie en werkt zo goed of minder als de kwaliteit van de mensen die er zich belangeloos voor inzetten.

Wat vind je dan hoe ze moeten werken? Hoe zou jij het doen?
Ze zijn echt afhankelijk van wat "we" er voor over hebben! En het is erg mooi dat het op veel plaatsen aardig functioneert zodat gewonde dieren verzorgd kunnen worden.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:00

Wij hebben in onze buurt een hele goede. Ik heb al meerdere vogeltjes ( dor mijn kat meegenomen ) bij hun onder gebracht. Ook hebben ze geholpen toen we hier in de buurt een jonge hond hadden lopen die we niet kenden.

Toen mijn hondje was aangereden door een scooter en zijn kaak gebroken had moest hij naar een andere kliniek, iets meer als een half uur hier vandaan. Hij zat van top tot teen onder het bloed en wij durfden hem zelf niet in de auto te vervoeren. De dierenambulance pikte mijn zusje en het hondje op bij onze dierenarts en heeft ze in sneltrein vaart naar de andere kliniek gereden. Ik ben met de dierenambulance heel blij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:01

Voortaan even het nummer van de ambulance in jou regio opzoeken, dan heb je die kosten niet.. Denk dat je een landelijk nummer gebeld hebt..

Kan jij zien waarom ze op dat moment niet kunnen opnemen? als je met z'n 2en bij een zwaargewond dier staat laat ik hem ook even over gaan en bel daarna terug, soms kan je even niet opnemen..
"wij" als ambulance draaien hier 24 uurs diensten, dus zijn er ook midden in de nacht als het nodig is, en het zijn allemaal vrijwilligers idd..
Lekkere vooroordelen heb je!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:06

Heb alleen maar goede verhalen hier.
In het asiel waar ik werkte hadden (en nog steeds) we een dierenambulance die dag en nacht voor je klaar stond.
En dat gerund door allemaal vrijwilligers!! vergeet dat niet.

Denk idd ook dat je het landelijk nummer hebt gebeld.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:11

Misschien eens een weekje als vrijwilliger meedraaien met de dieren ambulance? En daarna een topic openen over je bevindingen in die week. Waarschijnlijk dat je dan anders aankijkt tegen de ambulance en de vrijwilligers die daar werken.

Hier ook meerdere positieve ervaringen met de ambulance +:)+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:11

9 van de 10 keer halen ze niet eens vogels op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:18

Silly1972 schreef:

Wij geven ook het advies zet hem even in een doosje en kijk het even een uurtje aan, meestal kunnen ze dan weer vrijgelaten worden, en dat is beter dan dat ze meteen opgehaald worden en in een kooitje komen te zitten terwijl ze alleen wat suf waren door bijvoorbeeld een klap tegen het raam..
Dit is alleen als ze niet gewond zijn, dus geen bloed te zien, geen gebroken vleugel enz.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:18

Ik woon midden in de stad en hier liep een tijd geleden een sierfazant over straat, ik heb de dierenambulance gebeld maar ze konden niet komen. Ik kon dat beestje natuurlijk niet aan z'n lot overlaten, aangezien ie dan misschien aan gereden zou worden. Dus heb ik gevraagd of ze wisten waar hij vandaan kwam, dat wisten ze gelukkig dus toen ben ik zelf die mensen gaan waarschuwen. Meneer de fazant liep nog altijd over straat, en was ook niet van plan zich te laten vangen. Inmiddels waren er heel wat mensen komen kijken (ik had overal aangebeld omdat de dierenambulance niet het exacte huisnummer wist) en hebben we met z'n alle dat beestje terug naar de tuin gedreven.

De dierenambulance werkt inderdaad met vrijwilligers. Soms is er niemand aanwezig bij de telefoon omdat ze allemaal op pad zijn om een dier te redden. En als ze de keuze moeten maken tussen een vogeltje of een hond kiezen ze voor de hond. Helaas kunnen niet alle dieren gered worden!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 14:19

Ik kon alleen een landelijk nummer vinden? Mijn fout, dan schrappen we die.

dees_daan schreef:
Kan jij zien waarom ze op dat moment niet kunnen opnemen? als je met z'n 2en bij een zwaargewond dier staat laat ik hem ook even over gaan en bel daarna terug, soms kan je even niet opnemen..
"wij" als ambulance draaien hier 24 uurs diensten, dus zijn er ook midden in de nacht als het nodig is, en het zijn allemaal vrijwilligers idd..
Lekkere vooroordelen heb je!

Ik heb nooit vooroordelen gehad. Ik heb echter nu kunnen oordelen en dit was mijn ervaring.
Voor 35 cent per minuut mogen ze wel een centrale maken of iets dergelijks, met vrijwilligers of iets dergelijks aan de telefoon.

hetbommeke schreef:
Misschien eens een weekje als vrijwilliger meedraaien met de dieren ambulance? En daarna een topic openen over je bevindingen in die week. Waarschijnlijk dat je dan anders aankijkt tegen de ambulance en de vrijwilligers die daar werken.

Hier ook meerdere positieve ervaringen met de ambulance +:)+

Ik heb niet meer dan respect voor de mensen die daadwerkelijk op de auto zitten en goed werk doen. Maar komop, straks had ik wél een zwaargewonden hond of kat gehad en kan ik niets bereiken?

dees_daan schreef:
Silly1972 schreef:

Wij geven ook het advies zet hem even in een doosje en kijk het even een uurtje aan, meestal kunnen ze dan weer vrijgelaten worden, en dat is beter dan dat ze meteen opgehaald worden en in een kooitje komen te zitten terwijl ze alleen wat suf waren door bijvoorbeeld een klap tegen het raam..
Dit is alleen als ze niet gewond zijn, dus geen bloed te zien, geen gebroken vleugel enz.

Ik had ook niet verwacht dat ze hem op hadden gehaald, maar ik had graag meer info gehad over hoe ik het beestje had kunnen helpen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:21

Voor niet-watervogels moet je de dierenbescherming hebben toch, niet de dierenambulance? Hier had laatst iemand voor een vogel gewoon het 144 nummer gebeld en toen kwamen ze hem netjes halen :)

Boemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:24

Nou ja ik ken hier ook een verhaal.
Een kat was aangereden voor een terras.
Deze was zwaar gewond dus werd van de straat gehaald in.een doosje gelegt en dieren ambulance gebeld
Oké ze zouden komen en binnen een half uur zouden ze er zijn maar anderhalf uur later was er nog niemand onder
tussen ging het steeds slechter. Daarna zijn we naar huis gegaan want andere mensen hielden zich. Bezig met de kat dus hoe het precies is af gelopen geen idee

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:27

dees_daan schreef:
Silly1972 schreef:

Prima advies, maar bij ons komen ze ook na een uur niet, ze komen gewoon pertinent niet voor vogels

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:28

Helaas ook geen goede ervaringen met de dierenambulance -O-
En sorry dat ik het zeg, maar we werken er alleen met vrijwilligers vind ik in sommige gevallen lekker makkelijk. Of je doet het of je doet het niet :P (en dan heb ik het zeker niet over dat je de telefoon niet op kunt nemen omdat je met een dier bezig bent, maar heb dus al een paar keer meegemaakt dat ze gewoon niet wilden komen!! Of ik zat net niet in hun district, belde ik de ander, maar daar dus ook niet.... Na DRIE keer over en weer bellen, hadden we eindelijk iemand zo ver een zeer zieke zwaan op te komen halen.... Of een keer een piep klein eendekuikentje in zijn eentje. En dan krijg je een reactie 'Als je hem kunt vangen, mag je hem komen brengen. We komen hem niet halen, zijn net pas weer binnen.... :P )
Een juist nummer vinden, kan ook al een ramp zijn (zeg echt niet dat de vrijwilligers daar iets aan kunnen doen!! Maar het is wel super onhandig) Ene nummer niet meer in gebruik, andere nummer wordt niet opgenomen, derde nummer is niet meer t.b.v. dierenambulance :P
ben echt blij te horen dat er andere mensen wel goede ervaringen hebben!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:29

Een centrale maken, ten eerste zijn er nu al te weinig vrijwilligers, ten tweede is het wel fijn om zelf de situatie in te kunnen schatten, gaat het via iemand anders dan kan je op dat moment niet door vragen, en ten 3e, dat zou dan alleen in de gevallen zijn dat je echt even niet op kan nemen terwijl dat niet zo vaak gebeurd, gebeurd het wel dan bel je zo snel mogelijk terug.. Dit bedoel ik dus met vooroordelen, meld je aan als telefoniste zou ik zeggen!
Wij hebben trouwens wel een kantoor, daar zijn we te bereiken op een vast nummer, zijn we op rit of is het na 17.30 of voor 08.30 dan hebben we de mobiel bij ons, waar we dus 24 uur per dag op te bereiken zijn

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:31

Hier wel een goede ervaring, voor een duif zijn ze gekomen.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:32

mijn paard had een keer op mijn pup van 10 weken gestaan, en had geen vervoer. pup in shock en niet echt meer bij kennis. dieren ambulance gebeld maar wouden niet komen. gelukkig uiteindelijk toch vervoer kunnen regelen maar voor mij nooit meer dieren ambulance, het had niet veel gescheeld of stich was er niet meer, gelukkig is hij nu 7 maanden en uitgegroeid als een gezonde vrolijke hond! maar paarden, nee daar heeft stich nog steeds angst voor!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:32

Kan helaas deels meegaan met het verhaal. Verder al een tijd niet meer hoeven bellen gelukkig. Wij waren inmiddels zo ver dat als we een diertje / egeltje vonden we naar de lokale opvang in de wijk gingen omdat die het aangeboden had nadat we er een keer direct heen zijn gestuurd omdat het voor de DB niet uitkwam. DB deed er zelden wat aan, moesten het maar laten liggen of in het telefoonboek kijken naar een hobby houder ofzo...

Ooit zelfs met een shetlander in mijn handen gestaan in de middle of nowhere tijdens het rijden, geen eigenaar te bekennen, zelfs geen wei of wat er voor door ging. Echt letterlijk 'pony gevonden'.
Db gebeld: ja kun je 'm niet even zelf bij jou in de wei zetten ofzo? Of misschien in de tuin?
WTF?
Oh, ja dan moet je de gemeente bellen.
Ik ben als pennytut toen ruim 4 uur bezig geweest met zoeken naar eigenaar, mensen die wat wisten, gemeente bellen etc.
TOt mijn vader niet geheel liefelijk de DB gebeld heeft. Ze zijn sjaggie aankomen rijden, hadden er geen zin in en besloten hem maar uit mn handen te nemen en ik kon 'oprotten'....achteraf via via er achter gekomen wat er is gebeurd met het beestje. Maar werkelijk te schandalig voor woorden.
Dit is, ja lach je rot, 2x gebeurd met 2 verschillende shets....(die liepen er dus nogal veel in de buurt toen :+)

En tzja, de kleindieren daar zijn we al snel mee opgehouen, moesten ze maar laten liggen, 'kijk maar of 'ie er mogen nog ligt, dan kun je terugbellen'.

Nee sorry, ik los het wel anders op als ik iets tegenkom :=
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 07-11-12 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:33

Het scheelt echt wel in welk district je zit hoe goed ze zijn hoor.
Wij halen vogels echt wel op! Soms laten we ze even zitten, als ze bijvoorbeeld tegen een raam zijn gevlogen zijn ze beduusd, maar vaak met een uurtje alweer ok.
Sterker nog, we rijden het meest voor vogels ;) (district Eindhoven btw)

En tja, bereikbaarheid ligt ook weer aan het district.
Wij hebben maar 1 man op de meldkamer, op kantooruren wordt de telefoon doorgeschakeld naar het kantoor. Je krijgt dan dus eigenlijk altijd wel iemand te pakken.
Buiten kantoortijden gaat dat niet, en dan zit er dus maar 1 man om de telefoon op te nemen. En als er dan 10 mensen gaan bellen... tja, dat is enorm lastig. Wel zijn we 24/7 bereikbaar. Al is het niet relaxed als mensen midden in de nacht gaan bellen dat hun hond terecht is. Meldkamermedewerker zit niet de hele nacht achter de computer op telefoontje te wachten, nee die slapen gewoon!

Zit je echt met een spoedgeval, dan kun je uiteraard 144 bellen!

Overigens ook goede ervaring met Hengelo. Een merel met een kapot oog, denk kapot gepikt.
Was op kerst! Dierenambulance gebeld en met een uur stonden ze er hoor!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:39

Buffelo schreef:
mijn paard had een keer op mijn pup van 10 weken gestaan, en had geen vervoer. pup in shock en niet echt meer bij kennis. dieren ambulance gebeld maar wouden niet komen. gelukkig uiteindelijk toch vervoer kunnen regelen maar voor mij nooit meer dieren ambulance, het had niet veel gescheeld of stich was er niet meer, gelukkig is hij nu 7 maanden en uitgegroeid als een gezonde vrolijke hond! maar paarden, nee daar heeft stich nog steeds angst voor!

Ik vind ook niet dat je daar de dierenambulance voor kunt bellen, dat regelen is je eigen verantwoordelijkheid.
Eerst zelf iets oplossen. Als ik aan ze doneer wil ik wel dat het geld goed wordt ingezet, dus niet gebruikt wordt voor mensen hun eigen dieren ookal doen ze het soms wel.
Of we moeten daar ook een landelijke zorgpremie voor gaan betalen natuurlijk ;)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 14:39

dees_daan schreef:
Een centrale maken, ten eerste zijn er nu al te weinig vrijwilligers, ten tweede is het wel fijn om zelf de situatie in te kunnen schatten, gaat het via iemand anders dan kan je op dat moment niet door vragen, en ten 3e, dat zou dan alleen in de gevallen zijn dat je echt even niet op kan nemen terwijl dat niet zo vaak gebeurd, gebeurd het wel dan bel je zo snel mogelijk terug.. Dit bedoel ik dus met vooroordelen, meld je aan als telefoniste zou ik zeggen!
Wij hebben trouwens wel een kantoor, daar zijn we te bereiken op een vast nummer, zijn we op rit of is het na 17.30 of voor 08.30 dan hebben we de mobiel bij ons, waar we dus 24 uur per dag op te bereiken zijn

Ik lees hieronder wel iets over een meldkamer. Verder zou ik dolgraag vrijwilliger of iets dergelijks worden, maar is daar de tijd en het geld niet voor :) .

Ik ben blij om te horen dat er ook wel goede ervaringen zijn *\o/*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:41

Als een toestel in gesprek is, zou ik daar ook zeker geen moeite mee hebben, maar als je 3 06 nummers moet bellen en die zijn allen of niet bereikbaar of niet meer van iemand van de ambulance, werkt dat wel demotiverend :P
Maar je hebt gelijk, er is nu gelukkig 144! (dat was toen nog niet :) )
En dat mensen 's nachts bellen voor iets dat zeker tot overdag kan wachten, herken ik wel...Ik werk bij een verwarmingsbedrijf met 24 uurs service. Dan ook heb je mensen die midden in de nacht ineens denken laten we eens een onderhoudscontract aanvragen..... :+

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:42

Hier ook alleen maar slechte ervaringen ermee.. Toen ik een gewonde eend had wilde ik bellen, maar ik kon nergens het goede nummer krijgen, ik werd van 't kastje naar de muur gestuurd door alle telefonisten.. Wat een drama zeg.
En dan heb je eindelijk de goeie aan de lijn.."Nee mevrouw, we kunnen helaas niet komen naar die locatie, zet de eend maar in een sloot"

Ehhh.. pardon?!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:46

josien_m_ schreef:
Buffelo schreef:

Ik vind ook niet dat je daar de dierenambulance voor kunt bellen, dat regelen is je eigen verantwoordelijkheid.
Eerst zelf iets oplossen. Als ik aan ze doneer wil ik wel dat het geld goed wordt ingezet, dus niet gebruikt wordt voor mensen hun eigen dieren ookal doen ze het soms wel.
Of we moeten daar ook een landelijke zorgpremie voor gaan betalen natuurlijk ;)

geef ik je deels gelijk in, alleen had net de pech om geen auto te hebben die dag, en ik bel niet voor een schaaf wondje, maar voor iets wat ernstig is, op dat moment kon ik gewoon echt niet anders dan de dieren ambulance bellen, waarom zijn ze er anders? voor mijn pa kwamen ze ook toen zijn hond op aan het sterven was...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:47

Hier ook wel goede ervaringen met de dierenambulance. Twee keer een aangereden kat opgehaald, en 1 keer konden ze niet direct komen, maar omdat wij toch weg moesten, konden we de kat zelf wel naar de dierenarts brengen. Toen we daar kwamen had de man van de ambulance de dierenarts al gebeld dat we er aan kwamen, vind ik toch netjes.