RC sensivity control of iets vergelijkbaars.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

RC sensivity control of iets vergelijkbaars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:13

Hoi, mijn kat is ongeneeslijk ziek(hartafwijking) en heeft wat last van gevoelige darmen. Om het hem zo aangenaam mogelijk te maken wil ik hem RC sensivity geven, maar dat is best prijzig. Wie kan mij vertellen waar je dit goedkoop kan krijgen, zowel winkels als webwinkels? Ik weet dat het ook bij de dierenarts verkrijgbaar is maar daar betaal je er geloof ik de hoofdprijs voor.

Ik heb nu op internet bij Medpets een zak van 3,5 kg gevonden voor €39,75. Wie weet dat goedkoper, of een goedkoop alternatief?

Anoniem

Re: RC sensivity control of iets vergelijkbaars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:07

Mmm de gewone sensitive kan natuurlijk ook en os een stukgoedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:24

Inmiddels heb ik bij pets place voor 14 euro 3 kilo aan huismerk gekocht. Maar eens kijken of dat wat is :)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:15

Persoonlijk zou ik mijn kat geen huismerk willen geven vol met granen. Eerste ingredient zit het meeste van in en dat is in dit geval mais.. Mais is geen voeding voor katten.
Vaak moet je er ook nog is meer van geven en weer meer ontlasting. Goede voeding is belangrijk om een dier gezond te houden, met gevoelige darmen zou ik niet zo'n voeding geven.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:21

Ik voer ook de RC sensivity, ik koop deze bij de intratuin, 10 KG is 76 euro.
Vaak hebben ze deze in een aanbieding, zo heb ik laatst 12 KG voor 52 euro kunnen kopen.
Heb nu dus 22 KG thuis staan en daar doe ik een hele lange tijd mee. :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:40

Je kan een gewoon Sensitivity merk niet vergelijken met de VET lijn van de dierenarts dus daar kan je niet hetzelfde van verwachten. Vaak scheelt het al enorm om een grote zak te nemen te opzichte van de kleintjes.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:42

Sanabelle Sensitive deden/doen mijn katten het zelfs beter op dan RC Sens. Zeker een aanrader en goedkoper dan RC.

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:46

Klinkt als een Sphynx.....wat sneu dat er HCM geconstateerd is, heb er helaas ook een aan verloren een paar maanden geleden. Mijn andere Sphynx heb ik al jaren op sensitivity control, niet goedkoop, maar het best werkend voor mijn Sphynx met zeer gevoelige darmen....veel succes met je kat, hoop dat hij het nog lang vol houdt met de HCM

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:48

Zooplus vind ik een van de beteren , maar weet niet of die voor kleine verpakkingen ook goedkoper is.
Maar voor de grote zakken, en dan meerdere tegelijk scheelt het toch wel aardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:16

Ryan2209 schreef:
Klinkt als een Sphynx.....wat sneu dat er HCM geconstateerd is, heb er helaas ook een aan verloren een paar maanden geleden. Mijn andere Sphynx heb ik al jaren op sensitivity control, niet goedkoop, maar het best werkend voor mijn Sphynx met zeer gevoelige darmen....veel succes met je kat, hoop dat hij het nog lang vol houdt met de HCM

T is geen HCM maar iets vergelijkbaars. Maar goed dat maakt het niet minder sneu, t is alleen wel een zwaardere aandoening.

Maar is dat echt zo onverstandig? Voer op basis van Mais en rijst geven? De andere hoofdbasis is wel vlees. Is van gelijke hoeveelheid (14%)