Kat word gek en agressief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ivda

Kat word gek en agressief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 07:28

Hallo :wave:

Ik heb thuis 3 katten, 2 vrouwtjes, en 1 mannetje.
1 van de vrouwtjes is het zusje van de kater.
Alleen het 2de vrouwtje is er begin vorig jaar bij gekomen.
Dat gaat al bijna 2 jaar goed, alleen plotseling valt het 2de vrouwtje de hele tijd de kater aan,
echt vechten,blazen, hoge rug, enzovoort.

Het is echt 20 minuten of langer zo vechten.
Voor hun eigen ( en mijn ) veiligheid hebben we ze vannacht allebei apart in kamers gezet.
De kater is nu doodsbang, ook voor zijn kleine zusje...

Het 2de vrouwtje is trouwens voor het andere vrouwtje wel (redelijk) lief.
Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen, of waardoor het komt?
Ze hebben namelijk daarvoor geen ruzie gehad of iets.

Bedankt voor het lezen, en ik hoop dat jullie iets weten!

Hevonen

Re: Kat word gek en agressief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 07:52

Heel vaag. Allemaal gesteriliseerd/gecastreerd neem ik aan?!
Katers kunnen poezen 'verkrachten'. Een poes die ik kende is er zelfs aan overleden.
Door ander eten kunnen katten agressief worden; dat kan een individuele gevoeligheid zijn waar de anderen geen last van hoeven te hebben.

Oplossen... zou het niet weten. Zorg dat ze altijd ergens zijn met voldoende ruimte, zodat ze weg kunnen van elkaar. Katten die elkaar niet mogen negeren elkaar meestal na de eerste vijandelijkheden.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:06

Vervelend, jammer dat ze niet kunnen praten in zo'n geval dan zou je het gewoon kunnen vragen.

Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat 1 van de 2 niet helemaal fit is. Misschien eens goed in de gaten houden of ze wel goed eten en goed kunnen plassen, het zou kunnen dat je kater last van blaasgruis heeft (bedenk ik ter plekke hoor, hoeft dus helemaal het probleem niet te zijn).

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:25

Zit wat in Irmaz. Een van onze poezen had een blaassteen en werd daardoor heel chagrijnig. Vooral tegen een van de katers, die ze niet zo mag.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:34

hoe kunnen ze 20 minuten vechten? :S Wij halen de katten meteen uit elkaar als ze vechten. Wij hebben broer en zus en ze zijn alleen lief tegen elkaar als er eten bij betrokken is, verder kunnen ze niet door een deur en is het elke dag wel weer raak, maar elke keer als wij zien dat ze weer gaan rellen, dan grijpen we in, althans, vooral ik :') Ik gooi dan 1 kat er uit :)

Even als toevoeging, dit gaat al 10 jaar zo :) het eerste jaar ging wel redelijk goed

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:59

ik zou ze beiden eens laten onderzoeken door de DA. Kan zijn dat de poes wat heeft en het afreageerd op de kater. Het kan ook zijn dat de kater wat mankeerd en dat de poes hem daarom weg wil hebben. Echter kan natuurlijk ook een andere oorzaak zijn.
Op welke leeftijd was de poes toen ze bij je kwam? En idd zijn ze allemaal geholpen? En in welke situaties gebeurd het? Als 1 van 2 wil eten, kattenbak op gaat of af komt, ergens ligt te slapen, wil spelen met hetzelfde speelgoed enz.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:15

mijn kater heeft dit ook gehad en die bleek blaasgruis te hebben + het feit dat zijn blaas op knappen stond dit was bij hem de reden dat die dit deed.
ik zal er gewoon effe langs de da mee gaan goed na laten kijken.

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 21:47

Bedankt Iedereen, we hebben inderdaad de Da gebeld, en daar kunnen we morgen langs!