Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

karuna schreef:Wij laten gewoon enten. De ene enting moet ieder jaar herhaald worden, andere om het jaar of eens in de drie jaar. Wij lopen liever niet het risico op een zieke hond dooe besmetting van andere honden of weil oid. En naar een pension of het buitenland zijn entingen verplicht.
En ze worden er gewoon oud mee.
, onze vorige hond is ook 15 geworden met z'n jaarlijkse prikken
!
Kan me ook niet voorstellen dat inenten schadelijk zou zijn, wordt al zo lang gedaan, dan had dat toch al wel eerder naar buiten moeten komen? Hoe vaak wordt er dan gecontroleerd op antistoffen en weerstand? En wat dan als de weerstand toch ineens minder is? (door bijv. een operatie o.i.d.) Moet je dan ineens alsnog snel gaan enten??
Utixo schreef:Mijn honden zijn erfhonden op stal. Ik geef ze tot een jaar oud alle entingen, daarna niet meer. Ze hebben regelmatig contact met andere honden. Ik ben juist van mening dat ze anti stoffen op deze manier opbouwen, door ze bloot te stellen aan dingen.
Fabienne_S schreef:@ Rocky: Maar krijgt hij een ziekte als hij over voldoende antistoffen beschikt? Dit is nl volgens hen te onderzoeken dmv titeren.