honden overall, ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

honden overall, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 23:05

Mijn hond gaat iedere dag mee naar de paarden. Nu staat de winterperiode weer voor de deur en de wei en paddock staan al weer blank staat na de buien van de afgelopen dagen. Met als gevolg dat er iedere dag een smerige hond de auto in gaat die daarna ook weer de huiskamer in moet. Nou vindt hij het gelukkig niet erg om te douchen, maar ik zelf ben er nu al een beetje klaar mee en de echte winter moet nog beginnen.

Nu kwam ik op internet een hondenoverall tegen. Iemand ervaring daarmee? Ik vind het er echt niet uitzien, maar als ik daardoor alleen zijn poten af hoef te doen en zijn buik schoon blijft......

Nou moet zo'n ding natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk zitten, dus ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met zo'n honden overall :D

voorbeeldjes

Afbeelding

http://www.dierenshop.nl/images/hurtta% ... dd2822.jpg

Afbeelding

KM_Ris

Re: honden overall, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:06

Hahaha nog nooit gezien,
ik volg even.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:10

geen ervaring mee, heb wel interesse; mijn bouvier baggert door modder en mest en komt daarna lekker op mijn houten vloer liggen.

hoe ziet de achterkant eruit? kunnen ze wel ontlasten en reuen wel plassen?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 23:15

ja de achterkant is gewoon open. ik zal even een foto zoeken :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 23:16

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:18

Als je een reu hebt dan zeikt die dat hele ding onder :') En als je duik gewoon oven is waar ze vaak smerig worden heeft t ding nog geen zin.

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:19

Ik ken ze wel, nadeel vind ik dat het met plassen bijna nooit goed gaat ( reuen).

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 23:20

en hier vanaf 2 minuten ongeveer
http://www.youtube.com/watch?v=Za1kwM2mtyM

mijn reu plast normaal niet tegen zijn eigen poot aan dus theoretisch gezien ook niet tegen die overall. maar ik ben dus benieuwd hoe de praktijk is :)

edit: AFCAAFCA: jij hebt dar dus geen goede ervaring mee?

en niet de hele buik is open. alleen de achterkant. hij is echt ontworpen om honden schoon te houden en dan met name langharige honden. dus ik ben erg benieuwd of hij dat ook echt doet.

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:24

Nee dit werkt bij mijn honden echt niet ( en ook bij andere wat ik heb gezien niet).
En nee mijn hond plast ook nooit tegen zijn poot.
Hun geslacht gaat ook heen en weer en zo'n overall hoe goed je het ook meet sluit nooit zo perfect aan dat alles goed aangesloten zit.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:26

_O- ik bedoelde niet dat die zn ''mouw'' onder plast maar n hond word het smerigste onder zn buik. En als je dus een reu hebt moet die onderkant wel open zijn. Anders zeikt die z'n eigen jas vol. En op het moment dat het daar dus open is word die buik ook gewoon smerig.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 23:28

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:31

Ken het probleem met dit natte weer. Heb zelf 3 herders en woon buiten dus ze worden behoorlijk nat en vies. Ik heb in de bijkeuken de vloer bedekt met handdoeken en laat ze daar eerst even een poosje opdrogen. Daarna mogen ze pas naar binnen. Zo hou ik de vloer wel redelijk schoon.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:32

mijn bouvier heeft idd een gewone regenjas, maar tijdens het wandelen gaat hij sowieso in een plas liggen en dan heb ik nog een zeiknatte hond. Ik denk dat zo'n overal super is als je een teef hebt.

@Aisie; is dat geen gedoe met wassen etc? die van mij moet meteen op zijn bank en dan wis ik zijn voetafdrukken uit. maar is ook niet ideaal.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:34

Die handdoeken moeten idd wel regelmatig in de was. Doe het om de dag. Heb in de garage een wasmachine voor de paarden- en hondenspullen dus de handdoeken gaan ook daarin. Heb dus meerdere handdoeken maar het werkt op zich wel goed. Scheelt wel een hoop gedweil in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:36

Als ze hier mee geweest zijn naar de hei met de plassen en moddervennen zien ze er ook niet uit.
Niet meer afspoelen, gewoon even afvegen en op kleed/bench laten op drogen en daarna even vlug een borstel onder de buik door.
In plaats van handdoek kan je ook een grote zeem gebruiken neemt meer water op.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:37

Haha, lijkt echt ideal zo'n overal.
Logisch dat ie niet overal schoon blijft, maar het lijkt mij toch een heel stuk schelen!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:38

koop n naakthond :D opgelost :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:38

44Myrthe44 schreef:
Haha, lijkt echt ideal zo'n overal.
Logisch dat ie niet overal schoon blijft, maar het lijkt mij toch een heel stuk schelen!

Lijkt me vreselijk........

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:39

Ik heb vorig jaar al eens aan zo'n ding gedacht. Ik heb een Briard die in d'r vorige leven vast een varkentje is geweest := ...
Ze is altijd vies van de modder en in de winter hangen er overal giga sneeuw- en ijsklompen in d'r haren wat ik alleen met lauwwarm water weer ontdooit krijg :+ .
Ik heb haar dit jaar echter laten scheren omdat ze door het zwemmen zo vervilt was |o , maar d'r haren zijn inmiddels al weer flink gegroeid.
Voor mij zou zo'n ding echt een zegen zijn: niet meer 2 x per dag moeten dweilen bij regen/sneeuw, niet meer iedere dag al het zand/modder uit d'r vacht moeten borstelen, niet meer iedere 2 dagen d'r deken hoeven wassen....
Het enigste wat mij over zo'n overall doet twijfelen: hoe reageren andere honden daar op?
Ik weet nog dat wij als kind onze toenmalige hond voor de grap de voetbal outfit van mijn broertje hadden aangetrokken :+ . Toen de hond van onze buren haar zo zag, hadden ze elkaar meteen in de haren en dat terwijl het dikke vrienden waren.
Als het iedere keer knokken wordt als ze dat ding aan heeft, is het niks voor d'r, ze moet nog wel lekker iedere dag met andere honden kunnen spelen.
Iemand ervaring ermee of zo'n ding invloed heeft op het gedrag van eigen/andere honden?

Afbeelding <-- lijkt me dus handig als ze 's winters niet meer overal van die sneeuwbatsen heeft :+ !

WhySoWhite schreef:

Die heeft ook een jasje nodig: tegen de kou :P !

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 23:40

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:42

Heb ook gemerkt dat andere honden er inderdaad anders op kunnen reageren.
Vooral bij zo een 'dichte' overall.
Zou dan ook niet voor een felle kleur gaan bij iets wat groter is als een tuigje.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:47

Oh ik volg even

Ik heb vorig jaar deze fleece deken gekocht:
Afbeelding

Maar goed, bij flinke regen lekt deken gewoon door natuurlijk...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 23:52

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:56

Hij komt wel iets schoner terug van stal als zonder deken op regenachtige (lees: modderige) dagen
maar idd... echt "schoon" is hij niet :')

dus volg even naar de andere ervaringen hier naar andere modellen :))

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:03

WhySoWhite schreef:

Ja of laat je hond opzetten. Alles opgelost