cavia heeft korstjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marissa119

cavia heeft korstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:47

hoi allemaal :)
ik heb een vraagje ik heb drie cavia mannen ze zitten al ruim een jaar bij elkaar in een groot hok er zijn twee uit hetzelfde nest en een is er later bij gekomen maar dat is ook al een jaar terug maar sinds kort heeft de cavia die er later bij is gekomen korstjes en kleine wondjes maar ze dekken elkaar soms.
zouden die wondjes van het vechten zijn?
kan dat ineens zo omslaan dat het eerst goed gaat en nu niet meer?

groetjes marissa119

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:50

Jazeker dat 3 mannen opeens ruzie kunnen krijgen. Wij hebben regelmatig jonge beren groepen, maar dat gaat zélden lang goed, dus dan gaan ze per twee.

Ik zou één cavia een nieuw vriendje geven.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:51

Kan het geen schurft zijn? Waar zitten de korstjes precies?

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:52

1 meter lang een trappetje omhoog en weer 1 meter lang.

marissa119

Re: cavia heeft korstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:54

de korstjes zitten aan de zijkant van zijn lijf beetje bij zijn flanken en zijn kont.

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 20:10

maar hij is voor de rest wel heel levendig.
maar ik heb nog een vraagje dit was ook wel voor de korstjes als ik hem aai en ik kriebel bij zijn billen dat gaat die geluidjes maken en trappen met zijn voetjes maar als ik ook bij zijn voorkant kom onder zijn kin bij mij andere caafs aai ik daar wel eens dan doen ze niks maar hij gaat bijten wat zal dat kunnen zijn?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:23

Ik denk dat je hier meteen het probleem aangeeft. Onze beren die ''aan het werk moeten'' doen hetzelfde als je aan de achterhand zit, ze zijn opgewonden/raken opgewonden.

Beren worden daar niet vriendelijker van naar elkaar... En ja, dan bijten ze elkaar in de achterhand.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:26

Mijn vrouwtjes doen dat ook als ik ze aan de achterhand aai :')

Misschien idd scheidden en eentje erbij zetten zodat de ene niet alleen zit...

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 20:31

miekse raar dat jou vrouwtjes dat ook doen :')
de enige optie is dan scheiden?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:33

Opzich is het niet zo raar dat vrouwtjes het ook doen, die hebben ook een periode waarin ze ''zin'' hebben zegmaar :))

Scheiden is idd de beste oplossing. En dan voor het beertje wat eruit gaat, een nieuw (jong) vriendje :)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:34

Nou dan hebben ze echt elke dag zin _O- SL*tjes :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:37

haha, dan hebben wij hier ook een paar héle erge dames, maar die van mij is dit weekend ook begonnen met dekken, en wel op haar huisgenoot, van zo'n 3 jaar jonger en 2 keer kleiner :+ dus 't enige wat je nog ziet, is een héel zielig neusje en een dikke haarbal erbovenop :') maargoed, hoe jij het omschrijft, denk ik toch dat je eens op schurft moet googlen en even vergelijken, kun je anders geen foto maken en hier neer zetten?

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 20:43

vriendje of vriendinnetje en dan castreren?
want volgens mij heb ik wel geluk gehad dat het zo lang is goed gegaan maar strax gaat die ene weer vechten als ik er een man bij zet en met een vrouwtje kan die daar ook mee gaan vechten?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:47

marissa119 schreef:
vriendje of vriendinnetje en dan castreren?
want volgens mij heb ik wel geluk gehad dat het zo lang is goed gegaan maar strax gaat die ene weer vechten als ik er een man bij zet en met een vrouwtje kan die daar ook mee gaan vechten?

Je hebt zeker geluk gehad dat het zo lang goed gegaan is :j

Vriendje kan, maar een vriendinnetje en de beer castreren, dat kan ook. Opzich gaat het over het algemeen heel goed, een beertje koppelen aan een beertje.

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 20:52

@melody7
ik zal even google op schurft maar de plekken zijn niet goed te zien maar je voelt ze wel goed ze zitten verstopt onder zijn haar.

@daphne_
maar waren drie beertjes bij elkaar te veel?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:56

marissa119 schreef:
@melody7
ik zal even google op schurft maar de plekken zijn niet goed te zien maar je voelt ze wel goed ze zitten verstopt onder zijn haar.

@daphne_
maar waren drie beertjes bij elkaar te veel?

ahh oke, bij schurft valt meestal het haar ook uit, dat hebben wij hier al meerdere keren bij konijnen & cavia's gehad, dus dan zullen het wel korstjes van bijten zijn idd, wij hebben ook ooit 2 beren (zaten tussen de konijnen) 1 baby beer gegeven, dat ging zó fout, dat ze recht tegenover mekaar stonden te vechten, om die babybeer :o en die zaten toen ook onder de wondjes (is nooit goedgekomen, zijn opgesplitst) en die wondjes zitten idd onder 't haar (niet duidelijk tezien)

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 21:04

wij hebben precies hetzelfde gedaan 2 beren en dan een baby beer alleen dat is al een jaar terug maar nu heeft de baby beer die wondjes.
maar ik moet wel zeggen dat alle drie wel haar uitval hebben als ik ze aai en op schoot heb liggen er wel veel haren op mijn schoot maar dat hebben ze als sinds ik ze heb ( van baby af aan).

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:55

Cavia's verharen sowieso, maar wat melody bedoelt is dat het haar op de plek van de schurft uitvalt. Ik had een tijdje geleden ook een zeug met schurft, en op de plek van het schurft was geen haar met te bekennen, alleen een grote plek 'korst'.

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 16:31

oke ik denk dat ik ze toch ga scheiden en voor degene die gebeten word een nieuw vriendje zoek ;)