Zo'n medelijden.. Kennelhoest.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AniiQue

Zo'n medelijden.. Kennelhoest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 13:11

Helaas heeft mijn hondje sinds eergisteren kennelhoest.

Ik vind het zo zielig voor haar. Gisternacht lag ze zo te hoesten dat ze moest overgeven. Ze voelt zich echt niet op haar plaats en is echt rusteloos omdat ze er echt last van heeft.
Als ze compleet stil ligt op haar kussen heeft ze er geen last van, maar zodra ze loopt of beetje druk doet begint het gehoest alweer..
Ik weet dat je niks anders kan doen dan rust geven, maar dan nog.. Ze is gewoon niet haarzelf, zelfs wandelen wil ze niet

Ze was er in april voor geënt (neusdruppel). Maar helaas heeft het haar toch weer eens gegrepen.
We hebben nog een hond, maar die heeft er geen last van (is ook niet geënt).

-O-

Sjors

Re: Zo'n medelijden.. Kennelhoest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:13

Ah ja ik kan je begrijpen :(:)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:15

Ziet er sneu uit. Mijn honden hebben het vorig jaar ook gehad, opgelopen op de hondenschool. Gelukkig waren ze na een paar dagen alweer beter. Ik gaf ze een paar keer per dag een lepeltje hoestdrank, dat hielp wel goed. En ze vonden het ook heel lekker.

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:17

Hallo,

Onze hond heeft ook wel eens kennelhoest gehad en we hadden dan gewoon gebeld en moest ze op dat moment ook neusdruppels hebben. Dit werkte wel naar vooruitgang. Misschien een tip om de dierenarts te bellen en vragen of het nodg is voor nu ook neusdruppels.

Groetsjes Mandy

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:21

Als ze er zo ziek van is zou ik toch even naar de DA gaan, onderschat kennelhoest niet, vooral jonge pupsels en oude dieren kunnen zomaar een longontsteking ontwikkelen. Je zou haar honing kunnen geven een paar keer per dag om haar keelpijn en de kriebelhoesten te verzachten. ;)

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 13:25

Daar was ik ook al over na aan het denken, honing of hoestsiroop. Maar vond het nergens op internet.
Djenna heeft het al eens eerder gehad.. en ze is ondertussen 2,5 jaar.

Ze heeft het de eerste keer gekregen op een kennel en nu op school (liepen meerdere honden rond).
Ik had de DA gebeld, ze zei dat de neusdruppel nu niet zou werken, omdat ze het al had (was de vorige keer ook bij een andere DA) en dat als ze er maandag/dinsdag nog last van zou hebben moest ik even langskomen.

mijn moeder word er overigens al zo gestoord van dat ze richting oma is gevlucht

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:26

Die van mij heeft ook een keer kennelhoest opgelopen op hondenschool, ondanks vacinatie Ik heb oen hoestdrank voor kinderen, vsm, gehaald. Dat vond ze super lekker en met drie dagen was ze weer beter.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:23

Hoestsiroop voor jonge kinderen kun je gebruiken. Geeft iig verzachting

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:33

Wondermiddel! Dennenknopsiroop. Is te koop bij het kruidvat of de da, Eros enz. Thuis hebben we 4 labradors dus als de een het heeft krijgt de rest het vanzelf!

Met dennenknopsiroop komt alles heel snel los en is te zo over!

Succes en sterkte het is inderdaad een heel naar gezicht!