Wat aan de hond geven om aan te komen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Wat aan de hond geven om aan te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 11:50

Ja, terwijl de helft van alle honden die ik buiten tegen kom precies wat teveel vetjes heeft, zit ik met het tegenovergestelde probleem -O-

Mijn hond valt de laatste tijd steeds meer in, als hij zich uitrekt of hard rent zie je zijn ribbetjes echt heel erg duidelijk en ik heb toch liever dat hij wat voller wordt, zeker omdat hij ook wel eens nachtjes op de deel bij de koeien moet overnachten (stuk kouder dan binnen).... en de winter moet er nog aan komen.

Medisch is alles uitgesloten, hij heeft een wormenkuur gehad, pilletjes om zijn darmflora tot rust te brengen, behandeld voor een darminfectie door brillendoosjesgist (gist dat ontstaat door het eten van konijnenkeutels) en staat op speciaal voer van de dierenarts (brokken en vlees).

Je zou zeggen, voer hem meer... maar dat is dus het probleem. Hij eet gewoon niet meer dan een bepaalde hoeveelheid, dan laat hij alles staan. Het enige wat tot nu toe wat werkt is vleesbrokken die heel sterk ruiken, maar er moet toch iets zijn waar hij goed van aankomt en wat een beetje gezond is...

Iemand ideeën?

mika11

Re: Wat aan de hond geven om aan te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:52

Hoe oud is je hond?
Mijn hond was ook een matige eter altijd, niet echt te mager maar hij wilde ook niet meer eten.
Misschien is het wel een beetje een hype aan het worden maar ik geef hem nu vers vlees.
Dat eet hij veel beter en hij is ook wat voller geworden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:52

Cavom is fijn voer om ze wat aan te laten komen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 11:55

Hij is bijna 3 jaar, ik heb hem bijna twee maanden. Vers vlees heb ik aan gedacht, maar ik wil het voornamelijk voor erbij geven, niet als complete maaltijd. Ik ben namelijk student en heb wel een vriezertje, maar dat is maar een heel klein gedeelte van mijn koelkast.

Geen idee wat ik hem dan zou moeten/kunnen voeren...

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:07

Cavom is zeker een goede brok maar toch zou ik persoonlijk kiezen voor Prins Procare Super, een brok die graag gegeten wordt door de honden en die goed aanzet en weinig ontlasting geeft. Wij verkopen het veel aan jagers die in de jachtperiode hun hond moeilijk op gewicht kunnen houden, op de Prins Super gaat dat dus prima. ;)

Is je reu nog compleet of een castraat ?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 13:50

Okee, prins heb ik al wel meer goede verhalen over gehoord.. Zal daar eens naar kijken!

Probleem is ook echt dat hij zo weinig dingen echt lust, voor ik dit voer van de dierenarts had at hij helemaal niet, of alles 1 of 2 dagen.

Het is een castraat en hij heeft behoorlijk veel beweging overdag.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:51

Voedsel geven wat hij genetisch begrijp, KVV of een andere vorm van vers vlees.
Een konijn ga je ook geen vers vlees voeren toch?
Mijn honden vreten ook konijnenkeutels, zijn dr nog nooit ziek van geworden

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:52

puppy brok, of een brok voor honden met veel energie

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:27

kohtje schreef:

1 van mijn honden bleef ook wat dun. Sinds ik hem op een combi van Cavom met Carnibest actief heb, is het goed.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:36

Mijn hond is ook een moeilijke aankomer. Toen we der net hadden viel ze enorm af van de verhuizing (ze was 2) we gaven der veel voer etc. Maar aankomen deed ze niet. Pas toen ze op der gemak was kwam ze aan. Onze hond was zo mager dat je als ze stond je elke rib kon tellen.

Na dik een jaar was ze mooi vol en zag je helemaal geen rib je voelde ze wel. Maar mevrouw stopte opeens een week met eten en was weer wat dunner. Dan zie je niet in stilstand der ribben maar wel in draf.

Daarna weer meer gevoerd weer goed aangekomen en dan stopt ze weer met eten. Nu voeren we al een half jaar een vaste hoeveelheid en nou stopt ze niet met eten. Mevrouw wil gewoon niet dit zijn ofzo :P
Als ze stilstaat zie je niet der ribben alleen als ze gespannen is en in draf zie je ze wel.
Wij hebben een dogachtige die zie je toch vaak te dik.

Afbeelding
Zo was ze in het begin. Echt te dun.
Terwijl ze goed at. Ze is gewoon een stress kip :P

Afbeelding
Hier staat ze vol verwachting te wachten op een brokje en dan zie je der ribben ook.

Beide foto's zijn van dik een jaar terug.
De eerste foto van dik 2 jaar terug en de andere van een jaar terug

Ze is nu wel wat dikker. Maar nee ze is niet dik.
De DA ziet er het liefst nog 1,5 kilo aankomen. Maar we krijgen het er niet aan.
Maar de DA zegt ook wel liever dit dan te zwaar. Voor het mooi zou die 1,5 kilo er aan moeten voor haar gezondheid niet perse.

Op training etc vinden ze haar ook prima.
Laatst bijgewerkt door blokje op 03-11-12 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:37

Donja schreef:
kohtje schreef:

1 van mijn honden bleef ook wat dun. Sinds ik hem op een combi van Cavom met Carnibest actief heb, is het goed.

Mijn vorige hond was een dikkerd die zat eerst ook op Cavom is idd een dik makende brok :P
Wij hebben onze hond toen op een magerder brok gezet.

Onze huidige hond kreeg ook een soort van Cavom (Barco ofzo) maar werd er niet dikker van :')

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:41

Wij hebben een duitse herder met hetzelfde probleem, hij is ook echt een schuurhond en die willen we 's winters ook wel graag op normaal gewicht hebben. Hij heeft het al sinds hij pup was. Hij rent en springt de hele dag en eet maar een bepaalde hoeveelheid, en meer gewoon niet. Dit jaar had hij zijn pootje gekneust en 2 weken wat minder beweging gehad. Nu is hij wel lekker op gewicht..

Ik zet even een stipje en lees eventjes mee, wie weet komen er nog goede tips die ik in het vervolg kan toepassen.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:02

Ik zie dat er al een tijdje niet wat is geplaatst, maar ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn - schrik niet- labrador! Hij is een ranke, slanke mooie hond nu, maar was eerder echt te mager. Eat ons goed is bevallen is carnibest sport, zit meer vet in dan de gewone carnibest. Cavom is zeker een dikmakende brok maar dat komt door de granen. Een hond heeft in principegeen granen nodig voor zojn finctioneren dus slaat hij die energie op als vet. Ik ben zelf absoluut niet voor granen voeren aan honden omdat dat vaak gepaard met stank uit de bek/ scheten/ veel poepen en een algehele mindere conditie gaat, maar het werkt wel natuurlijk!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 16:36

Ik heb cavom even geprobeerd, maar daar werd zijn ontlasting inderdaad niet beter van, terwijl dat net weer goed was... Ondertussen is hij al wel wat aangekomen, maar niet op de meest goede manier (maargoed, ik moest iets.. hij moest namelijk afgelopen weekend op de boerderij slapen dus hij heeft wat droge gekookte rijst gekregen afgelopen week) Nu hij het ook niet meer krijgt valt hij al weer wat in... Ik ben dus ook nog steeds op zoek naar een goede oplossing :)

En xRomana, bedankt voor je bericht, maar heb je dan ook tips wát voor vers vlees goed werkt voor 'erbij', het eten van de dierenarts houdt hij sowieso.... En dat je hond konijnenkeutels eet en er nog nooit ziek van is geworden, betekent niet dat het niet kan gebeuren.... Honden kunnen namelijk niets met dat gist, na een tijdje is het teveel en kan er een infectie optreden.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:44

Pens is ook goed voor 'erbij'! goed voor de darmflora, vinden honden erg lekker en kun je dus geven als extra maaltijd als je hond moet aankomen. ook kun je bij de dierenwinkel in het vriesvak soms lamsvlees of lamshart kopen, lekker vet en in kleine porties. ook handig als extraatje dus. Ik voer mijn labje nu lukullus brok afgewisseld met carnibest sport en regelmatig pens. Resultaat een blije, glanzende hond en goed op gewicht. Rebecca, rijst is niet heel slecht hoor, kun je ook wel geven icm kip of lam

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 17:05

Ik weet dat rijst niet heel slecht is, maar het past natuurlijk niet helemaal bij een normaal dieet van een hond!

Pens, kun je dat gewoon bij de supermarkt/slager/dierenwinkel kopen? Lamsvlees/hart zal ik eens naar kijken! Bedankt!

Ik merk wel dat Boris al een stuk vrolijker en energieker is nu hij iets meer reserves heeft, stuk energieker, ook al heb ik liever dat hij zijn energie nog eventjes gebruikt om aan te komen in plaats van heel druk te doen _O- Maargoed, een energieke hond is ook fijn! :D

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:20

Ik haal pens meestal bij de dierenwinkel maar je kunt het vast ook bij de slager krijgen! Fijn dat je hond wat energieker is:)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:32

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:37

Wij hebben macaroni gegeven aan onze Mechelaar, die kwam nergens van aan totdat we haar macaroni gaven en ze vinden het nog lekker ook !!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:46

Brokken kan je aantrekkelijker maken (meer geur) door er een klein beetje heet water erover te gieten. Desnoods met wat schapenvet, is nog super voor de vacht ook.

Wil je er graag vlees naast gaan geven dan zou ik kiezen voor een wat vettere vleessoorten of vette vis.
Pens vinden een hoop honden idd erg lekker, maar let wel op dat dit laxerend werkt.
Als kvv kan je bv kiezen voor een Kivo, Carnibest, Haaksbarf, dit zijn de wat vettere soorten.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:07

Een maaltijd gekookte pasta geven met wat zalmolie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:16

bij KVV kun je trouwens ook vettere soorten vinden, lotgering is een vettere soort, en zo zijn er meer...brokken weet ik eerlijk gezegd niet zo veel meer van, maar daar zitten ook soorten tussen voor sportieve honden

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:22

een hele simpele en makkelijke manier is kattenvoer :j
in kattenvoer zit veel meer als in hondenvoer (let wel op het zoutgehalte), honden eten het heel graag en komen er goed van aan

de tip heb ik van een DA gehad toen ik een klein hondje had wat totaal niet op gewicht te krijgen was met hondenvoer
sinsdien gebruik ik het vaker, vooral bij de windhonden

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:37

spatter schreef:
een hele simpele en makkelijke manier is kattenvoer :j
in kattenvoer zit veel meer als in hondenvoer (let wel op het zoutgehalte), honden eten het heel graag en komen er goed van aan

de tip heb ik van een DA gehad toen ik een klein hondje had wat totaal niet op gewicht te krijgen was met hondenvoer
sinsdien gebruik ik het vaker, vooral bij de windhonden

Mijn zus moest het ook aan haar hond geven deze had een gevoelige maag en op katten voer ging hij heel goed.misschien kun je dat proberen,zelf weet ik hier verder niks van

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:49

Onze Duitse herder was ook mager en weigerde te eten alle brokken geprobeerd want hij zou zogenaamd (zei de vet) allergisch zijn voor dierlijk eiwit. Na jaren hem op allerlei diëten te hebben gehad zijn we bij een jonge veearts die dacht dat hij de ziekte van crohn had. We zijn hem vers vlees multi-vitaminen gaan geven en hij denkt nergens anders mee aan dan aan eten Hahah hij lijkt het wel in te willen halen van alle afgelopen jaren! Ondertussen zijn alle huidproblemen verdwenen en is hij bijna 10 kilo aangekomen en nu op gezond gewicht!