Afscheid nemen van 2 honden te gelijk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nanno_123

Afscheid nemen van 2 honden te gelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 09:59

Hallo Bokkers,

Ondertussen word dit mijn derde topic over mijn honden nu word dit helaas de laatste want alles heeft nog een verdrietigere wending genomen.
voor de mensen die nog niets weten weer mijn verhaal:

Onze hond, Nanno(8 jaar), is al een half jaar ziek.
Steeds spugen en diarree en het ging maar niet over..
we zijn een paar weken terug naar een internist in Amsterdam geweest en een week later hoorde wij dat hij Lymfeklierkanker heeft en dat hij dus binnekort ingeslapen moet worden.
Hij zit nu aan de prednison waardoor hij zich beter voelt, maar zodra wij zien dat hij slechter word laten wij hem inslapen.

Nu dat wij weten dat Nanno ziek is houden wij hem erg goed in de gaten met hoe zijn dagen verlopen en of hij nog plezier heeft.
Maar wij hebben nog een hond, Tjidde(10 jaar), deze hond is al vanaf puppy af aan niet gezond, altijd mank en zit daarom ook al zijn hele leven aan de pijnstillers omdat hij Artrose heeft!
2 jaar terug ging hij steeds slechter lopen en zakt hij continu door zijn achterbeen en wat bleek, kruisband gescheurd!
Tjidde is geopereerd aan zijn kruisband maar helaas heeft dit helemaal niks verbeterd.
De laatste paar maanden kan hij steeds slechter lopen, hij wilt niet graag naar buiten en doet het liefst zijn behoeftes in de voor of achtertuin.
maar omdat onze honden nog steeds samen spelen hebben we altijd gedacht dat ze nog plezier hebben en ze dus nog een goede reden hebben om te leven.
Het gekke is, Tjidde is gaan spugen sinds wij weten dat Nanno komt te overlijden..
Hij spuugt 's middags om 5 uur zijn eten uit die hij smorgens om 7 uur krijgt en het zijn dan nog volledige brokken.

Mijn moeder komt net terug van de dierenarts om te bespreken wat we met Tjidde aanmoeten aangezien zijn plezier van leven nu ook steeds slechter word en zeker als zijn maatje straks weg valt.
Het nieuws is dus: Onze honden worden te gelijk ingeslapen!
zo iets bizars had ik me nooit kunnen bedenken!
Zodra Nanno slechter word komt de dierenarts bij ons thuis om ze allebij te laten inslapen, voor Tjidde ook het beste, zijn enige plezier in zijn leven is Nanno en als dat weg valt heeft hij geen goed leven meer en moeten we dus echt doen wat het beste is voor hun, ookal is dit wel heel erg dubbel!
We weten nu al even dat Nanno binnekort ingeslapen word maar de gedachten dat we straks helemaal geen hond meer hebben, jeetje wat een leegte! als je binnen komt geen geblaf, geen gespring.. Gatsie!

Sorry voor nog een topic, ik had er gister een geopend en niet wetende dat er vandaag weer zulk slecht nieuws zou zijn, dus vandaar dat ik toch nog een topic heb geopend.

Afbeelding

(Nanno is de schapendoes en Tjidde de friesche stabij)

lalachico

Re: Afscheid nemen van 2 honden te gelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:00

sterkte :(:)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:02

ach jeetje, maar je doet het in het belang van de honden. Heel veel sterkte ermee.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:03

Heb het zelf ook ooit een keer meegemaakt en dat was verschrikkelijk, sterkte.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:04

jemig dat is wel heel heftig...

1 hond is al vreselijk maar alle 2 tegelijk...is toch bijna een onmogelijk iets..

ik hoop voor jullie dat nanno het nog een hele poos goed houdt :(:)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:05

Oh meis wat een verdriet ;(

Sterkte en probeer zoveel mogelijk van ze te 'genieten'...

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 10:07

Dank jullie wel!
Miepie77, echt waar? lijkt me niet iets wat heel vaak voorkomt, maar er zijn dus meer mensen die dit mee maken!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:09

Heel veel sterkte.

Wij hebben vandaag precies een maand geleden ook afscheid moeten nemen van ons hondje ivm lymfeklierkanker en de afgelopen dagen waren we er weer bijna eentje kwijt....
Dus ik leef met je mee....

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:10

Ach wat erg!

Ik wil je heel veel sterkte wensen!
En probeer, zolang het nog kan nog een beetje van jullie tijd samen te genieten! :(:)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:13

Tjee dat is echt heftig! Heel veel sterkte!

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:14

Ach jeetje, wat bizar en wat erg :( ...
Heel veel sterkte gewenst en probeer nog te genieten van de laatste tijd samen..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 10:16

het besef is echt nog heel ver te zoeken, herkennen jullie dat?
ik heb pas 3 tranen gelaten, ik geloof het pas als het echt gebeurd is denk ik..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:18

Lymfeklierkanker is zo'n sluipmoordenaar, heb ook mijn poes Bert eraan verloren in april van dit jaar. Toen ze echt liet zien dat ze ziek was was het al te laat om te behandelen ;(

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:19

Wat erg dit zeg! Als je die levenslustige koppies ziet kan je je toch geen voorstelling maken van het zware afscheid wat jij en je familie tegemoet gaan. Ik hoop dat je nog een tijdje van ze kan genieten. heel veel sterkte!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:33

jeetje zeg wat verschrikkelijk :( eerst het slechte nieuws van je ene hond en dan moet ook je andere hond nog gaan ;( heel veel sterkte!!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:37

jeetje wat heftig, je hebt ze al zo lang....dat gaat je niet in de koude kleren zitten, aan de ene kant fijn dat dit thuis kan in hun veilige omgeving maar men wat zal dat zwaar worden. Sterkte en ook respect voor jullie beslissing: liefde is loslaten zeggen ze mare is alles behalve makkelijk!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:40

Wat verschrikkelijk. Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd.

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:42

Ik heb drie jaar geleden ook afscheid moeten nemen van 2 honden in 4 weken tijd. Mijn border collie van 10 jaar stierf aan melkklierkanker en een maand later heb ik mijn jack russel van 13 moeten laten inslapen, omdat hij ernstig ziek was en bijna niet meer kon lopen. Ik weet dus wel hoe het is om binnen een maand twee honden kwijt te zijn. Lijkt me verschrikkelijk om twee honden tegelijkertijd te moeten laten inslapen. Lijkt me onmenselijk. Als je behoefte hebt om er over te praten staat mijn PB-box voor je open. Heel veel sterkte :(:)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:43

Sterkte!!!

Hier helaas deze maand ook afscheid moeten nemen van beiden honden
1 plotseling (hartstilstand) en eentje na 3 dagen in moeten laten slapen

vreselijk

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:53

Nanno_123 schreef:
Dank jullie wel!
Miepie77, echt waar? lijkt me niet iets wat heel vaak voorkomt, maar er zijn dus meer mensen die dit mee maken!

honden waren 11 en 12, de jongste bleek een vorm van darmkanker te hebben waar niets meer aan te doen was en de ander kreeg terwijl ie eigenlijk al op was ineens zware diabetes, waarvoor hij dan meerdere keren per dag gespoten zou moeten worden naast wat andere kwaaltjes, dierenarts gaf hem hooguit een paar maanden, we hebben toen besloten ze tegelijk in te laten slapen zodat de een de ander niet zou moeten missen terwijl die ook niet lang meer had, was eerlijker vonden wij maar sloeg wel een gat hoor, ineens allebei je honden weg, daarom sterkte en doe wat je denkt dat goed is voor je honden.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:54

Sterkte!
Een verstandig besluit. Gelukkig weet een dier niet dat er een morgen is en als ze beiden tegelijk gaan, hoeft de een de ander niet te missen.

Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is. Hier maak ik regelmatig mee, dat er een dier moet worden ingeslapen, ook wel snel achter elkaar. Maar ook al heb je nog zoveel dieren, het went nooit. Wij laten de dieren wel altijd thuis inslapen, tenzij ze natuurlijk op de operatietafel gaan, ook dat is al eens gebeurd hier.

Nogmaals sterkte.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:57

Ach meid toch, had je andere topic al gezien. Dat is wel heel rottig. Dikke knuffel vanaf hier. En geniet van ze zo lang het nog kan.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 14:12

Bedankt allemaal!
ook fijn om te zien dat jullie het begrijpen en het zelfde besluit zouden maken!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 17:01

Vandaag heeft een vriendin van mij toch nog 2 geweldige foto's gemaakt ik zal ze zo even plaatsen!

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:05

jeetje, dat is heftig, alle 2 tegelijk.
super dat je het doet voor je honden, maar wat zal jij het zwaar krijgen.

heel veel sterkte