Ondertussen word dit mijn derde topic over mijn honden nu word dit helaas de laatste want alles heeft nog een verdrietigere wending genomen.
voor de mensen die nog niets weten weer mijn verhaal:
Onze hond, Nanno(8 jaar), is al een half jaar ziek.
Steeds spugen en diarree en het ging maar niet over..
we zijn een paar weken terug naar een internist in Amsterdam geweest en een week later hoorde wij dat hij Lymfeklierkanker heeft en dat hij dus binnekort ingeslapen moet worden.
Hij zit nu aan de prednison waardoor hij zich beter voelt, maar zodra wij zien dat hij slechter word laten wij hem inslapen.
Nu dat wij weten dat Nanno ziek is houden wij hem erg goed in de gaten met hoe zijn dagen verlopen en of hij nog plezier heeft.
Maar wij hebben nog een hond, Tjidde(10 jaar), deze hond is al vanaf puppy af aan niet gezond, altijd mank en zit daarom ook al zijn hele leven aan de pijnstillers omdat hij Artrose heeft!
2 jaar terug ging hij steeds slechter lopen en zakt hij continu door zijn achterbeen en wat bleek, kruisband gescheurd!
Tjidde is geopereerd aan zijn kruisband maar helaas heeft dit helemaal niks verbeterd.
De laatste paar maanden kan hij steeds slechter lopen, hij wilt niet graag naar buiten en doet het liefst zijn behoeftes in de voor of achtertuin.
maar omdat onze honden nog steeds samen spelen hebben we altijd gedacht dat ze nog plezier hebben en ze dus nog een goede reden hebben om te leven.
Het gekke is, Tjidde is gaan spugen sinds wij weten dat Nanno komt te overlijden..
Hij spuugt 's middags om 5 uur zijn eten uit die hij smorgens om 7 uur krijgt en het zijn dan nog volledige brokken.
Mijn moeder komt net terug van de dierenarts om te bespreken wat we met Tjidde aanmoeten aangezien zijn plezier van leven nu ook steeds slechter word en zeker als zijn maatje straks weg valt.
Het nieuws is dus: Onze honden worden te gelijk ingeslapen!
zo iets bizars had ik me nooit kunnen bedenken!
Zodra Nanno slechter word komt de dierenarts bij ons thuis om ze allebij te laten inslapen, voor Tjidde ook het beste, zijn enige plezier in zijn leven is Nanno en als dat weg valt heeft hij geen goed leven meer en moeten we dus echt doen wat het beste is voor hun, ookal is dit wel heel erg dubbel!
We weten nu al even dat Nanno binnekort ingeslapen word maar de gedachten dat we straks helemaal geen hond meer hebben, jeetje wat een leegte! als je binnen komt geen geblaf, geen gespring.. Gatsie!
Sorry voor nog een topic, ik had er gister een geopend en niet wetende dat er vandaag weer zulk slecht nieuws zou zijn, dus vandaar dat ik toch nog een topic heb geopend.

(Nanno is de schapendoes en Tjidde de friesche stabij)

...