Kat wil alleen maar drinken uit de gootsteen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Kat wil alleen maar drinken uit de gootsteen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 22:44

Oke, ik heb dus een kitten van nu 16 weken oud.
In het begin heel ziek geweest (het is een vondeling), heel erg niesziekte gehad, 2 weken geleden een darminfectie.
Kortom ik hou hem scherm in de gaten want ik wil niet dat hij ziek is natuurlijk.

Vanmiddag toen ik thuis kwam niks aan de hand, spelen en druk doen. Maar naar mate de avond vorderde werd hij sloom, ging glazig kijken en wilde alleen maar slapen. Spelen was er niet meer bij :n
Kon er niet achterkomen wat er precies aan de hand zou kunnen zijn!
Hij sprong wel regelmatig op het aanrecht en daar zette ik hem dan gewoon weer af want ik wil niet dat hij daar op komt. Maar hij bleef op het aanrecht springen en dook dan direct de gootsteen in. Hij had overduidelijk dorst :?
Feit is alleen dat hij 3 keer per dag vers water krijgt (hij gooit het nu steeds om met spelen, moet van het weekend even andere bakjes kopen), waarom dan noguit de gootsteen.
Uiteindelijk heb ik een bakje met water in de gootsteen gezet en hij is weer helemaal de oude, is nu druk aan het spelen en rennen :+
Maar dit moet natuurlijk geen gewoonte worden, want ik wil niet dat de katten op het aanrecht komen :n Hoe zorg ik er nou voor dat hij gewoon uit zijn bakje drinkt?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:48

onze kat drinkt ook het liefst oud vies water.. het liefst uit het doucheputje of water die buiten ergens is blijven liggen..
Vers water is vooral leuk om zijn pootjes in te dippen en door de keuken heen te gooien...

we hebben sinds vandaag een drinkfontein gekocht voor hem, maar het is momenteel alleen maar eng...

SAKKIA

Re: Kat wil alleen maar drinken uit de gootsteen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 22:51

Ja maar hij kreeg nu dus ook vers water, zo uit de kraan in het bakkie en direct drinken. Is dus niks anders dan het water in zijn bakje :+
De oudere kat drinkt het liefst buiten. Daar staat speciaal een bakje voor haar, daar valt wel regenwater in en als ie leeg is doe ik er wat kraanwater in maar dat vervuild dan wel :j

Maar met de kitten is heel anders, hij moet namelijk wel genoeg drinken. Vaak ben ik er overdag niet en dan heb ik geen zicht op zijn drinkgedrag en heel veel water in zijn bakje krijgt hij niet omdat hij het steeds omgooit :+

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:55

Misschien wil hij alleen drinken op een ´hoge´ plaats ivm veilig voelen. Hier drinken ze het liefst uit de dakgoot

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:58

Idd op een hoge plek zetten. Ook omdat je meerdere katten hebt, misschien voelt hij zich onveilig..
Onze kat wil het liefst uit de kraan drinken. Zodra je naar de wc gaat of gaat afwassen staat hij achter je :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:01

Er zijn katten die niet graag vers water drinken (hoewel die van mij het liefst onder de kraan ging hangen :+).
Ik heb wel eens gehoord om na het koken een steelpannetje met water op het warme fornuis te zetten (wel gewoon gas uit) en dit water dan aan de kat te geven. Dan komt het niet meer vers uit de kraan en drinken ze het beter.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:03

hm tja dat is lastig met katten niet op het aanrecht die van mij is gek op de kraan waar water uitloopt, en je haalt er een doekje overheen en het is schoon ook bakjes water omgooien met dr poot dus ze krijgt in haar roze barbiebadje op pootjes een klein laagje waar ze eerst van drinkt en het dan omgooit. ik had een topic van mn andere kat in de gootsteen. Topic wat klopt er niet hint kat

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 07:03

een drinkfontein aanschaffen? Tegenwoordig zijn die al niet meer zo duur en vele katten zijn er gek op. Je hoeft die niet de hele dag aan te laten staan maar 2 á 3x per dag aan zetten en voor de rest moeten ze het maar uitzoeken bijv.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:05

onze kat drinkt uit, de bak van onze Jack Russell, uit de bak buiten bij de bouviers en uit de kraan en af en toe vies oud water bij mij boven uit een schaal waar drijfkaarsen in zitten, maar uit zijn eigen bak nooit.
zijn het nu gewend en dus geen idee waarom hij dat zo doet.