'Opdringerige kat'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirja

'Opdringerige kat'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 07:54

Euhm ja, en dan staat het nog heel netjes in de titel :+

Wij hebben 2 katers en een poes, alle 3 zijn ze geholpen.
Nu is de jongste kater van 3,5 jaar volgens mij erg gefrustreerd.
Het gebeurde al eens als hij bij me kwam liggen op de bank, dat hij tegen me aan begon te rijden als ik hem aan het aaien was..
Nouja, stoppen met aaien en wegduwen was voldoende.. maar het gebeurd nu steeds vaker.
Gister avond was ik bezig op de laptop en ging hij achter op de leuning liggen, bij mijn hoofd, hij kreeg geen aandacht maar was wel kopjes aan het geven totdat hij ineens in mijn haar/hoofd bijt en die smeerlap weer begint te rijden, hem hem een gil gegeven en van de bank 'gegooid' maar dit vind ik dus niet meer leuk :')
Hij doet het ook alleen maar bij mij, niet bij mijn vriend, visite, of de andere dieren..

Iemand een idee waarom hij het doet, en belangrijker, hoe je hem dit afleert?

ZusJacobs

Re: 'Opdringerige kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 08:04

flinke tik geven? Bij het nekvel pakken en weggooien? :+ Auch ik was echt pissed geweest, getver zeg! Sowieso die kat niet meer op je laten liggen (of achter je hoofd :P )

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 08:11

Ik ben niet zo van het 'tikken geven' tenzij er echt geen andere oplossing is.
Op me liggen mag hij sowieso al niet, maar hij komt gewoon naast me/tegen me liggen en vaak gaat dat ook gewoon goed.
En aangezien het ook wel een flinke knuffelkont is wil ik dat hij gewoon bij me kan komen liggen wanneer hij dat wil, alleen dan zonder me aan te randen :7

ZusJacobs

Re: 'Opdringerige kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 08:20

Plantenspuit?

Je weet dat katten elkaar ook tikken geven? Je hoeft hem niet de lucht in te meppen?