Femke schreef:Wij hebben ze niet verzekerd... We hebben er een potje voor.
Verzekeringen hebben vaak ontzettend veel uitzonderingen en regels, waardoor je in veel gevallen alsnog zelf (vrijwel) alles betaalt.
En bij sommige rassen/types zijn bepaalde aandoeningen helemaal niet verzekerd, ook al is de aandoening zelf door iets totaal anders veroorzaakt dan erfelijkheid.
Ze kunnen dus prima een bepaald ras uitsluiten op bijvoorbeeld de ellebogen, vanwege een erfelijke aandoening bij dat ras. En als je hond dan eens wordt aangereden en schade heeft aan de ellebogen (wat dus een totaal andere oorzaak heeft), dan krijg je daar dus gewoon helemaal niets voor.
'k Heb er inmiddels zoveel nare verhalen over gehoord, dat wij zelf besloten hebben om die maandpremie zelf op te sparen en een potje te houden voor de dieren.
je spreekt als iemand met weinig tot zeer weinig ervaring met dierenverzekeringen, want jou opmerking klopt van geen kant.
ED en HD en alle onderzoeken worden gewoon vergoed door Proteq, zelfs de operaties.
Ik heb hier een hond zitten met ED (trauma of ergerlijk is niet bekend ook totaal niet interessant voor de verzekering ) en krijg gewoon alles tot op de laatste cent vergoed, alle fotos, onderzoeken, pijnstillers (60 euro per maand)
geen enkel probleem
De operatie zelf werd niet vergoed, maar wel de anesthesie, medicatie en de gevolgen die ze over hield aan de operaties. Wondinfectie, verbandmiddelen, Mooncollor verhuur, later darm onsteking tgv van het weinige lopen, voor de volle mep vergoed.
Alleen de operatie zelf werd uitgesloten door Petplan. Bleef er nog 100 euries over die ik zelf moest betalen.
Overige kosten een ruime 7000 euro heb ik keurig terug gekregen.
Dus verzekeren...kan echt geen kwaad.