Huisdierverzekering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosmoov

Huisdierverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 23:19

Zijn er mensen met ervaring voor een huisdierverzekering voor de hond ??

ben je er blij mee ? ..oftewel scheelt het je veel geld ...of valt dat vies tegen

wat wordt er precies vergoed ? en bij wie heb je een huisdierverzekering ??

ben een beetje aan het rond kijken maar er is tegenwoordig zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie :')

er was hier wel een topic over maar dat was erg oud ..

sorry als het verkeerd staat

tesseke

Re: Huisdierverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:40

Geen verzekering voor de hond hier. Weet zelfs niet of dit bestaat in België.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:55

Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen of ik een verzekering af moet/wil sluiten voor mijn hond..........

Ik vind het erg duur!
IIG de maandelijkse premie word steeds hoger bij mijn eisen.
( Bijvoorbeeld sterilisatie, en ik wil dan geen eigen risico hebben bij elk consult)
Dan blijven de 2 duurste verzekeringen volgens mij over.

Van de andere kant, als mijn hond eens een poot breekt, iets afslikt wat eruit geopereerd moet worden heb je de jaarpremie er al snel uit.
Mijn 2 kleine hondjes heb ik niet verzekerd en buiten de entingen, ontwormen en ontvlooien nog nooit bij de dierenarts geweest ( Nee toch niet, 1 heeft een gebits reiniging gehad nadat hij gevochten had en er 2 tandjes uit moesten die finaal los zaten, was een duur grapje)

Maar dit is een herder van nu 10 maanden....
Ik twijfel nog steeds...........

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:55

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:01

Een verzekering kan zeker altijd handig zijn.
Vaak zien wij in de kliniek dat mensen die het hebben afgesloten iets makkelijker naar de DA toe stappen.
In princiepe word alles vergoed(behalve rasspecifieke gebreken, maar die staan vermeld op de sites) en de preventieve behandelingen zoals entingen/ontworming en ontvlooiing.

Bij de een moet je 19% van het bezoek betalen bij de ander een vast bedrag per bezoek/declaratie.

Is je hond of kat ziek. Braken diarree krijg je de kosten van het consult en medicatie (deels)vergoed.
Maar als ie een ongeluk krijgt of er is iets anders met het dier aan de hand loopt het al snel in de papieren en haal je je premie er zeker wel uit.

Ik heb mijn hond ook verzekerd, ondanks ik bij de DA werkte. Mijn hond kreeg last van jeuk. Heel veel onderzoeken gedaan was zo € 780 kwijt. Tja bleek ie een mijten/vlooienallergie te hebben. Daar moest ik heb voor hyposensibiliseren. Ieder jaar ook € 317..krijg ik wel allemaal vergoed. En daar ben ik heel blij mee.. :)

En let goed op wat je erbij verzekerd...soms is het goedkoper om bijv sterilisatie en entingen zelf te betalen. Moet je per jaar maar eens het verschil uitrekenen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:12

Een vriendin van me heeft er eentje voor dr hondje, mede omdat ze t niet super breed en t dus fijn is als er een verzekering is.
zij is er niet blij mee, alles wat t diertje tot nu toe gehad heeft word niet vergoed ondanks dat ze er best veel voor betaald per maand.
Normaal bij een gezond dier worden ze pas goed ziek (als ze al ziek worden) als ze oud is. Tegen die tijd is ze genoeg aan da kosten kwijt en aan de maandelijkste kosten. Waarschijnlijk heeft ze t bedrag dan al 10x betaald.

Ikzelf heb er geen ervaring mee maar weet wel van mensen dat t vaak tegen valt omdat ze je sowieso niet graag uitbetalen zoals elke verzekering.
Mijn honden zijn (klop t even af) nooit super ziek geweest en heb mn leven lang al honden.Meestal krijgen de mijne pas eventueel kwaaltjes als ze al op leeftijd zijn

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:22

Petplan, hond blijkt uiteindelijk cushing en artrose te hebben. Kost iedere maand 90 euro aan medicijnen naast eventuele andere dierenartsbezoekjes. Jaarpremie 300 euro dus wij zijn blij dat ze verzekerd is.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:58

ja hier worden alle jonge dieren ook verzekerd, katten honden behalve de konijnen die mankeren nooit wat en mochten ze wat mankeren kunnen we dat zelf meestal wel oplossen.
Maar ik heb hier een hond zitten die heeft mij een kapitaal gekost, en die is dr nog lang niet. Dus ik ben heel blij dat die verzekerd is (Heeft ook artrose net als bij Iris, alleen de pijnstiller kost al 3 euro per dag)
Katten zijn ook allemaal verzekerd, deze zitten bij de hema.
De rest zit allemaal bij Petplan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:40

Wij hebben ze niet verzekerd... We hebben er een potje voor.

Verzekeringen hebben vaak ontzettend veel uitzonderingen en regels, waardoor je in veel gevallen alsnog zelf (vrijwel) alles betaalt.
En bij sommige rassen/types zijn bepaalde aandoeningen helemaal niet verzekerd, ook al is de aandoening zelf door iets totaal anders veroorzaakt dan erfelijkheid.
Ze kunnen dus prima een bepaald ras uitsluiten op bijvoorbeeld de ellebogen, vanwege een erfelijke aandoening bij dat ras. En als je hond dan eens wordt aangereden en schade heeft aan de ellebogen (wat dus een totaal andere oorzaak heeft), dan krijg je daar dus gewoon helemaal niets voor.

'k Heb er inmiddels zoveel nare verhalen over gehoord, dat wij zelf besloten hebben om die maandpremie zelf op te sparen en een potje te houden voor de dieren.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 09:36

en als je bijvoorbeeld een kruising hebt ?? of hebben ze daar ook ' zogenaamde 'aandoeningen bijzitten ?

al met al is het dus eigenlijk net zo handig een potje achter de hand te houden als ik zo lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:19

Ik weet niet precies hoe ze 't met kruisingen regelen.
Maar iedere verzekering wil zo min mogelijk uitkeren... Kan heel goed zijn, dat ze van beide rassen die er in zitten de erfelijke gebreken uitsluiten.

Enige type honden waarmee ze dat niet kunnen doen zijn kruisingen die er zo anders uit zien dat er niet uit te zien is wat voor type de ouders kunnen zijn.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 10:25

ik heb namelijk een kruising podenco met een ?? geen idee......zwervertje.....denk dat ik toch afzie van een verzekering en gewoon een potje apart hou :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:32

Je moet natuurlijk ook maar net geluk of pech hebben met 'n hond.
Ik heb al bijna 20 jaar honden (vroeger natuurlijk nog bij m'n ouders) en nog nooit een écht hoge dierenarts rekening gehad.

20 Jaar premie betalen over in totaal 9 honden (verspreid over de jaren natuurlijk) loopt natuurlijk flink op.
We hebben behoorlijk wat kunnen besparen zonder verzekering.
En als er wél wat gebeurd, is het potje inmiddels groot genoeg om 't te kunnen betalen.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 10:34

ik heb 3 honden in totaal nu...eigenlijk niks 'ergs' mee gehad ( klopt even af ) , maar ze worden dalijk wel ouder met kans op meer kwaaltjes natuurlijk

bij mn kat had ik er wel spijt van ..die werd aangereden en door een verkeerde DA opgelapt voor 400 euro terwijl hij niet te redden was....dus bij mn eigen DA geweest ( die hem uiteindelijk heeft ingeslapen ) en dat kostte ook nog eens 300 euro....dat was een dure week...toen vroeg de DA ook meteen of ik verzekerd was dan zou er een hoop vergoed worden....maar mn honden lopen altijd aan de lijn dus een aanrijding is erg klein natuurlijk maar ouderdomskwaaltjes kunnen altijd gaan komen natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:42

Ik heb er op dit moment ook 3 lopen.
Alle drie nog erg jong. dus ouderdom hoef ik me de komende jaren nog niet druk om te maken.
Maar daar ben ik wel nu alvast voor aan 't sparen. Het zijn uitgaves die je kunt verwachten. Voor dingen die je kunt verwachten vind ik verzekeren nooit zo nodig.
Ik verzeker mezelf (ook met andere dingen, buiten de dieren om) eigenlijk alleen voor de dingen die onverwachts kunnen gebeuren.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:48

Ik snap dat het in sommige gevallen erg handig kan zijn, maar ik vindt het pure geldklopperij. Dat geld kun je ook in een potje doen en sparen.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:33

Femke schreef:
Wij hebben ze niet verzekerd... We hebben er een potje voor.

Verzekeringen hebben vaak ontzettend veel uitzonderingen en regels, waardoor je in veel gevallen alsnog zelf (vrijwel) alles betaalt.
En bij sommige rassen/types zijn bepaalde aandoeningen helemaal niet verzekerd, ook al is de aandoening zelf door iets totaal anders veroorzaakt dan erfelijkheid.
Ze kunnen dus prima een bepaald ras uitsluiten op bijvoorbeeld de ellebogen, vanwege een erfelijke aandoening bij dat ras. En als je hond dan eens wordt aangereden en schade heeft aan de ellebogen (wat dus een totaal andere oorzaak heeft), dan krijg je daar dus gewoon helemaal niets voor.

'k Heb er inmiddels zoveel nare verhalen over gehoord, dat wij zelf besloten hebben om die maandpremie zelf op te sparen en een potje te houden voor de dieren.

je spreekt als iemand met weinig tot zeer weinig ervaring met dierenverzekeringen, want jou opmerking klopt van geen kant.

ED en HD en alle onderzoeken worden gewoon vergoed door Proteq, zelfs de operaties.
Ik heb hier een hond zitten met ED (trauma of ergerlijk is niet bekend ook totaal niet interessant voor de verzekering ) en krijg gewoon alles tot op de laatste cent vergoed, alle fotos, onderzoeken, pijnstillers (60 euro per maand)
geen enkel probleem

De operatie zelf werd niet vergoed, maar wel de anesthesie, medicatie en de gevolgen die ze over hield aan de operaties. Wondinfectie, verbandmiddelen, Mooncollor verhuur, later darm onsteking tgv van het weinige lopen, voor de volle mep vergoed.

Alleen de operatie zelf werd uitgesloten door Petplan. Bleef er nog 100 euries over die ik zelf moest betalen.
Overige kosten een ruime 7000 euro heb ik keurig terug gekregen.

Dus verzekeren...kan echt geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:23

Klopt van geen kant lijkt me erg sterk uitgedrukt...
Wellicht is t niet jouw persoonlijke ervaring. Maar mijn verhaal hierboven komt direct van n kennis van me. En klopt dus helaas wel degelijk.

Helaas hoor ik van eigenlijk alle verzekeringen op internet ervaringen van mensen die dus geen cent hebben gekregen.
Een verzekering is er om geld te verdienen. Niet om geld uit te keren. En de ervaringen die gepubliceerd staan liegen er niet om.
Als n verzekering ff de kans ziet om er onderuit te komen doen ze dat direct.

Inderdaad. Geen ervaring uit eerste hand omdat ik na grondig zoeken naar een goede verzekering en lezen van honderden reviews tot de conclusie kwam dat t in veel gevallen echt weggegooid geld is.

Sorry voor de typos. Zit op n superklein telefoonscherm te typen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-12 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:26

Alle verzekeringen geen cent uitkeren? Waarom denk jij dan dat steeds meer en meer mensen een verzekering afsluiten waarvan je op dierenforums kan lezen dat ze hier heel echt heel erg blij mee zijn omdat ze ontzettend veel geld terugkrijgen?

Ik heb vandaag weer 380 euro gekregen van Petplan, 3 maandjes ziekte van een van mijn honden, zonder blikken of blozen.
En zulke verhalen zijn echt geen uitzondering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:31

Ik zeg niet dat alle verzekeringen nooit uitkeren. Dat lees je verkeerd.
Ik schrijf dat t bedrijven zijn die maximale winst willen halen en bij ieder geval zo streng mogelijk bekijken of ze wel uit HOEVEN keren. Want liever doen ze dat niet. Dus als ze iemand ergens op n klein lettertje kunnen pakken zodar ze niet hoeven te betalen doen ze dat.

Natuurlijk moeten ze in gevallen dat ze aan alles voldoen gewoon dokken. Maar dat gaat dus ook waanzinnig vaak fout.
Niet alleen bij huisdierverzekeringen.
Net zo goed bij paarden. En alle andere verzekeringsvormen.

Als je besluit je ogen keer te willen openen... Google eens op uitsluiting clausules voor huisdierverzekeringen.
Voor ontzettend veel rassen worden bepaalde dingen volledig uitgesloten. De beroemde kleine lettertjes die vrijwel niemand leest.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:04

Femke doe jij het maar met je potje, ik zou het hier niet redden iig. Wat ik aan premie kwijt ben heb ik dr al voor de komende 10 jaar uit en dan houd ik nog ruim geld over.
Ik laat het lekker zo en kan het iedereen aanraden die kwap bij kas zit of juist zijn kapitaal wil blijven behouden ;)

Femke schreef:
Ik zeg niet dat alle verzekeringen nooit uitkeren. Dat lees je verkeerd.

Ik lees niet verkeerd hoor.

Femke schreef:
Helaas hoor ik van eigenlijk alle verzekeringen op internet ervaringen van mensen die dus geen cent hebben gekregen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:08

Ik heb geen verzekering voor de hond, ik vind het ook niet nodig en de maandpremie is belachelijk duur (we hebben een Duitse Dog).
Hij is nu 5 jaar, zo even uit mijn hoofd maar 2 keer bij de veearts geweest(afgezien van entingen); voor de castratie en voor een maagtorsie, castratie 80 euro, torsie 120.
En dat in 5 jaar tijd, als we al die tijd een verzekering hadden gehad waren we heel wat meer kwijt.