wie heeft tips voor gedrag van onze beagle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rakkertjuuhh

wie heeft tips voor gedrag van onze beagle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 21:27

Wij hebben een beagle teef van anderhalf.
Als pup heel moeilijk geweest Met zindelijk worden.
11maanden tot Ze Door had dat buiten moest.
Niet erg Maar kost veel enery.
Ze was 10week gingen we op puppy cursus.
Gehoorzame hond ook gehaalt.
Hebben poos op behendigheid gezeten Maar Door tijdnood gestopt.
Het is Super Lieve Hond.
Knuffelig kan Goed Met onze kleine.
Alleen we hebben gevoel dat Ze niet gelukkig is.
Ze loopt sinds paar weken weg van huis.
Graaft gat onder schutting op springt over hek en hoe je ook roept Ze is weg.
Geen Uur Maar echt uren!.
Buren beginnen te klagen Dus Nu aan hele lange ketting aan Lijn in tuin Met onze andere hond
Ze id dan hele tijd piepen,ook in huis steeds piepen.
In woonkamer Gaat Ze nergens liggen.
Altijd Rond lopen en dat hele avond Door.
Terwijl onze andere hond lief slaapt in mand.
Ze neemt helaas geen voorbeeld van.
Enige waneer Ze rüstig id en niet piept is als Ze op Bank mag.
Maar Dit Willen Wij liever niet!
Bench vind Ze ook niks piept Ze ook hele tijd.
Doen we Haar los in bijkeuken (staan hun manden speeltjes etc)
Springt Ze uren tegen deur echt vreselijk.
Ze krijgen beide echt veel beweging smorgens bos beide los.
Want los lopen Gaat Goed.
En savonds meestal de Hei.
Maar lijkt wel of Ze nooit moe is.
Is Dit Nou echt beagle gedrag of doen Wij wat fout.
Onze golden retriever van 5maand is 10x makelijker.
Ik Hoop dat Iemand Dit herkent en Tip heeft voor ons.
Want Word aardig vervelend zo. Alvast bedankt voor lezen van verhaal.
Doe via mn mobiel Dus sorry als er spelfout tussen zit.

chelleeee

Re: wie heeft tips voor gedrag van onze beagle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:34

wij hebben ook een lastige beagle gehad
wij hadden hem uit het asiel 4 jaar toen die bij ons kwam
in het begin hadden we echt problemen met hem veel drinken en in huis plassen
ik weet zo niet uit me hoofd wat hij had maar als die te veel dronk moet die gelijk plassen
maar naar een tijd ging dat goed hij kreeg als die bij de bak ging zitten en op de bak tikte een heel klein beetje water en dan was het goed wij gingen 3 keer per dag met hem wandellen en de rest deed hij in de achtertuin hij liep zoon 1 keer per week weg en dan was die bij ons voor op straat aan het rond zwerven of hij liep bij de buren naar binnen maar hij kwam altijd terug en de mensen in de buurt wisten er van en wist dat die bij ons hoorden en kwamen hem wellis terug brengen bij ons is het achter niet afgesloten
ook hebben wij last gehad dat hij in het begin de snachts de deuren kapot krabte we heb echt nieuwe deuren moeten nemen want ze waren zo kapot tot dat we de deur open deden en hij naar boven kon
toen had ik in een keer een hond aan het voeten eind liggen onder de deken
naar een tijd vonden we het niet echt meer kunnen in bed en had die een mand boven en een deken in de mand en die stond aan het voeten eind dat was ook goed hij kon echt heel hard snurken
ik hoop dat je er wat aan hebt
een beagle moet je gaan leren kennen heb ik gemerkt
samen kom je er uit het zijn wel kentbaren dingen van beagles

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 14:07

Bedankt voor je uitleg fijn ook om te lezen hoe jullie doen.
Hier zijn deuren.ook Kapot gekrabt niet echt Leuk.
Soms is ook zo hoe gezelliger in woonkamer is hoe vervelender Ze Word als Ze snachts bench in moet als Wij gaan slapen.
Schatten zijn Ze de beagles Maar heb wel gemerkt dat je engelen gedult moet hebben.

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:14

ja je hebt zeker gegult nodig
wij hebben de hond nooit in de bench gehad dus weet niet hoe dat het is
en ik ken het ook hoe drukker het was bij ons hoe vervellen hij werd meestal deden we heb naar boven
en dan was het wel goed

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:26

Beagles zijn jagers toch? Lijkt alsof hij iets tekort komt, geen uitdaging geeft.
Kun je hem niet iets gaan aanbieden, nieuwe cursus gaan volgen, hem aan het werk gaan zetten?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:26

mijn honden zijn ook nog erg vervelend als ze alleen maar 2 uur per dag gelopen hebben. Pas als ze geestelijk bezig gehouden worden (dus idd trainen, zoekspelletjes enz.) al is het maar een half uur komt er rust in. Alleen wandelen dan krijg ik ook wel rust erin maar dan moet ik echt zeker 2 uur achter elkaar wandelen in een omgeving die ze niet bekend is en waar ze hee lveel te onderzoeken hebben.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:29

Is ze misschien (letterlijk) loops? Hoe oud is ze nu? Is ze gesteriliseerd?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:42

rakkertjuuhh schreef:
Ze krijgen beide echt veel beweging smorgens bos beide los.

Elke dag los is natuurlijk mooi, maar hoe lang is dat dan? Een beagle is een jachthond voor vossenjachten en zo, die duren meestal uren. En is ze als ze los is meer aan het snuffelen of ook veel aan het rennen? Eén keer los per dag is niet per sé veel, en het lijkt er toch op dat het voor deze jonge beagle gewoon te weinig is.

Citaat:
Want los lopen Gaat Goed.

dat geeft ook wel aan dat dát is wat de hond nodig heeft; er meer op uit gaan!

Wij hebben franse bullen, die staan er niet om bekend dat ze vel beweging nodig hebben; maar ze gaan elke dag 3x los (heel soms 2x), minimaal een half uur en rennen en spelen dan veel meer dan wij (apporteren, zoeken, zwemmen, we hebben een bal aan een hengel)... en dan nog is de jongste niet moe.

Waarom hebben jullie gekozen voor een beagle als ik vragen mag? Dan kies je toch juist een hond met veel looplust en jachtinstinct?

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 22:19

We lopen smorgens half Uur in bös los en daarna ga.Ik naar Werk.
Smidags zijn de normale rondjes.
En savonds Hei Vaak 2uur en daar rent Ze wat af achter konijnen aan.
Jaa miss is wel niet genoeg voor Haar.. daar heb je punt.
Lijkt mij wel Leuk om te speuren Met der Maar kan niet echt vinden waar tlze dat doen.
Heb wel gelezen dat Ze moeier worden van ruiken dan van Rennen.

En we hebben beagle gekozen eerlijk gezegt omdat mn vriend Haar graag wou.
Wel wetend dat jagers zijn Maar dat vinden we niet erg.
Maar soms is wel moeilijl Haar tevreden te hebben :)

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 22:21

Ze is trouwens 2maand geleden gesteliriseert.
1x loops geweest :)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:23

Ja, dit hoort wel bij een beagle. Vooral de zeer snel opkomende stokdoofheid bij een geurtje in de neus. Is ze vaak alleen thuis?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:24

Beagles staan er om bekend dat het weglopers zijn, zit in de aard van het beestje, die wil op jacht.
Leuke honden om te zien maar wel moeilijk om te houden, ze moeten erg veel beziggehouden worden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 07:07

hoe is de onderlinge verstand houding tussen de golden pup en de beagle? Was ze zonder die pup ook zo? Ik bedenk me opeens dat het hier wel heel raar is. Ze kan goed los lopen ze komt goed terug maar thuis wil ze ontsnappen en weg lopen en ze wil/durft/kan thuis niet lekker te gaan liggen slapen maar is steeds op haar hoede (rondjes lopen, heen en weer lopen, weg willen). Mijn ene hond vertoond dit gedrag ook op het moment dat er een pup in huis is. Hij vind die doodeng. OP straat is het geweldig en in de tuin zijn ze super leuk om mee te spele nmaar in huis zijn het enge dingen. Hij kan dan gewoon niet slapen. Ook niet als die pup in een bench zit of in een andere ruimte. Hij is dan steeds allert en blijft lopen. Omdat het bij mij op opvangers ging (NL asielhonden en dan dus pups die in het asiel belanden die nam ik na het werk mee naar huis zodat ze niet vele uren alleen in een kennel moesten zitten) ben ik daar mee gestopt.

Kan het bij jullie ook niet zoiets zijn?

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 12:22

nee de beagle deed dit gedrag ook al als pup.
daarom hebben we er hond bij genomen,en expres een golden omdat die van aard gewoon wat rustiger zijn en beter luisteren.
Samen tussen die 2 gaat heel goed..
als we weg gaan huilde de beagle van ons wel altijd heel erg,nu niet meer,ze liggen dan samen in 1 mand te slapen of in de bench dat is natuurlijk heel gezellig..
buiten lopen gaat idd heel goed.. allen heeft ze totaal geen oog voor onze andere hond.
Ze blijft met lopen ook niet bij je,rent echt ver weg bv op de hei.. maar als we haar paar keer streng roepen komt ze altijd weer aan,en krijgt ze wat lekkers :)
Alleen dat willen weglopen is erg lastig.. ze was gisteravond ook weg.
Dacht kunnen ze samen in woonkamer blijven,had deuren dicht,maar kwam terug lag golden in de mand,en de beagle weg.. heeft achterdeur opengekregen..
gelukkig regende het en vind ze dat vreselijk,dus ze was nog in de buurt!
we twijfelen ook vaak of we haar moeten straffen als ze is weggelopen.. ja of nee..
wat denken jullie? we doen het nu niet.. omdat we belonen dat ze er weer is.. maar omdat ze blijft doen,weet niet of dan deze aanpak wel helpt?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:33

ooit straffen als je ze gevonden hebt na het weglopen. Het enigste dat je kan straffen is alles wat ze niet mag en je ziet gebeuren en dan gelijk straffen.

Als ze namelijk weggelopen is en ze komt terug en dan geef je haar straf dan wordt het terugkomen echt niet beter want immers leverd dat een kwade baas op dus je kan beter maar niet terug gaan.
Echter belonen dat ze terug komt zou ik ook nooit en te nimmer doen! Als ze terugkomt binnen laten en geen aandacht aan schenken. Als ze heeft kunnen ontsnappen en ze doet het niet dan bij wijze van spreken een hele leverworst geven omdat ze zo geweldig knap is!!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:53

rakkertjuuhh schreef:
nee de beagle deed dit gedrag ook al als pup.
daarom hebben we er hond bij genomen,en expres een golden omdat die van aard gewoon wat rustiger zijn en beter luisteren.
Samen tussen die 2 gaat heel goed..
als we weg gaan huilde de beagle van ons wel altijd heel erg,nu niet meer,ze liggen dan samen in 1 mand te slapen of in de bench dat is natuurlijk heel gezellig..
buiten lopen gaat idd heel goed.. allen heeft ze totaal geen oog voor onze andere hond.
Ze blijft met lopen ook niet bij je,rent echt ver weg bv op de hei.. maar als we haar paar keer streng roepen komt ze altijd weer aan,en krijgt ze wat lekkers :)
Alleen dat willen weglopen is erg lastig.. ze was gisteravond ook weg.
Dacht kunnen ze samen in woonkamer blijven,had deuren dicht,maar kwam terug lag golden in de mand,en de beagle weg.. heeft achterdeur opengekregen..
gelukkig regende het en vind ze dat vreselijk,dus ze was nog in de buurt!
we twijfelen ook vaak of we haar moeten straffen als ze is weggelopen.. ja of nee..
wat denken jullie? we doen het nu niet.. omdat we belonen dat ze er weer is.. maar omdat ze blijft doen,weet niet of dan deze aanpak wel helpt?

Ik zou een beagle zeker niet gaan straffen voor het weglopen, je kunt pas straffen als ze weer bij je is en dan straf je dus feitelijk het terugkomen (en dat wil je niet). Ik zou eerder voor iets écht heel lekkers (gedroogde long of stukjes kip) zodat jullie leuker zijn dan de wijde buitenwereld :j

Probeer iets te verzinnen om het beestje bezig te houden of 'uit te putten'. Wie niet sterker is moet slimmer zijn. Dus leren apporteren of nog een rondje op de fiets na de kortere wandeling, leren naast het paard te lopen, haar vaak meenemen (naast de fiets; boodschappen doen of zo), zoekspelletjes zijn ook leuk om te doen en daar hoef je niet per sé een specifieke cursus voor te volgen hoor; google maar eens.

De kunst is het denk ik om iets te vinden dat je zelf ook heel leuk vind, of iets dat je toch al moet doen zodat het in te plannen valt... en waar jullie hond het meest moe van wordt (kan snuffelen zijn of rennen, dat weet je pas als je het uitprobeert). En een cursus is natuurlijk altijd leuk, ook als het geen speciale cursus voor jachthonden is kun je leren haar beter onder appél te krijgen en heb je in elk geval een moment in de week dat je er altijd mee bezig bent.