Slapen in Hondendeken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xBVN

Slapen in Hondendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 21:09

Hallo allemaal,
Mijn hond slaapt altijd in het buitenhok, omdat hij binnen gewoon niet wil slapen. Maar nu het winter wordt, wil ik toch graag dat ze het niet koud krijgt. Maar hoeveel dekens ik in het hok leg, de hond gaat er dan op liggen, en blijft de rest van het lijf gewoon 'koud'. Ik wou zoieso al een hondendeken kopen (deze: http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... deken.html ) maar zou de hond hier in de winter s'nachts ook mee in haar hok kunnen slapen?
Alvast bedankt !

xSCWx

Re: Slapen in Hondendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:12

Om wat voor een hond gaat het?

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:13

Ligt hij afgeschermt van wind en regen? Ligt hij afgeschermt van de koude ondergrond? Ligt hij afgeschermt van tocht? Over wat voor een hond gaat het?

Als voorgaande voorwaarden voldaan zijn en je hebt een hond die een beetje weervast is (dus pakweg geen chiwawa), dan moet je je écht geen zorgen maken. Een hond heeft niet voor niets een vacht gekregen om zich te beschermen. Ik denk dat je je eigen gevoelens misschien wat veel projecteert op je hond?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:14

Heeft je hond het koud dan of is dat jouw idee?

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 21:58

Het is een duitse brak maar is al redelijk oud, hij is afgeschermt van wind en regen en koude ondergrond en tocht. Maar heeft het eigenlijk altijd koud behalve in de zomer, ze rilt en wil alleen maar tegen de verwarming of kachel zitten...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:08

Weet je dan zeker dat ze in de winter niet gewoon naar binnen wil?
Als 'ie het echt koud heeft inderdaad een dekentje om doen en een kruik in het hok leggen. Of misschien is het mogelijk een klein verwarminkje te maken?

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 22:31

Nee binnen slaapt ze niet, alleen maar blaffen en janken.. ja mijn vraag was of een dekentje om doen s'nachts geen kwaad kan?

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:36

volgens mij moeten ze z'n jas ook snachts wel aan kunnen hoor :)
Ik weet niet hoe groot het hondenhok is maar misschien is een warmte lamp een idee? z'n eentje die ze ook bij kuikens gebruiken? die geven erg veel warmte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:36

ik weet niet wat voor hok je hebt, maar als je het isoleert en kunt afsluiten helpt het ook al een hoop, dan blijft de warmte binnen... en je kan inderdaad een kruik neerleggen, en er zijn van die verwarmingen die je in het stopcontact kunt doen, maar dat moet je wel aandurven met brandgevaar en hopen dat je hond er niet aan gaat knagen...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:00

in zo'n dekentje kunnen ze wel slapen hoor :j

en stro in het hok doen,vinden ze vaak heel lekker en stro isoleert heel goed...