Vanavond ben ik met mijn cavia naar de dierenarts geweest. Hij lijkt last te hebben van zijn gebit. Hij eet in principe wel goed maar ik zie hem vaak rommelen met zijn bekje. Vaak veegt hij met z'n pootjes langs z'n bekje en hij maakt ook vaak rare bewegingen met zijn bekje. Als hij brokjes gaat eten neemt hij eerst een brokje, gaat dan water uit het flesje pakken, loopt weer terug voor een brokje, gaat dan weer water halen enzovoort. Hij heeft ook slappe poepjes.
Vanuit deze dingen dacht ik zelf dat er een probleem met zijn tanden zou kunnen zijn. Dierenarts ging hierin in mee maar gaf aan dat ze niet zomaar goed naar de kiezen kunnen kijken. Hij moet hiervoor onder narcose. Dit gaat morgen gebeuren. Nu is mijn vraag of iemand hier ervaringen mee heeft. Ik vind het doodeng om hem morgen af te moeten geven. Hoop van harte dat hij het allemaal goed trekt. Hij is verder gezond (voor zover ik weet) dus het zou goed moeten komen.
Misschien heeft iemand ook nog ideeën over wat het nog meer zou kunnen zijn? Hoop van harte dat het toch in de kiezen zit en dat we niet verder hoeven te dokteren. Maak me wel zorgen over 't beestje