Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

bello2005 schreef:Ze doet het puur om te peste,, uitprobere...
Tis tenslotte niet gezond,, katt poep
Succes ermee
een hond gaat kattenpoep eten om uit te proberennnn?
maar toen zei de instructeur van de hondentraining dat we hem eens pens moesten geven.
Er loopt op dit moment een onderzoek waarom de labradors dit zo heftig doen en ze neigen toch naar een een stuk genetische aanleg. Het enigste wat je er in mijn ogen aan kan doen is om slimmer te zijn dan je hond en er inderdaad voor te zorgen dat ze er niet meer bij kan. Dit is zelfbelonend gedrag, het moeilijkste stuk gedrag om af te leren en ik geef je weinig kans dat je dit eruit gaat krijgen.
Peppertree schreef:Bello2005, denk jij echt serieus dat jouw hond de kattenbak leeg eet om jou te pesten?![]()
TS: Kun je de zieke en immobiele kat+kattenbak misschien in een afgesloten ruimte (desnoods een bench) zetten? Dan voor de gezonde kat (als die er een nodig heeft) een andere kattenbak in de "algemene" ruimte zetten, maar dan op hoogte zodat je hond er niet bij kan?
Hond vind het blijkbaar erg lekker. Dit is voor hem net zoiets als dat je een bord met biefstuk voor hem op de grond zet waar hij vervolgens niet aan mag komen. Natuurlijk kun je dat hem wel leren. Slaan, tikken en schoppen zie ik al voorbij komen. Maar het is maar net waar je zelf blij van wordt. Voorkomen dat hij erbij kan lijkt mij vriendelijker, minder frustrerend en kost jou zelf ook nog eens een hoop minder energie.
Jouw hond heeft ook niet echt begrepen waarom hij de hele middag op het kleedje heeft moeten liggen hoor. Het enige dat hij daarvan geleerd heeft is misschien dat dat kleedje toch niet zo'n hele leuke plek is.
) zo min mogelijk stress mag hebben op dit moment, en ik ben al zoooo blij dat hij zich erg rustig houd en niet constant door de kamer loopt, dat ik het niet zie zitten om hem dan in een bench te stoppen, dat levert alleen maar een hoop stress op.

maar die 2e ziet er wel goed uit! ik ga eens uitgebreid lezen daarover. dankjewel!
) 
) en de hond kan er niet bij !