Vanmiddag vlooienspul voor één van de honden op stal gehaald. Het gaat om een grote hond, een Bordeaux dog van zo'n 55-60kg (Broes). Voor de andere 3 honden op stal had ik al Frontline Combo, alleen dit was niet op voorraad bij de dierenarts voor een grote hond. Dit hadden ze bij de dierenwinkel ook niet op voorraad, maar wel Advantix. Dat heb ik gekocht, en er werd tegen mij gezegd dat 1 pipet voldoende is voor Broes. Ik lees net in de bijsluiter dat 1 pipet maar voldoende is voor honden tussen de 25-40kg en dat als je een hond hebt die zwaarder is, met verschillende pipetten moet gaan werken. Zou 1 pipet wel voldoende zijn voor Broes? Anders bestel ik dan toch maar Frontline Combo XL voor hem.
De dosis is te laag dus echt zin hebben zal het denk ik niet. Overigens ben ik geen fan van Advantix, als een hond ergens reacties op geeft... Zeker niet meerdere pipetten combineren of 2 pipetten tegelijk gaan geven, dat is vragen om problemen.
Nee hoor, zou dan gewoon Frontline geven (al ben ik daar ook geen fan van, wegens slechte werking).
hier zeer goede ervaringen met advantix echter ik zou wel goed nazoeken voordat ik 2 pipetten zou geven. De dosering kan heel raar verlopen namelijk en het hoeft niet zo te zijn als 1 pipet te weinig is dat 2 pipetten wel goed is.
Ontvlo middel is en blijft vergif om vlooien te doden maar in verkeerde dosis gegeven en een hodn met bijv. een mogelijk slechte weerstand kan het ook de hond flink schaden.