Grasparkiet of valkparkiet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Grasparkiet of valkparkiet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 08:34

Omdat ik helaas mijn pony heb moeten verkopen mocht ik van mijn moeder een parkiet (wat ik al erg lang wou) Ik heb me altijd ingelezen in grasparkietjes omdat ik nooit had gedacht dat ik een valkje mocht. Maar nu mijn pony weg is wil mijn moeder dat ik een nieuw vriendje krijg in een vogel en wil ze dan ook dat ik er plezier mee heb. Ik mag dus ook een valkje. Nu ben ik ernorm gaan twijfelen. Want daar heb ik nooit over nagedacht maar t lijkt me natuurlijk wel heel gaaf!

Nou twijfel ik en weet ik niet welke vogel ik moet kiezen, ik wil veel tijd en aandacht aan de vogel geven en hem/haar graag dingen leren. T liefst laat ik hem de hele dag losvliegen. Ik wil graag weten welke vogel het meest geschikt voor mij is. Wat mij opviel was dat valkjes mij wat rustiger leken dat vind ik wel prettig, maar grasjes zijn weer ondernemender en dat is ook erg leuk.

Ik zoek een maatje, waar ik lekker mee bezig kan zijn. Die ik dingen kan leren. Ik heb tijd en geduld zat dus daar gaat het mij niet om de grote van de kooi ook niet die pas ik aan op de vogel.

Ik weet dat je beide erg tam kan maken maar ik kan gewoon niet goed kiezen, maar zo'n vogel leeft wel 10 tot 15 jaar en dan moet ik wel een goede keus maken.

melanie20

Re: Grasparkiet of valkparkiet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:42

Ik heb een valk gehad, zijn echt super beesten! Maar ik heb hem weg moeten doen vanwege dat tie erg aan me hing... En dat dus uite in gillen en erg hard fluiten!

I
Als ik maar opstond begon hij.... Liep ik naar de voordeur begon hij.... Liep ik naar de wc begon hij.....
Zelf als ik thuis kwam en me auto parkeerde en dat zag en soms alleen hoorde dan begon hij..... We werden er gek van! Zelfs als me man alleen beneden of thuis was deed tie het..... Maar zodra ik me liet zien vloot tie op een andere manier.... We hebben hem terug gebracht naar de fokker.... Helaas...

Ik ben dus even van een valk genezen....

Heb nu een parkietje.... En die brabbelt gewoon heerlijk......

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:48

Een vogel alleen houden is zielig, dus zou altijd twee vogels nemen.
Heb zelf twee dwergpapegaaien gehad, waren altijd héél tam en vlogen los. Dingen leren zat er niet in, deden gewoon hun eigen zinnetje. Maar dat vond ik prima.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:52

En..als je er 2 neemt, dat is voor het welzijn van de vogel wel belangrijk, voorkom je dus dat ze te veel aan je gaan hangen. Maar ze worden even zo goed echt tam.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:09

valkparkieten krijsen echt, grasparkietjes houden het wat beschaafder/gezelliger, heb je overigens ook wel eens aan een engelse parkiet gedacht die zijn net even groter als een grasparkiet

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:14

wij hebben 2 grasparkietjes, echt gezellige diertjes <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:20

melanie20 schreef:
Ik heb een valk gehad, zijn echt super beesten! Maar ik heb hem weg moeten doen vanwege dat tie erg aan me hing... En dat dus uite in gillen en erg hard fluiten!

I
Als ik maar opstond begon hij.... Liep ik naar de voordeur begon hij.... Liep ik naar de wc begon hij.....
Zelf als ik thuis kwam en me auto parkeerde en dat zag en soms alleen hoorde dan begon hij..... We werden er gek van! Zelfs als me man alleen beneden of thuis was deed tie het..... Maar zodra ik me liet zien vloot tie op een andere manier.... We hebben hem terug gebracht naar de fokker.... Helaas...

Ik ben dus even van een valk genezen....

Heb nu een parkietje.... En die brabbelt gewoon heerlijk......

Je had er waarschijnlijk maar eentje. Dan gaan ze inderdaad gillen. Ze roepen om een soortgenootje.
Een vogel alleen is gewoon zielig. Ter vervanging zag de vogel jou blijkbaar als partner. Daar krijg je sociaal gestoorde dieren van.
Geen wonder dat de vogel zo reageerde :\

TS, neem er aub twee! Ik heb zowel grasjes als valkjes gehad en met z'n tweeen zijn ze gewoon dubbel zo leuk en heb je ook nog eens gelukkige vogels!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:55

Ik heb grasparkieten en nu nog 1 valkparkiet. Ik had 2 valkparkieten maar 1tje is spoorloos verdwenen, ontsnapt uit de voliere denk ik. Ik heb grasparkietjes tam gehad en ook de valkparkiet die nu weg is was super tam. Hij floot allerlei liedjes en kon een beetje praten. 1 van mijn grasjes kon een kusje ( geluidje ) geven.

Ik zou kiezen voor een tamme valkparkieten. Als je er 2 hebt krijsen ze niet. Jah mijn valkparkiet krees maar die was met de hand opgevoed en die hing gigantisch aan mij. De andere valk krijst helemaal niet en was ook super tam.

Ik had 2 grasparkietjes heel erg tam maar de valkjes leerden meer en sneller.