Aquatraining hond met HD

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aisie

Aquatraining hond met HD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 12:17

Ben benieuwd of hier mensen zijn met ervaringen met Aquatherapie bij honden met HD.
Er wordt wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effecten van Aquatraining bij honden met HD en ik zit er aan te denken om onze hond van bijna 2 jaar met HD daar voor op te geven. Nu was ik nieuwschierig of hier mensen zijn met honden die dit al gedaan hebben en wat het effect is, of het daadwerkelijk helpt.
Het is dus de bedoeling om in het water de hond te laten bewegen zodat de spieren sterk worden en de hond minder last heeft. Dit is een aantal behandelingen en daarna krijg je onderhoudsoefeningen mee voor thuis zodat de spieren in tact blijven. Het geneest dus niet de HD maar door de spieren die de hond krijgt zal hij makkelijker bewegen en minder problemen hebben.

Iemand hier ervaringen mee?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 13:21

Niemand dus. Zal het ook even op een hondenforum vragen, misschien dat daar wel mensen zijn die dit gedaan hebben.

dierenfan

Re: Aquatraining hond met HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:54

via wat wordt het wetenschappelijk onderzoek gedaan? Alleen voor HD of ook voor spondylose in de rug of ED? Geen ervaring hier maar dus wel interesse om mijn honden ook aan te melden alsh et ook voor andere klachten is ;)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 18:03

Hier een link http://www.onderzoek-dierfysiotherapie.nl/ van het betreffende onderzoek. Geen idee of het ook voor spondylose e.d. helpt, dan zou je een mailtje moeten sturen naar een van de fysio's. Ik heb Karin Baas voor mijn paard wel eens gehad en die heeft een van onze honden ook al eens behandeld.

xRomana

Re: Aquatraining hond met HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 06:57

Ik heb aqua training gedaan met een hond van mij, en merkte geen verschik we gingen 2 x per week. Ik ben dr mee gestopt na 3 maanden.

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:58

Ik heb bij mijn vorige hond waarbij beide heupkoppen vanwege HD waren verwijderd hydrotherapie gedaan en daar heeft hij enrom veel baat bij gehad ;) wel in de hydrotrainer niet in een zwembad omdat ik vind dat je in de bak veel beter het resultaat kan zien en je kan ook spelen met de vloer en de hoeveelheid water wat het makkelijker en zwaarder voor je hond kan maken. Wij deden dat bij Nanda van Velzen in Moordrecht.

Afbeelding

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 22:53

Bedankt voor je reactie! Ik stuur je even een pb.