momenteel werk ik 5min van huis.
Ideaal want aangezien ik fulltime werk kan ik tussen mijn pauze door de honden uitlaten.
's Avonds rij ik eerst naar huis om hen terug buiten te laten en nadien rij ik naar de paarden.
Conclusie, honden (3, waarvan een schotse collie en 2 windhonden) zitten nu 2 blokken van 5u alleen.
Gisteren heb ik echter te horen gekregen dat we verhuizen met de firma, een eindje van waar ik woon...
Mijn honden zouden dus ineens 11h per dag alleen komen te zitten.
Het is een hele slechte verbinding waardoor ik elke dag 45min heen en 45min in de auto zit.
Momenteel verzorg ik de paarden 2x per dag omdat anders de mest niet bij te houden is.
Als we verhuizen ga ik enkel tijd hebben om 's ochtends hooi en water te geven,
wat dus zorgt dat ik in de avond dubbel zoveel werk heb om de mest bij te houden (want ik zou van het werk uit direct naar de paarden rijden ipv eerst naar huis).
Ik moet dus kiezen: of paarden weg, of honden weg.
Ook al doe ik mijn paarden weg, dan zitten mijn honden alsnog 11h per dag alleen en dat is not done.
Uitlaatservice kan ik niet betalen, ouders kunnen hen overdag ook niet even buitenlaten, de buren zijn amper thuis,
het betreft 2 windhonden dus die kunnen overdag niet zomaar buiten gezet worden zonder dood te vriezen in de winter.
Ik zie dus geen uitweg meer...
Heeft iemand nog iets van ideeën zodat ik hen wél zou kunnen houden?
Ik heb de stichting waar de windhonden vandaan komen gemaild voor hulp,
maar die werd kwaad omdat ik er over dacht om hen weg te doen.
Zij stellen voor om een nieuwe achterdeur te plaatsen met een hondenluik zodat ze binnen en buiten kunnen wanneer ze willen.
Maar dan zitten ze wel alsnog 11h per dag alleen.
Is dat wel hondswaardig?
Ik zit dus gigantisch in de knoop...
Er was mij gezegd dat we in de buurt gingen blijven met de firma,
ik had dus absoluut niet verwacht dat we zo ver gingen verhuizen.
Als ik dit 3 jaar geleden had geweten had ik hen nooit geadopteerd...