Kat Miauwt de hele tijd heel hard. Wie weet waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Kat Miauwt de hele tijd heel hard. Wie weet waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 20:27

Hallo medekattenbezitters,

ik word knettergek en niet geschoten is altijd mis dus vraag ik het hier eens.

Sinds ik terug ben van vakantie (11 oktober) miauwt de poes alles bij elkaar. Ze loopt gewoon door het huis en mauwt heel hard. Toen ik thuiskwam deed ze het echt de hele tijd, nu is het wel iets minder maar het houd aan (staat as we speak in de keuken kei hard te mauwen).
Ze doet het overal, op ieder tijdstip. Echter niet als er bezoek is en volgens mij ook niet als ik er niet ben (maar ja dat kan ik niet aantonen natuurlijk).

De (geholpen) Kater heeft ook 2 dagen gemauwd na mijn thuiskomt maar is er toen mee opgehouden. Ze mogen me best gemist hebben maar dit houd maar niet op!

Ze maakt altijd wel veel geluid voor een kat. Ze maakt soms ook gewoon geluidjes als ze door het huis loopt of ergens opspringt. Dat doet ze al van jongs af aan. Dit is echt iets nieuws en ik word er knetter gek van! Ze doet het ook midden in de nacht, als ze naast je komt zitten op de bank... Overal. Sommige momenten is ze stil, maar uiteindelijk begint ze weer om er dan na x aantal minuten weer mee op te houden.

Ze oogt gewoon gezond. Alles ziet er goed uit en stoelgang en zo is in orde. Ze reageert verder ook normaal op alles en is nergens gevoelig. Ik denk dus niet dat het uit een lichamelijk probleem vort komt, maar dat het iets is met gedrag.
Als ik mijn stem wat verhef en ZWIJG zeg dan houd ze een tijdje op. Maar ja niet echt de oplossing en vooral niet midden in de nacht.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn en heeft een oplossing voor ik der nog een keer s nachts van mijn balkon gooi! (das een grapje voor degene die me dreig pbs gaan sturen omdat ik dreig met dierenmishandeling :+ )
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 24-10-12 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Re: Kat Miauwt de hele tijd heel hard. Wie weet waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:29

Als het een zij is kan ze korls zijn,
bij een hij zou ik het eerlijk gezegd niet weten onze kat doet het soms ook als er katten in de omgeveing krols zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:30

Hoe oud is de kat?
Het zou dementie kunnen zijn als het al een wat oudere kat is.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 20:32

Uhm ze is uhm (denkt hard na) 6 jaar :D Nog niet heel oud. Ze is wel compleet gestoord en stoot vaak haar hoofd, voortijdige dementie zou kunnen ;)

Als ze krols is ronkt ze meer. Dit is echt iets anders helaas. Toch bedankt voor het meedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:36

Ik lees even mee, ik heb een poes die het ook soms doet, zij wil dan vaak naar buiten... Maar dat gaat hier niet altijd...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 20:37

Owja, mijn kat komt niet buiten, is dit ook niet gewend (van kitten af aan al niet) en doet het dus ook niet stelselmatig bij de deur of zo. Gewoon gezellig muziek door het hele huis :(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:42

ik heb een kater en poes van bijna 6 maanden (worden volgende week gecastreerd)

de kater doet het ook heel vaak.. de poes soms... loopt die te schreeuwen door de kamer of gang..
de poes soms..

ze doen het ook als ik in de badkamer of wc ben met de deur dicht, of als ik weg ga en ze weten dat ik achter de deur nog mijn schoenen aantrek..(na stal toe)

(het zijn binnenkatten ivm omgeving te gevaarlijk)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:01

Ja als ik ergens ben waar ze niet bij kunnen (douche, toilet ed) dan doen ze het ook wel eens, maar dit is dus echt gewoon terwijl ik op de bank zit, in bed lig, in de keuken sta, gewoon me in huis bevind.
Ze slaapt nu op de bank. Even rust voor mij :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:22

oke, apart dan, en echt na je vakantie begonnen, misschien is ze nog wat onwennig en word het met iets meer tijd beter?

sommige raskatten staan er zelfs bekend om, dat ze veel kletsen. maar ik denk niet dat dit een raskat is? (de mijne niet)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:40

Een echte raszuivere vuilnisbak :D. (nep)Kater is haar broer

Ze zijn thuis gebleven en hier dagelijks verzorgd en vertroeteld.
Voorheen deed ze het bv als de voerbak te leeg was naar der zin, of de fontein ververst moest worden. Nu lijkt er geen aanleiding, maar misschien zie ik het gewoon niet. Misschien is ze nu echt gek geworden ;).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 09:15

owja uit de slaapkamer sluiten gaat ook niet(om het slaap probleem op te lossen zeg maar), want dan gaan ze met zijn 2en aan de deur krabbelen en daar een concert geven :)

Zouden er schokbandjes zijn voor katten? Als in heel licht schokje als ie heel hard mauwt? Zou voor de nacht wel een uitkomst zijn als ik het zo af zou kunnen leren. Ben beetje wanhopig aan het worden.