Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Love_Mirra schreef:als het morgen nog leeft, gaat het zeker naar het opvangcentrum. Heb er al naar gebeld en ze hebben het te druk om het te komen halen vandaag, ik moest het morgen maar (laten) brengen :s . Maar ik ben bang dat het niet door de moeder wordt teruggenomen en ze zijn hier bovendien ook vollop graan aan het kneuzen (we wonen in landbouwgebied, overal velden langs ons).
Laptopmuis schreef:Volgende keer als weer zoiets gebeurd.. konijn in een doos of een kooi zetten met handdoeken erover zodat het helemaal donker is. Dat is de minste stress voor het diertje.
Wilde konijnen horen niet in hokken, misschien dat het een paar berichten hierboven gaat om een gevangen tam konijn dat losliep? Want een wild konijn mag je niet eens bezitten. Dierenbescherming neemt het in beslag en je krijgt een flinke boete.
carmenbrum schreef:Laptopmuis schreef:Volgende keer als weer zoiets gebeurd.. konijn in een doos of een kooi zetten met handdoeken erover zodat het helemaal donker is. Dat is de minste stress voor het diertje.
Wilde konijnen horen niet in hokken, misschien dat het een paar berichten hierboven gaat om een gevangen tam konijn dat losliep? Want een wild konijn mag je niet eens bezitten. Dierenbescherming neemt het in beslag en je krijgt een flinke boete.
Bedoelde je mijn bericht? Nee, dat was echt een wild konijntje