konijntje door de poes gepakt, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Mirra

konijntje door de poes gepakt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 18:11

Hallo,

Wij hebben twee kittens hier en eentje daarvan heeft een konijntje binnengebracht. Het leeft nog, heeft een bijtwondje op zen kop maar niet diep ofzo (de kittens hebben ook nog maar kleine tandjes, ze had hem bij in zen nekvel). Het is nog een jonkie, geen baby'tje meer maar ook nog niet volgroeid. Mijn vriend heeft het konijntje al gepakt om het van de poes weg te houden. En ik vrees dat de moeder het niet terug wil nemen omdat het dus niet meer naar 'konijn' ruikt.

Wat moeten we er nu mee doen? Morgen komt men vriendin op bezoek en kan het eventueel wegbrengen naar een opvangcentrum. Maar dat is nu geen optie want onze auto is stuk en het opvangcentrum is meer dan 30km hiervandaan.
Het wondje is al ontsmet met wondspray van het paard (van die blauwe).

Groetjes

Maureen_M

Re: konijntje door de poes gepakt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:13

en zelf houden zal zeker ook geen oplossing zijn.. ?

dat zou natuurlijk wel een leuk gebaar zijn.

Wil je wel verder succes wensen !

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 18:14

Ik heb er geen spullen voor, maar ik kan het eigenlijk wel zelf houden. Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar het is een wild konijntje, dat hoort buiten te kunnen lopen eigenlijk ;)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:16

Dat klopt, maar een vriendin van mij heeft ook een wild konijntje en zij heeft deze ook in een groot hok met uitloop en die heeft het prima naar zn zin :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:18

Wilde konijnen moet je niet in een hokje opsluiten :n

Je zou het morgen door je vriendin naar een opvang kunnen laten brengen.
Of hem/haar weer buiten zetten en de natuur zn gang laten gaan.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:21

Is het een wilde? Dan is die morgenvroeg dood :j
Heb ik vroeger ook een keer gedaan, 1tje gevangen met mn broertje, we wouden graag een konijn. Was ook nog niet zo oud..
Maar de volgende ochtend was 'ie dood..
Wilde konijnen kunnen dus niet in een klein hokje.. :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:22

Die heeft antibiotica nodig.
Kattebeten zijn doorgaans dodelijk vanwege de bacterien die de kat in de bek heeft.
Ik zou er een antibiotica spuit voor halen of de opvang direct even bellen if ze hem kunnen ophalen.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 18:24

als het morgen nog leeft, gaat het zeker naar het opvangcentrum. Heb er al naar gebeld en ze hebben het te druk om het te komen halen vandaag, ik moest het morgen maar (laten) brengen :s . Maar ik ben bang dat het niet door de moeder wordt teruggenomen en ze zijn hier bovendien ook vollop graan aan het kneuzen (we wonen in landbouwgebied, overal velden langs ons).

Ik hoop natuurlijk dat die het overleeft, vind het zo erg voor het konijntje en vind het ook heel erg jammer dat ik niets voor hem kan doen

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:26

Love_Mirra schreef:
als het morgen nog leeft, gaat het zeker naar het opvangcentrum. Heb er al naar gebeld en ze hebben het te druk om het te komen halen vandaag, ik moest het morgen maar (laten) brengen :s . Maar ik ben bang dat het niet door de moeder wordt teruggenomen en ze zijn hier bovendien ook vollop graan aan het kneuzen (we wonen in landbouwgebied, overal velden langs ons).

Nee zou ik ook zeggen, die mensen hebben toch ook geen zin moeite te gaan doen voor een konijntje dat morgen dood is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:28

Dierenambulance kan het toch komen halen?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:29

De moeder gaat het zeker niet meer terug nemen nee. Je weet dat het normaal is dat er elk jaar heel wat jonge konijnen dood gaan?

Dus al zou hij morgen nog leven is dat geen garantie dat ie het gaat redden.
Het klinkt misschien hard, maar zo werkt het wel.

Natuurlijk hoop ik heus wel dat ie het red, maar je moet wel realistisch blijven. Niet elk wild dier kan gered worden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:30

Ik kan niet beoordelen hoe erg het is, maar anders had ik het diertje weer uitgezet. Wild konijntje opsluiten vind ik nog veel erger.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:37

Myfairytale schreef:
Ik kan niet beoordelen hoe erg het is, maar anders had ik het diertje weer uitgezet. Wild konijntje opsluiten vind ik nog veel erger.

Idd mijn gedachte, en ten slotte is het de natuur als een konijntje hieraan doodgaat.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 18:48

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

vriendin heeft der vriend gestuurd en is nu onderweg naar het opvangcentrum. Hopelijk overleeft het konijntje het en kan het terug worden uitgezet.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:50

Love_Mirra schreef:
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

vriendin heeft der vriend gestuurd en is nu onderweg naar het opvangcentrum. Hopelijk overleeft het konijntje het en kan het terug worden uitgezet.

Super! Hoop ook dat het lukt.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 06:54

Volgende keer als weer zoiets gebeurd.. konijn in een doos of een kooi zetten met handdoeken erover zodat het helemaal donker is. Dat is de minste stress voor het diertje.

Wilde konijnen horen niet in hokken, misschien dat het een paar berichten hierboven gaat om een gevangen tam konijn dat losliep? Want een wild konijn mag je niet eens bezitten. Dierenbescherming neemt het in beslag en je krijgt een flinke boete.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:19

Laptopmuis schreef:
Volgende keer als weer zoiets gebeurd.. konijn in een doos of een kooi zetten met handdoeken erover zodat het helemaal donker is. Dat is de minste stress voor het diertje.

Wilde konijnen horen niet in hokken, misschien dat het een paar berichten hierboven gaat om een gevangen tam konijn dat losliep? Want een wild konijn mag je niet eens bezitten. Dierenbescherming neemt het in beslag en je krijgt een flinke boete.

Bedoelde je mijn bericht? Nee, dat was echt een wild konijntje :+

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:11

carmenbrum schreef:
Laptopmuis schreef:

Bedoelde je mijn bericht? Nee, dat was echt een wild konijntje :+

Dan zou ik maar eens snel aan je vriendin duidelijk maken dat een wild dier niet in een kooi hoort.