Hond fietst op pup.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Hond fietst op pup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:02

Wij hebben sinds vanmorgen een pup in huis en hebben een oudere hond van 6. Hij fietst nooit, alleen op een pup of op iemand uit de familie die licht autistisch is.

Nu hebben wij dit de eerste tien minuten toegestaan, voor hem misschien een manier om te laten zien dat hij de baas is, de eerste in huis.

Maar hij doet t constant aan een stuk, nu straffen wij dit inmiddels af met een stemverheffing en inmiddels met een tik op de kont.

Nu vraag ik mij af waardoor komt dit en kunnen wij dit stoppen? Of gaat dit vanzelf over?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:07

Waarschijnlijk vind de volwassen hond het spannend, en reageert de hond dat af met rijden op de pup of in het geval van de autistische jongen op het kind.
Zou je de hond voordat het gebeurd kunnen roepen en belonen?
Zodat je het rijden dus voorkomt en dat de hond leert dat niet rijen de bedoeling is.

Daarvoor moet je snel zijn en alles belonen rondom de pup.

Straffen werkt in deze setting alleen maar spanning verhogend.
De beloning zou je kunnen geven door evt een koekje weg te gooien zodat de hond even uit de situatie gaat ( maar wellicht lastig ivm pup die ook achter het koekje gaat rennen)

Het heeft nu niks te maken met " de baas zijn".

KimD

Re: Hond fietst op pup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:20

Het valt te proberen, niet geschoten altijd mis. Het straffen helpt overigens wel dan gaat hij naar zijn plaats, en dan kijkt hij de situatie even 5 min aan. In deze periode belonen wij hem.

Maar jou Tip valt ook te proberen natuurlijk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:17

Plus daarbij is het huis en zijn familie voor de 6 jarige, en nu ineens een pup!

Leef je in, in hoe de situatie voor jouw hond is.
Geen dominantie! Maar ineens BAM loopt daar n kleine opdonder en wordt je ook nog is gestraft!
Maak de kleine leuk voor hem, en geef veel aandacht aan je oudere hond.

En voorkom rijden door spanning af te vloeien!
Zie het als een jengelend kind, enne de pup is er nog maar een dag.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 06:16

geen idee hoe groot je volwassen hodn is en wat je pup is maar let er a.u.b. erg goed op dat het niet meer kan gebeuren. Als je niet op kan letten maak dan dat ze niet bij elkaar kunnen komen. Dit kan enorm belastend zijn voro de gewrichten van de pup die nog helemaal niets kunnen hebben namelijk. Nu scheelt het wel welke hond erop zit en van welk ras de pup is maar je moet sowieso op letten natuurlijk anders krijg je dadelijk nog meer problemen. Hoe heb je ze kennis laten maken? Ik had mijn volwassen hond namelijk al een aantal keren meegenomen naar de pups voordat er bij mij een pup mee naar huis kwam 4 jaar geleden en hij vond het toen helemaal niet vreemd dat er een pup mee ging. Daar was ik erg blij mee!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 12:16

Hij fietst niet daadwerkelijk op de puppie, hij staat met vier benen op de grond en fietst dan in de lucht zeg maar. Verder is de puppy 5,6 kilo en onze volwassen hond weegt net 10 kilo. Het betreft een Border Collie & Tibetaanse Terrier.

Wij hebben hem buiten laten kennismaken en Boncuk is als eerste naar binnen gegaan.

Overigens hebben we de tip uitgeprobeerd van Hannanas en dat werkt redelijk. :)