Hallo bokkers! Onze hond heeft nu opeens en wel heel erg dikke lip. We denken zelf aan een wespensteek maar het is erg hard en lijkt ook steeds dikker te worden.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
nientje78
Geplaatst: 23-10-12 13:10
Tip; bel de da... wij kunnen dat zo niet zien vanachter de computer.
vuurneon
Geplaatst: 23-10-12 13:11
Kan inderdaad een wespensteek zijn en op die plek kan dat gevaarlijk zijn. Ik zou gelijk de dierenarts bellen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-10-12 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt
xxCYNNxx
Geplaatst: 23-10-12 13:11
misschien ruzie gehad met een kat? Mijn hond heeft zelf nooit zoiets dergelijks gehad, maar een kat van ons wel. Die kwam ook thuis met een poot die gigantisch dik was, terwijl toen die naar buiten ging 2 uurtjes daarvoor er niks aan de hand was. Werd ook steeds dikker en had een harde pit zeg maar. Bleek achteraf dat hij ruzie had gehad met de kat van de buren en hij had een stuk nagel van die kat in zn poot zitten. Kattennagels zitten vol bacterieen, dus dat ging praktisch direct gigantisch ontsteken. Antibioticakuurtje van de dierenarts loste dit gelukkig snel op
Nee hij heeft het pas vanaf 10 minuten geleden en is niet uit huis geweest, ja buiten maar niet uit de tuin. Ja DA, daar denken we zelf ook aan hoor, maar aangezien hij nog net zo speels en levendig als eerst is lijkt hij er niet super veel last van te hebben. Niet erg duidelijk maar toch een foto:
Kan een allergische reactie zijn op iest als een wespensteek, maar zelf door aan een pad te komen kunnen ze het hebben. Vooral opletten dat het niet verder opzwelt anders moet je echt met spoed naar de DA omdat hij anders kan stikken, maar dat zul je dan wel duidelijk weten te zien. Beste is om altijd kortizone in huis te hebben en bij een hevige allergische reactie deze meteen te geven wat meer tijd geeft om tot aan de DA te geraken.
Ik wilde al neer zetten gezien je foto wrs een wespensteek, mare je hebt de dader al ontmoet lees ik. Trekt wel weg, zal hij denk ik niet zoveel last van hebben!