hond heeft het koud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

hond heeft het koud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 11:13

Mijn hond heeft steeds vacht en huidproblemen. Ze heeft een lastige vacht die eigenlijk geplukt moet worden,maar ze is bijna niet te plukken (waarschijnlijk omdat ze gecastreerd is).
Nu heb ik haar gisteren maar weer geschoren (vorig jaar heb ik dat in september gedaan). En ze bleek inderdaad weer plekjes op haar huid te hebben.
Maar nu heeft ze het koud :brr: . Is dit een kwestie van wennen, of kan ik het beste een jas voor haar aanschaffen
Wat zijn fijne jassen voor middelgrote honden (±45 cm)
Ik wil haar vacht nu kort houden, omdat ze steeds problemen krijgt. En als ik haar regelmatig scheer is het maar even werk. Als de vacht weer lang is,komt het scheerapparaat er bijna niet door dan ben ik 3 uur bezig.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:22

Waar komen die huid en vacht problemen vandaan? Denk dat je daar eerst naar moet zoeken. Vaak komt het door het voer.
Hoe oud is de hond? Het is nu nog best warm, dus ik zou oas een dekentje aandoen als het wat kouder wordt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 11:35

Haar vachtproblemen komen doordat ze 2 soorten vacht heeft (ruwharig en halflangharig) en doordat ze gecastreerd is laat de ruwharige vacht niet los maar gaat vervilten.
Het komt niet door het voer, want zodra de vacht eraf is heeft ze nergens meer last van. Ze wordt in februari 6 jaar.

xSCWx

Re: hond heeft het koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:51

Dan inderdaad de vacht goed bijhouden.
Binnen zou je hond sowieso geen dekentje nodig hebben, buiten een licht gevoerd dekentje als het waait/regent of onder de 17graden komt en als het ongeveer onder de 5 tot 10 graden een dikkere deken opdoen.
Maar ik ga nu uit van een hond die altijd een dikke vacht gewend is en nu haast niks meer heeft.
Misschien past ze zich uiteindelijk wel aan (efficiënter warm houden) en heb je geen of minder gevulde deken nodig.
Overigens is hierboven beschreven enkel een indicatie, altijd blijven kijken hoe je hond zich voelt (warm/koud)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 12:09

Ze heeft het nu zelfs in huis koud :(:) . Zal wel even wennen zijn voor haar.

xSCWx

Re: hond heeft het koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:15

Ja dat zal zeker wennen zijn :P
Leg haar lekker onder een dekentje, als je nu een jasje aan gaat doen kan ze ook binnen niet meer zonder.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:16

Mijn hond is ook geschoren.
Overdag heeft hij het niet echt koud, ook buiten niet.
Alleen 's nachts in z'n mand heeft hij een dekentje waar hij onder ligt. :')
Daar blijft ie ook de hele nacht onder liggen.
En als het buiten koud is, heeft ie ook een dekje als we naar buiten gaan.