Mijn kat niest.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJustMe6

Mijn kat niest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 17:54

Gisteren hoorde ik mijn oudste kat (14) een paar keer niesen. Niet direct wat achter gezocht.

Vandaag hoor ik hem echt super vaak niesen. Hij eet en drinkt wel gewoon super goed. Verder is hij wel wat slomer als normaal.

Het is een echte boef, eerste wat hij doet als ik de keukendeur open doe is op het aanrecht springen terwijl hij dondersgoed weet dat dat niet mag :+ . Vandaag heeft hij dit geen 1 keer geflikt en hij is knuffeliger dan normaal.

Verder heeft hij geen vieze oogjes en hij voelt niet warm aan.

Zou dit niesziekte kunnen zijn of toch iets anders? Behalve niesen heeft hij verder geen verschijnselen die bij niesziekte horen.

vuurneon

Re: Mijn kat niest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:56

Denk dat de kat eerder iets irriterends heeft geroken oid waardoor hij vaak moet niezen. Kriebel in de neus zeg maar :+

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 18:23

Dat zou ook nog kunnen haha. Eventjes in de gaten houden dan maar :).

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:25

Zolang hij keurig gevaccineerd is, kan je niesziekte vrijwel uitsluiten. Zeker als hij geen vieze oogjes heeft of ergens anders last van heeft :) Inderdaad eventjes in de gaten houden!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:25

terug niesen grapje hou het even in de gaten als het op hout is er niets aan de hand anders morgen even belen naar de da

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:27

Hebben wij ook laatst gehad met die van ons (11 jaar), had wat verhoging wat waarschijnlijk het hele probleem was. Kleine antibioticacuur gekregen en toen was het alweer over. Maar een paar dagen nog aankijken zal geen kwaad kunnen hoor :).

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 18:45

Bedankt allemaal!

Kiichi, dat is het probleem, hij was eigenlijk van mijn stiefmoeder, die heeft hem de laatste jaren niet meer laten vaccineren omdat hij toch nooit bij vreemde katten kwam. Stiefmoeder en mijn vader zijn verhuisd en beestje kon daar niet mee naar toe dus toen heb ik hem geadopteerd :). Hij is nu nog geen jaar van mij en heb hem ook nog niet laten vaccineren. Vandaar dat ik twijfel.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:49

Kiichi schreef:
Zolang hij keurig gevaccineerd is, kan je niesziekte vrijwel uitsluiten. Zeker als hij geen vieze oogjes heeft of ergens anders last van heeft :) Inderdaad eventjes in de gaten houden!

Nee hoor, dat klopt niet :) Er zijn heel veel varianten van nies en een kat wordt maar voor een paar ingeent.

Even het kopje tussen twee handen houden en met je duimen op de neus drukken (probeer maar van een paar verschillende kanten), komt er vocht uit, dan is het vaak wel nies. Als het droog is geen zorgen maken om nies, hoor.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 18:51

Hhilde schreef:
Kiichi schreef:

Nee hoor, dat klopt niet :) Er zijn heel veel varianten van nies en een kat wordt maar voor een paar ingeent.

Even het kopje tussen twee handen houden en met je duimen op de neus drukken (probeer maar van een paar verschillende kanten), komt er vocht uit, dan is het vaak wel nies. Als het droog is geen zorgen maken om nies, hoor.

Bedankt!

Dit zal ik morgen even proberen :).

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:14

Ohja, Hilde, dat klopt.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 18:03

Toch niesziekte waarschijnlijk ;( . Vandaag vieze lopende prutoogjes ;( . Heb morgen de hele dag stage, gelukkig is mijn vader zo lief om met hem naar de dierenarts te gaan morgen. Hoop dat alles goed komt!

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:05

Wij hebben een kat gehad welke ook veel nieste.
ik de auto naar de DA nieste hij weer, tot er een grote graspriet uit zijn neus kwam :+
Dat kan het dus ook zijn

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:06

En kwam er vocht uit toen je op zijn neusje drukte?

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 18:08

Dat liet hij niet toe, hij was behoorlijk sjaggo als ik hem aanraakte. Zit duidelijk niet lekker in zijn vel.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 18:29

Paps is vandaag met hem naar de dierenarts geweest en hij had een milde vorm van niesziekte, medicijnen en een oogzalfje gekregen. Hoop dat hij snel opknapt :).