Moederpoes heeft afgelopen voorjaar een nest kittens gehad. Hier zorgde ze samen met haar zusje voor die ook een nestje had. Beide moederpoezen zorgde voor de kittens.
Zusje is tijdens de bevalling (ks) geholpen.
Nu heeft het andere poesje dus nu weer een nestje gehad, met 4 kittens.
Na een week/anderhalve week lied moeders het nest in de steek en keek er niet meer naar om. Wanneer je een kitten bij haar legde begon ze gelijk te slaan erna.
Bij gebrek aan kennis zijn er 3 kittens overleden. Het 4e kitten hebben wij vrijdagavond opgehaald.
Kitten is veel te klein voor zijn leeftijd. Het kitten wordt morgen (dinsdag) 7 weken.
Kitten heeft de 1e tijd alleen maar koffiemelk met water gehad, en de laatste paar dagen katten melk (dus geen kittenmelk) en af en toe wat blikvoer.
Omdat wij medelijden met hem hadden hebben wij hem in huis genomen afgelopen vrijdagavond.
Ondanks hij wat probleempjes had:
*Opgezette piemeltje en kontje (door het niet stimuleren om te gaan popen en plassen).
iaree door verkeerde voeding*Erg klein en laag gewicht (zaterdag gewogen en woog slechts 292 gram).
Wij hebben hem op speciale kittenmelk van Royal Canin gezet. Drinken uit een flesje lukt helaas niet, dus voeden we hem met een spuitje.
Hij drinkt niet meer dan 20 ml per keer.
De diaree is ondertussen verdwenen en de zwelling is al bijna verdwenen.
Is levendig en speelt raag, gaat netjes zelf op de kattenbak.
Voor de nacht geven we hem nog een kruikje en slaapt daar lekker tegenaan met z'n knuffeltje.
Helaas viel het me tegen hoe weinig hij vandaag angekomen was, namelijk maar slechts 43 gram in 2 dagen...
Hij krijgt 4x daags een flesje (meer wilt hij ook niet drinken) en af en toe wat hapjes brok, welke we wellen in water omdat ze anders te hard zijn.
Iemand tips, of valt het wel mee en is hij wel genoeg aangekomen?
Maar het kitten is morgen 7 weken. 
(ik ken het hoor, ik fok Brits Korthaar katten, heb nu mijn elfde of twaalfde nestje liggen maar maak ik nog altijd druk om elk grammetje wat ze in mijn ogen te weinig aankomen...) Succes met het manneke!!