angstaanval flauwvallen hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

angstaanval flauwvallen hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 23:30

Sinds korte tijd hebben we ons pleeghondje geadopteerd.
Het is een klein hondje uit turkye met een toch wel vervelend verleden.
Toen ze hier kwam was ze doodsbang veel meegemaakt aanrijding met auto, mogelijk vervelende ervaring met voornamelijk mannen en in vliegtuig met bench-vluchtkooi omgevallen en ontsnapt en niet op zachtzinnige wijze gevangen.
Nu waren we op de hoogte van het feit dat ze bij extreem angst een soort wegvalt in een soort tril epilepsie achtige aanval.
We hebben dit echter nooit gezien vanaf het moment dat ze hier was.
We hebben er veel aan gedaan om haar weer vertrouwen te geven tegenover andere honden, verschillende omgevingen enz.
Echter vandaag was ze mee op stal en viel er vlak naast haar een loodzwaar houten hek, mogelijk heeft ze toen een aanval gehad want ze was dus nergens te vinden, kwam niet op mijn geroep terwijl ze normaal niet van mijn zijde wijkt en toen ze eindelijk bij de buurman op het terrein achter onder een stapel hout vandaan kwam, leek ze erg gedesorieteerd en ging vervolgens liggen en heel erg trillen.
Na wat geroep van mij ik stond op lange afstand probeerde ze te kruipen maar dit leek een soort niet te lukken.
Echter ineens sprong ze op en kon ze wel heel angstig toch naar me toe rennen (wel nog wat zwalkend).
Even later leek er niets meer aan de hand al bleef ze wel voor haar doen heel rustig en wat timide.
Nu vraag ik me dus af of er iemand is die dit herkend want het laat me toch niet los, ook al lijkt ze er niets aan over te hebben gehouden en ga ik zo ie zo morgen wel nog even de dierenarts bellen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 23:35

Ik denk dat ze dus heel erg geschrokken is van dat hek en daarom waarschijnlijk die aanval gehad heeft. dat vermoed je zelf ook al maar of dat schadelijk is voor haar, tja. Tis ook al een tijd niet gebeurd dus das wel schrikken ook voor haar omdat ze herinnerd word aan het verleden. Ik weet niet wat de da zal zeggen misschien kan ze wel pilletjes krijgen tegen te grote stress. maar zou zeker even bellenom te overleggen kan nooit kwaad.toch?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 23:39

Ja dat vermoeden heb ik idd ook dat ze een aanval heeft gehad door het hek.
Vraag me af of er mensen zijn die dit misschien herkennen?
Ik ga zo ie zo even bellen misschien idd een pilletje en desnoods even een controle.
Het is ook echt rot om der nu te zien we zijn bijna weer terug bij af, hopelijk is het morgen al weer wat beter en springt ze hier gewoon weer de kamer rond ipv schaapachtig in der mandje te liggen kijken :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 00:10

agossie maar het beste is om het niet aan te moedigen van aaah ben je zielig. dit is weer een stuk verwerking voor haar maar ze heeft nu wel een veilige plek om bij te komen. das het enige wat je nu voor haar kunt doen. en laten nakijken is nooit slecht. maar gedraag je gewoon als altijd.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 00:38

Gelukkig zijn we beide wel zo van hoppa niet zeuren maar doorgaan.
(al heb ik der wel stiekem even geknuffeld toen ze na der verdwijning toch naar me toe kwam).
Daarna der gewoon met rust gelaten en de dingen van alledag opgepakt, het is namelijk wel een hondje die anders weer heel erg terugkruipt in haar angst en zich afsluit voor alles.

RianneH

Re: angstaanval flauwvallen hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:05

BB-ITP -> BB