Hond wordt jaloers??? als ik met mijn vriendje knuffel e.d.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

X_Linz_X

Hond wordt jaloers??? als ik met mijn vriendje knuffel e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 19:52

( voordat jullie denken dat de hond op de slaapkamer woont, ik heb het echt over een knuffel)

Weten jullie waaraan dit ligt?
De hond begint te piepen en ze wordt erg vervelend als mijn vriendje mijn "aandacht" heeft..
Het is niet zo dat dit ook is als we praten of aan het eten zijn,
alleen als er aanrakingen plaatsvinden.

Verder is de hond altijd erg blij en lief als vriendje langs komt,
ze spelen bijvoorbeeld altijd samen met de tennisbal.

Kennen jullie dit van jullie huisdieren?

Anoniem

Re: Hond wordt jaloers??? als ik met mijn vriendje knuffel e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:58

Het gedrag corrigeren en daarna de hond weer negeren.
Het is gewoon een verkapte vorm van alle aandacht voor zichzelf willen hebben.
Niet toestaan, corrigeren en weer verder gaan waar je mee bezig was.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:48

Dat is geen jaloezie, hoor. Je hond snapt het gewoon niet. Ze doet waarschijnlijk precies hetzelfde als jij je vriend een paar meppen verkoopt. Niet gaan corrigeren, want op het moment dat jij stopt met knuffelen oid is haar gedraging alweer afgesloten en ga je dus iets heel anders corrigeren. Gewoon straal negeren als het vervelend wordt, en negeren is niets tegen je hond zeggen, niet kijken, niet aanraken etc.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:50

Hier nog een hond met hetzelfde gedrag :+

Al springt die dan wel op tegen ons en knuffelt lekker mee,
wat hij overigens echt niet mag, onze tijd is onze tijd en niet die van hondlief.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:56

Hier ook een hond die er een handje van heeft, maar die van ons begint vaak ook meteen te blaffen. Wat eraan te doen geen idee weet wel dat het erg vervelend is!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 20:34

@beauty, ja hier is het meer piepen/janken ipv blaffen, alsof hij heeel zielig is.
maar het gekke vind ik dan dat ik wel gewoon kan gaan zitten kletsen enz. en dan ook totaal geen aandacht heb voor de hond, maar zodra we te dicht bij elkaar komen, is het fout.

dat negeren is wel een goede tip!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:14

ik kan idd ook gewoon kletsen met mijn man, maar zodra we wat meer ''contact'' krijgen dan gaat hij idd ballfen/piepen wat hij maar kan doen om aandacht te krijgen, negeren hebben wij ook geprobeerd maar daar zijn de buren niet echt blij mee ... Maar het zou idd een hele goeie zijn. Die heb ik namelijk al meer gehoord en ook echt al geprobeerd hebben als de buren er geen hinden van zouden ondervinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:07

En als je pech hebt laat je op die manier toe dat het probleem groter wordt.
Krijg je van die verhalen van zoals bezitterige Chihuahua's waarvan het baasje niet eens meer bij z'n vrouw in bed kan komen liggen zonder weg gegromd te worden.

Want ja, DAT gedrag begint bij piepen, aandacht vragen als je met andere mensen of met je man/vriend bezig bent.

En als je dat uit de hand laat lopen door er niets aan te doen, kun je vrij gemakkelijk voorspellen waar dat gedrag naartoe zal gaan....

Ik weet dat mensen niet graag een vergelijking mens-hond maken...
Maar als je met iemand aan het praten bent, en je kind komt steeds aan je trui trekken..."Mama, Mama, Mama, Mama, Mama, Mama, maaaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaa"
Dan zeg je toch ook even dat het kind stil moet zijn....?
Je legt het kind grenzen op en vertelt dat als jij in gesprek bent met iemand, je eventjes met die persoon bezig bent en niet met het kind. Dat moet het kind respecteren en leren.

Met een hond is dat niet anders.
Als je een hond geen grenzen en regels geeft, zoekt hij die zelf wel op.
Want een hond is een dier dat graag onder een leider staat. Geef je geen leiding, dan is de kans groot dat hij die leiding wel van je over neemt. En dat begint door bijvoorbeeld zich te bemoeien met wat jij wel en niet "mag" van hem.

Negeren kán helpen. Maar zodra je merkt dat 't niets helpt, moet je echt overstappen op corrigeren.
Of accepteren dat hij 't doet en er mee leven... Maar dat is in mijn ogen geen optie. ;)

Een piepende hond als de baas even met iemand anders bezig is, is echt een klassiek geval van aandacht afdwingen.
Direct corrigeren (en daar in consequent zijn) is de aller gemakkelijkste manier om dat gedrag direct te stoppen.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:33

Sorry dat ik dit topic weer omhoog schop := maar sinds een paar maand doet mijn hond net hetzelfde. Nu vraag ik mij echt af of het puur jaloezie is.. of dat ze voelt dat er iets niet juist zit tussen ons? Ik heb het de laatste 3 maand vrij moeilijk met keuzes maken en ik weet eerlijk gezegd niet of ik nog verder wil zo. We wonen ook samen, we zijn dus altijd met zn drieën. Sinds ik mij zo ben gaan voelen heb ik onbewust een soort van afstand gecreëerd tov mijn vriend en is ze dit gedrag gaan vertonen. We corrigeren haar natuurlijk telkens maar vandaag heeft ze een snauw gegeven naar hem.. ze zat bij mij en ze was weer aan het 'neuten/grommen'. Mijn vriend loopt naar haar toe en begint haar zowat te plagen/irriteren en het was prijs (ze beet gelukkig niet, maar ze snauwde). Vriend was er uiteraard niet mee gediend en heeft haar meer dan genoeg op haar plaats gezet.. maar zijn move was in eerste instantie ook niet slim, desondanks mag ze dit gewoon niet doen.
We zijn nu al meer dan een jaar samen en vanaf ik mij slecht begon te voelen is ze dit gedrag dus beginnen vertonen. Steek ik het puur op jaloezie dan?

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:41

xTitanic schreef:
Sorry dat ik dit topic weer omhoog schop := maar sinds een paar maand doet mijn hond net hetzelfde. Nu vraag ik mij echt af of het puur jaloezie is.. of dat ze voelt dat er iets niet juist zit tussen ons? Ik heb het de laatste 3 maand vrij moeilijk met keuzes maken en ik weet eerlijk gezegd niet of ik nog verder wil zo. We wonen ook samen, we zijn dus altijd met zn drieën. Sinds ik mij zo ben gaan voelen heb ik onbewust een soort van afstand gecreëerd tov mijn vriend en is ze dit gedrag gaan vertonen. We corrigeren haar natuurlijk telkens maar vandaag heeft ze een snauw gegeven naar hem.. ze zat bij mij en ze was weer aan het 'neuten/grommen'. Mijn vriend loopt naar haar toe en begint haar zowat te plagen/irriteren en het was prijs (ze beet gelukkig niet, maar ze snauwde). Vriend was er uiteraard niet mee gediend en heeft haar meer dan genoeg op haar plaats gezet.. maar zijn move was in eerste instantie ook niet slim, desondanks mag ze dit gewoon niet doen.
We zijn nu al meer dan een jaar samen en vanaf ik mij slecht begon te voelen is ze dit gedrag dus beginnen vertonen. Steek ik het puur op jaloezie dan?

Zou kunnen dat ze merkt dat jij je dan toch niet prettig voelt bij je vriend en jou een soort wilt beschermen.

Mijn herder heeft het bij 1 vriendje toen van mij gehad, zodra hij mij een knuffel wilde geven, eerst er tussen komen staan en als dat niet hielp grommen en haar lip optrekken.
Gebeurde verder nooit alleen bij hem.

Achteraf was het niet zo'n zuivere gozer en wist zij waarschijnlijk ook.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:57

Wij hebben een kat die zich pontificaal opstelt tussen mij en mijn man en zoon.
Die krijgt een zetje van de bank af.
Hulphond duikt er ook wel tussen als man en ik samen op de bank zitten, die sturen we weg.