Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Remy schreef:Mijn eerste hond heeft vanaf zijn derde jaar op prednison gestaan, in die tijd werden er eigenlijk nog geen allergietesten gedaan en als hij het niet kreeg werd hij helemaal gek van de jeuk. Prednison heeft hem een fijn leven gegeven, het is altijd een blije hond geweest. Hij is uiteindelijk 13 jaar geworden en dat is een mooie leeftijd voor een kruising boxer/labrador. Pas aan het eind van zijn leven begon hij af te takelen, had hij praktisch geen weerstand meer, waarschijnlijk ook door de pred.
Prednison is troep, maar soms is het een uitkomst en een manier om kwaliteit van leven te verbeteren.

Smoethie schreef:Sonja schreef:Waar liggen je twijfels dan?
Ik weet het niet, dat verhaal wat die persoon vertelde is mij erg aangegrepen. Dat pretnison hem alleen blij maakt maar niet beter. Hij voelt zich alleen goed.
Is dat waar?
Sonja schreef:Waar liggen je twijfels dan?

Smoethie schreef:onderzoeken is uitgesloten. Geen discussie over mogelijk. Qua voeding gaat het nu goed. Maar als je alle grassoorten moet gaan onderzoeken die bij ons leven waar wij lopen, dat is gewoon niet te doen.
We hebben dit er heel erg vaak besproken.
Op gewicht blijven gaat momenteel erg goed. Maar dat komt door zijn strenge dieet. Bewegen is lastig omdat hij met zijn gewrichten zit kan die niet lang lopen. Hij gaat veel mee om kleine wandelingen maken
Smoethie schreef:wij hebben al heel veel onderzoeken gehad, en zijn tot de conclusie gekomen (samen met verschillende dierenartsen) dat we de oorzaak niet zullen gaan vinden. Hij geeft ook bij onderzoeken nog op zoveel verschillende dingen een reactie dat er geen streep te trekken is waar die allergies voor is.
Maar daar voor heb ik dit topic niet geopent.
ik vraag me vooral af. Of ik pretnison gewoon dagelijk een aantal jaren kan geven? Zonder dat er ernstige bijwerkingen of ander dingen bij komen kijken (dus persoonlijke ervaringen zijn welkom)