Tot hoever een gemixte beestenboel creeeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Tot hoever een gemixte beestenboel creeeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 20:21

Mijn vriend en ik gaan binnenkort onze tijdelijke woning uit omdat ons koophuis dan af is.

Op het moment hebben we 2 honden (2 west highland terriers van 3 jaar), omdat we in ons nieuwe huis een heleboel extra ruimte hebben
een enorme tuin plus 3 overige slaapkamers en een zolder waar we niets mee doen willen we een dieren gezins uitbreiding.

Mijn hondjes zijn erg vriendelijk en sociaal naar andere honden groot of klein gezien we regelmatig oppas hondjes over de vloer krijgen.
Ze vinden het hartstikke leuk om met de oppas honden te spelen maar ook gezellig allemaal op een hoop voor de openhaard heb ik ze ook al zien liggen.

Nu heeft het dierenasiel in de buurt veel honden en katten zitten die een dagje ouder zijn en leek het mij en mijn vriend leuk om er 2 oude honden of katten bij te nemen.

De extra dierenarts / voer / eventuele medicijn kosten zijn voor ons geen probleem.
Ook gaat mijn vriend in ons nieuwe huis weer vanuit huis werken en als we een keer een dagje weg zijn hebben we een vriendin die normaal ook op onze honden past.

Nu vraag ik me alleen af je zoiets kunt mixen wanneer je al honden in huis hebt.
Ik wil geen constant gevecht en gedoe al snap ik ook dat ze niet na een dag de beste vrienden zijn.
Mijn hondjes gaan buiten nooit achter katten aan maar vinden ze wel interessant, in hoeverre een oudere kat een nieuwsgierige hond trekt weet ik dus niet.

Puppies of kittens erbij nemen willen we niet.
Deze worden vrijwel na een week wel ergens geplaatst en we willen juist de oudere dieren een plekje voor onze openhaard geven.

Zijn er bokkers die ervaring hebben met oudere dieren in huis nemen wanneer je zelf al dieren had?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:27

Raponsje schreef:
Mijn vriend en ik gaan binnenkort onze tijdelijke woning uit omdat ons koophuis dan af is.

Op het moment hebben we 2 honden (2 west highland terriers van 3 jaar), omdat we in ons nieuwe huis een heleboel extra ruimte hebben
een enorme tuin plus 3 overige slaapkamers en een zolder waar we niets mee doen willen we een dieren gezins uitbreiding.

Mijn hondjes zijn erg vriendelijk en sociaal naar andere honden groot of klein gezien we regelmatig oppas hondjes over de vloer krijgen.
Ze vinden het hartstikke leuk om met de oppas honden te spelen maar ook gezellig allemaal op een hoop voor de openhaard heb ik ze ook al zien liggen.

Nu heeft het dierenasiel in de buurt veel honden en katten zitten die een dagje ouder zijn en leek het mij en mijn vriend leuk om er 2 oude honden of katten bij te nemen.

De extra dierenarts / voer / eventuele medicijn kosten zijn voor ons geen probleem.
Ook gaat mijn vriend in ons nieuwe huis weer vanuit huis werken en als we een keer een dagje weg zijn hebben we een vriendin die normaal ook op onze honden past.

Nu vraag ik me alleen af je zoiets kunt mixen wanneer je al honden in huis hebt.
Ik wil geen constant gevecht en gedoe al snap ik ook dat ze niet na een dag de beste vrienden zijn.
Mijn hondjes gaan buiten nooit achter katten aan maar vinden ze wel interessant, in hoeverre een oudere kat een nieuwsgierige hond trekt weet ik dus niet.

Puppies of kittens erbij nemen willen we niet.
Deze worden vrijwel na een week wel ergens geplaatst en we willen juist de oudere dieren een plekje voor onze openhaard geven.

Zijn er bokkers die ervaring hebben met oudere dieren in huis nemen wanneer je zelf al dieren had?

er zitten ook vast oudere katten in het asiel die bv samen hebben geleefd met een hond.als je dichter in de buurt woonde had ik zo een leuke kat voor je.we hebben er zelf 4 maar sinds een paar dagen ben ik eigenaar van 5 katten een is aangelopen en voelt zich hier goed thuis en is totaal niet bang van onze honden als hij het niks vind blaast die even en ander mept hij even.ik zou dus zeker voor een kat die ervaring heeft met honden of een heel zeker en cool karakter heeft.wel leuk dat jullie oudre dieren ook een kans gaan geven. ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:30

hier is mijn mening altijd dat ik de dieren in huis neem en ik beslis wat er gebeurd en eigenlijk nooit problemen gehad. Ik let met aanschaf wel erop of het qua karakter bij de rest kan passen anders gaat het niet gebeuren. Heb altijd herplaatsers (gehad) en heb nog nooit ene hond of kat terug moeten brengen. Wel 2x een konijn helaas. Eerste konijn was een x ontsnapt en tussen mijn bestaande groep gesprongen en is toen flink te pakken genomen en later nooit meer kunnen koppelen en het 2de konijn had ik al een maand en toen ging ze zich opeens heel anders gedragen tegenover mijn rammen en heb ik haar terug moeten brengen helaas omdat mijn rammen werkelijk op de loop gingen voor haar.

colunder

Re: Tot hoever een gemixte beestenboel creeeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:02

Ik heb altijd allerlei dieren bij elkaar gehad,nooit problemen mee gehad.
Mijn beagles lopen gewoon tussen de kippen en konijnen.
Ik had de honden al en heb er probleemloos 6 poezen bij kunnen nemen.
Maar als ik tijdens het uitlaten een poes tegenkom zijn ze minder vriendelijk.

Boompje1985

Re: Tot hoever een gemixte beestenboel creeeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:33

Ten eerste heel tof dat je ook de oudjes een kans geeft!

verder goed kijken naar indd het karakter van de nieuwling(en) liefst natuurlijk een kat met honden ervaring die zijn er ook! Verder geef ze de tijd om te wennen aan elkaar ruimte zat maar zorg ook dat de nieuwe zich kan terug trekken als daar behoefte aan is! verder voorzie ik niet veel problemen met het in huis halen van wat oudere dieren (behalve een eventuele geschiedenis).