Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Raponsje schreef:Mijn vriend en ik gaan binnenkort onze tijdelijke woning uit omdat ons koophuis dan af is.
Op het moment hebben we 2 honden (2 west highland terriers van 3 jaar), omdat we in ons nieuwe huis een heleboel extra ruimte hebben
een enorme tuin plus 3 overige slaapkamers en een zolder waar we niets mee doen willen we een dieren gezins uitbreiding.
Mijn hondjes zijn erg vriendelijk en sociaal naar andere honden groot of klein gezien we regelmatig oppas hondjes over de vloer krijgen.
Ze vinden het hartstikke leuk om met de oppas honden te spelen maar ook gezellig allemaal op een hoop voor de openhaard heb ik ze ook al zien liggen.
Nu heeft het dierenasiel in de buurt veel honden en katten zitten die een dagje ouder zijn en leek het mij en mijn vriend leuk om er 2 oude honden of katten bij te nemen.
De extra dierenarts / voer / eventuele medicijn kosten zijn voor ons geen probleem.
Ook gaat mijn vriend in ons nieuwe huis weer vanuit huis werken en als we een keer een dagje weg zijn hebben we een vriendin die normaal ook op onze honden past.
Nu vraag ik me alleen af je zoiets kunt mixen wanneer je al honden in huis hebt.
Ik wil geen constant gevecht en gedoe al snap ik ook dat ze niet na een dag de beste vrienden zijn.
Mijn hondjes gaan buiten nooit achter katten aan maar vinden ze wel interessant, in hoeverre een oudere kat een nieuwsgierige hond trekt weet ik dus niet.
Puppies of kittens erbij nemen willen we niet.
Deze worden vrijwel na een week wel ergens geplaatst en we willen juist de oudere dieren een plekje voor onze openhaard geven.
Zijn er bokkers die ervaring hebben met oudere dieren in huis nemen wanneer je zelf al dieren had?