Man door stier gedood in Noord Wolde.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Man door stier gedood in Noord Wolde.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 15:18

En het eerste wat ik dan denk.....een agressieve stier die door omstanders op afstand wordt gehouden.....stelletje stommelingen,als die stier wil,hebben die omstanders niets te vertellen....karabijn dr op........

Citaat:
NOORDWOLDE – De politie heeft een onderzoek ingesteld naar de dood van een 45-jarige inwoner van Noordwolde. Het lichaam van de man werd zaterdagmorgen rond 09.00 uur in een weiland aan de Buitenburen door een getuige aangetroffen. De voorbijganger zag het lichaam in het weiland liggen en waarschuwde via 1-1-2 de politie en ambulance. Een agressieve stier werd door omstanders op afstand gehouden terwijl de politie en brandweer onderzoek konden doen. Uit onderzoek bleek dat de man door de stier te zijn gedood. Het lichaam van de overleden man werd overgebracht naar een mortuarium

Bron: / http://www.politie.nl/friesland

Anoniem

Re: Man door stier gedood in Noord Wolde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:24

Haha die omstanders waren denk ik levensmoe, een écht aggresieve stier laat zich niet tegenhouden door mensen idd ;)

Wel erg voor nabestaanden van de man die is omgekomen :(:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:25

Dan hebben de omstanders inderdaad geluk gehad dat ze nog leven..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:29

Lekker van de politie dat ze dat toelieten, hoezo publiek beschermen?
Ga echt niet spontaan vreemde stier op afstand houden, ja met de politie auto als ik die mag lenen }:)

Sterket aan de nabestaanden van het slachtoffer.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:33

je treft een levenloos lichaam aan maar gaat wel een ambulance bellen :')

Niemand houd een stier tegen inderdaad als die gaat dan gaat die toch wel.. Paard overgens net zo }:0

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:35

Ik ga er van uit dat ze van een afstandje niet direct zagen dat meneer al dood was. En stier zal op dat moment wel niet meer zo heel agressief zijn geweest, anders waren er inderdaad wel wat meer doden gevallen

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:43

We weten natuurlijk niet wat er gebeurt is... misschien was die stier wel niet zo agressief (anders had ie vast nog wel eens aangevallen). Weet niet wat die man gedaan heeft... wellicht voelde dat dier zich aangevallen en misschien was het wel een hartaanval en heeft die stier er daarna mee "gespeeld".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:45

Oei oei oei, tja stieren moet je altijd in de gaten houden...
Had wel willen zien dat omstanders hem tegen hebben gehouden, vraag me af hoe ze dat gedaan hebben?
Inderdaad levensmoe denk ik...

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:15

Die veehouder was sowieso al levensmoe om bij de stier in de wei te gaan...ik heb jaren met fokstieren gewerkt, en ik begrijp niet waarom veehouders in deze moderne tijd van KI nog het risico lopen door een stier tussen de pinken of koeien te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:18

@viennanova; zal je vertellen dat mijn oom bijna gedood is door een stier. Hij heeft echt super veel geluk gehad. Vanaf toen heeft hij KI toegepast voor de koeien, maar tussen de pinken loopt nog steeds een stier... Dan denk ik echt bij mezelf hoe blind ben je.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:24

Idd, want zelfs de pinkenstier van anderhalf a twee jaar maakt je met gemak dood. Ook vaak gehoord is "ik doe de stier weg voordat hij vervelend wordt". Zal best, maar wat als deze je nog even te grazen neemt voordat de veehandelaar komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:26

Ja precies! Dat zegt hij ook; als hij 2 is gaat hij weg. Of als hij erg vervelend wordt.
De stier waar hij dan door is gegrepen was nog geen 2 'en niet vervelend'.
Tja, toen was hij opeens wel vervelend en dat werd hem bijna fataal. Maar nee, gewoon weg doen voor ze vervelend worden he :roll:

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:37

Wij hebben 3 fokstieren (Limousin), je moet gewoon altijd opletten als je er bij in de wei gaat! Of als je het niet vertrouwd gewoon niet! Over het algemeen doen ze niet 'zomaar' iets, meestal is er wel een reden, een bolse koe, bescherming van de kudde, noem maar op, je moet gewoon altijd op je hoede zijn!
Sterkte voor de nabestaanden!

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:52

Ben gister hier in frankrijk (vakantie) naar een charolais keuring geweest, en daar wandelen ze met zo'n tientonner fokstier op het gemakje tussen de toeschouwers door naar de ring, moet toch een keer fout gaan denk ik dan. Hier in de omgeving staan overigens de fokstieren ook nog tussen de koeien en de kalveren.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:55

Ik wist helemaal niet dat stieren zó agressief waren! Zou er natuurlijk niet bij in de wei gaan picknicken maar dat ze echt doorgaan tot er doden vallen wist ik niet :=

Erg sneu voor de man..

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:01

Vreselijk voor de nabestaanden, je hoort het toch nog regelmatig... Wij hebben tot een aantal jaren terug ook een stier tussen de pinken gehad, die liep er om eventueel een pink die toch nog niet door KI drachtig bleek te zijn te dekken. Vanwege de risico's zijn wij er ook mee gestopt. De stier stond bij ons overigens wel aan de pen, maar toch... Ben blij dat wij geen stieren meer houden. Prachtbeesten, maar op een afstandje graag (of op mijn bord :Y) ).

Veel sterkte voor de nabestaanden van deze man!

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:05

Wat had die man daar in dat weiland te zoeken dan? Er staat niet in het artikel of het de eigenaar van het land/de stier was.
Ik vind het een beetje vreemd.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:15

er zijn genoeg wandelaars mensen die door weilanden wandelen om wat voor reden dan ook.. dus dat zou ook.

ik liep dus nooit door de koeienwei bij mijn vorige stal om af te snijden vanwege de stier.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:22

Wij hebben idd ook altijd een jonge stier tussen de pinken lopen.
Maar ik vind het maar niks! en als deze dan op stal komt(voordat hij naar de slager gaat) dan ben ik altijd bang dat hij zo over het hek heen komt.
zo bulken dat ze doen. Wij halen hem ook altijd met de trekker op loopt zo met de pinken mee erop. maar dan wordt het link. om hem de stal in te laten lopen... we zorgen dat we met z`n allen zijn en alle kinderen (7 in totaal) kijken binnen van achter het raam. en als de stier op stal staat mogen ze niet meer alleen de koeienschuur inlopen.

Maar ik heb ze ook liever niet als wel.

vroger op een boerderij waar ik stage liep, was er altijd een stier tussen de melkkoeien. ik durfde de koeien nooit op te halen dat deed ik met de trekker. veel te bang voor dat beest.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:37

Tja, ik snap het niet, men hoort dat te weten en toch vallen er zo nu en dan dooien bij de boeren die zomaar in de wei komen waar ook een stier is en of in de stal van een stier.

Ik heb vroeger met een schooluitstapje naar een leuke grote boerderij de koeien bekeken en een stier in een enorme grote stierenverblijf, met heel dik traliewerk en heel hoog vooral en mijn hemel, die stier was enorm en erg gespierd en het was gewoon een melkveestier, zelfs die boer komt niet in zijn verblijf anders wordt je gelijk geplet. Wel heeft hij een neusring.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:27

Charolais en Limousin stieren hebben een heel ander karakter dan holsteinstieren. Met een holsteinstier wandel je echt niet een showring in met een heleboel toeschouwers.