Punt is dat onze kat een echte buitenkat is. We hebben alleen een balkonnetje en de galerij. Om vanaf de ene kant naar beneden te komen moet je zware deuren open doen, de brandtrap vanaf de galerij loopt ook over naar een gang met deur naar buiten.
Dus: kat kan alleen op de galerij of raakt opgesloten buiten omdat hij nergens naar binnen kan..
Daarbij zitten we aan een zeer drukke weg en ik zit niet te wachten op een platte Tijger

Dusss oma heeft aangeboden dat Tijger bij haar mag wonen. Redelijk rustige wijk, de drukke weg is niet dichtbij. Hij heeft gezelschap van een kat-vriendelijk hond maar ook.... een oude chagrijnige kater van 16

Toen Tijger nog een mini was heeft hij daar met zijn zusje gelogeerd en toen moest Vlekkie (
) al niks van ze weten.. Tijger is 10 jaar en woont hier al vanaf kitten af aan. Hij is de baas van de straat, wint alle (staar-)gevechten en is niet zo goed in vrienden maken met andere katten.
Vlekkie wordt op zijn wenken bediend door oma en opa en komt niet verder dan de achtertuin.
Dus... hoe introduceren we 2 oudere katers? Ze zijn beide zeer dominant, zeiken snel alles onder bij stress en hebben allebei een nogal last van stemmingswisselingen.
Of moeten we de pootjes intapen en ze luiers omdoen?

Weet al wel dat de kat pas naar buiten mag als hij zich echt fijn voelt op die plek. Anders komt ie niet meer terug

Alleen willen bij stress gewoon snel sproeien.. zoals elke kat eigenlijk
En ze zeggen, katten hechten zich niet aan mensen maar dan is deze een uitzondering. Na 2 weken vakantie pension was hij heel blij ons weer te zien.. Daar is het trouwens ook goed gegaan tussen de andere katten bedenk ik me nu..
Niet aan denken..
Ik ga er vrijdag heen en ga ze helpen met 'koppelen' .