Mijn dwergkonijnen van 6 en 4 jr voer ik eigenlijk altijd al Cuni Nature van Versele-Laga, deze: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... tige/27148.
Edit; ze krijgen dit dus altijd al en eten niet selectief.
Het hoofdbestanddeel van hun voeding is hooi, verder krijgen ze per 24 uur ongeveer 100 gr. van dit voer met zijn tweetjes. Konijntjes wegen ca. 2,25 kg per stuk, dus volgens mij zit ik daarmee aardig goed. Daarnaast krijgen ze af en toe een klein stukje oud brood en soms een heel klein beetje groenvoer (2 keer per week ongeveer).
Nu is een van de twee al een paar weken aan de plakpoep. Brood en groenvoer heb ik 5 dagen geleden gestopt, krachtvoer gehalveerd en hooi kregen ze al onbeperkt. Toch blijf ik 'kleiachtige' keutels vinden.
Is er nog iets wat ik kan doen qua voeding o.i.d.? Wordt het dan toch tijd over te stappen op een andere brok? Wie heeft tips?
), maar als ze te veel ander lekker voer krijgen dan laten ze die poep liggen. Je kan overstappen op een korrel-brok zonder 'snoepjes' er tussen die ze misschien wat minder lekker vinden.. En ik weet zo uit mijn hoofd niet hoeveel konijnen nodig hebben aan brok, volgens mij maar heel weinig als ze gewoon hooi bij krijgen, dus je zou misschien nog wat minder brok kunnen geven?