Mijn broer heeft ook een hond, een 4 jaar oude Berner senner Daisy.. Beide zijn het teefjes en ze kunnen heel goed met elkaar overweg! Moos is een druk hondje buiten, binnen is ze erg lief en rustig. Moos mag swinters wel naar binnen in de huiskamer maar gaat dan snachts weer op deel. Daisy slaapt altijd op deel... Die wilt niet naar binnen. (Veel te warm en te druk voor haar)
Nu hebben onze honden een paar maanden geleden voor het eerst "ruzie gehad" daisy was daarin dominant en Moos onderdanig.
Het was een korte ruzie, en ging over eten
Normaal krijgen ze op de zelfde tijd samen op deel eten, uit 2 bakken gewoon en met een paar meter er tussen. Dat ging altijd goed en daisy at nooit het eten van moos op.
Tot na die ruzie, Moos durft niet meer te eten waar daisy bij is. Ze laat het zo aan haar voorbij gaan en nadat daisy haar eten op heeft pakt ze dat van moos. (Die nog geen hap heeft durven eten.)
Het probleem is dat Moos vervolgens omloopt en het eten van de katten op eet!!!
Best zielig natuurlijk.Moos voeren we dus tegenwoordig kaar binnen, maar het is niet de ideale oplossing want we willen gewoon dat ze samen kunnen eten en dat daisy van haar eten afblijft.
Als ik er bij blijf staan doet daisy niets. Ze eet haar etrm op en gaat daarna naar buiten of in haar mand liggen. Maar zodra ik weg ben pakt ze moos voerbak!
Wie heeft een oplossing hiervoor?