Mijn Jack durft niet samen te eten met onze Berner!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Mijn Jack durft niet samen te eten met onze Berner!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 12:33

Hallo allemaal!! Sinds ongeveer 2 maand merk ik nogal zielig gedrag op van mijn 2 jaar oude Jack Russel Moos.
Mijn broer heeft ook een hond, een 4 jaar oude Berner senner Daisy.. Beide zijn het teefjes en ze kunnen heel goed met elkaar overweg! Moos is een druk hondje buiten, binnen is ze erg lief en rustig. Moos mag swinters wel naar binnen in de huiskamer maar gaat dan snachts weer op deel. Daisy slaapt altijd op deel... Die wilt niet naar binnen. (Veel te warm en te druk voor haar)

Nu hebben onze honden een paar maanden geleden voor het eerst "ruzie gehad" daisy was daarin dominant en Moos onderdanig.

Het was een korte ruzie, en ging over eten
Normaal krijgen ze op de zelfde tijd samen op deel eten, uit 2 bakken gewoon en met een paar meter er tussen. Dat ging altijd goed en daisy at nooit het eten van moos op.
Tot na die ruzie, Moos durft niet meer te eten waar daisy bij is. Ze laat het zo aan haar voorbij gaan en nadat daisy haar eten op heeft pakt ze dat van moos. (Die nog geen hap heeft durven eten.)
Het probleem is dat Moos vervolgens omloopt en het eten van de katten op eet!!! :') Best zielig natuurlijk.

Moos voeren we dus tegenwoordig kaar binnen, maar het is niet de ideale oplossing want we willen gewoon dat ze samen kunnen eten en dat daisy van haar eten afblijft.
Als ik er bij blijf staan doet daisy niets. Ze eet haar etrm op en gaat daarna naar buiten of in haar mand liggen. Maar zodra ik weg ben pakt ze moos voerbak!
Wie heeft een oplossing hiervoor?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:51

Ik zou ze gewoon apart blijven voeren. Moos is onderdanig naar de andere hond, begrijp ik, maar het kan ook zomaar eens zijn dat ze besluit haar eten te verdedigen (wat volkomen logisch is, ook voor een lagere in rang) en dan kan de ellende wel eens niet te overzien zijn.

Bewaar de rust en laat ze lekker apart eten. Ik heb hier 8 honden. Als ik die allemaal tegelijk eten zou geven, breekt de hel hier los. Sommige dingen moet je gewoon niet willen.

MirandaMalik

Re: Mijn Jack durft niet samen te eten met onze Berner!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:54

Ja, apart voeren, zo kan ze rustig eten.
Ik heb ook een grote en kleine hond, de één voer ik in de keuken en de ander in de bijkeuken zodat ze elkaar niet zien en rustig hun gang kunnen gaan.
Het is binnen een paar minuten op dus 't is niet dat je er veel werk aan hebt ofzo.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:55

Ik zou ze ook apart voeren!
Beter voorkomen, dan genezen ;)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:58

Ik zou het stapje voor stapje opbouwen als je ze samen eten wilt kunnen geven. Al doe ik het hier ook zelden.

Dus eerst er met je neus bovenop staan, dan een stap verder etc. Ook de honden aanleren niet als alles op is, nog even te kijken of er toch niet iets over is.
Dus inderdaad eten, naar vaste plek, even spelen en weer vrij. Als je een ritueel inbouwt zal Daisy ook niet snel zelf iets bedenken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 00:06

maar eten ze zo langzaam dan dat je er niet even bij kan blijven staan??

hier eet alles tegelijkertijd,maar ik blijf er wel bij...binnen een paar minuten is alles op en kan ik verder met wat ik aan het doen was..

als dat niet gaat zou ik ze gescheiden te eten geven en zorgen dat die JR dus echt in rust alles op kan eten wat van haar is...niet dat die grote alles op schrokt en dan nog op zoek gaat naar de voerbak van de jack...

dierenfan

Re: Mijn Jack durft niet samen te eten met onze Berner!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 06:08

idd gewoon even apart voeren of de berner even aanlijnen en vastzetten zodat ze niet bij de bak van de jack kan komen.