Help! Babypoesje zonder moeder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rhanasasja

Help! Babypoesje zonder moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 17:44

Hoi Allemaal,

Al een tijdje zit er een klein babypoesje bij mijn oom en tante in de loods.
Hij miauwt aan een stuk door, en ze zien nauwelijks/geen moeder. De dierenambulance wil hem niet komen halen zonder moeder en ook de asiels niet. Wat te doen?
Hij heeft zijn oogjes al open en het is een prachtig ding. Wij willen zelf allemaal geen kat...
Help?

dierenfan

Re: Help! Babypoesje zonder moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:03

waar in brabant is het? Regio Bergen op Zoom neemt deze wel op maar ja dan moet je wel in hun werk gebied wonen.

Te TRIEST voor woorden dat ze hem niet aan willen nemen. Wij hebben de regel dat het met moeder erbij moet maar als de mensen 0,0 idee hebben wie, wat of waar de moederpoes is en het kitten gilt van de honger dan moet hij gewoon naar de opvang toe. Je kan zo'n kitten niet laten verhongeren. Echter als de kittens gevoed worden dan moet eerst moeder gevangen worden puur om het feit dat je anders een paar maanden later een herhaling hebt en daar heeft niemand wat aan natuurlijk. Je kan echter ook te ver gaan zoals bij jullie nu. Echter als ze af en toe wel een moederpoes zien dan is ze er wel en dan snap ik dat de ambu ze niet op komt halen. Je vergroot alleen het probleem maar dan. Een moederloos kitten heeft namelijk een slechte start als er geen moeder bij is en die moeder gaat als ze geen kittensm eer heeft snel weer krols worden en dan weer drachtig enz.

Hoe oud schat je het kitten? 10 dagen gaan de ogen open maar is het ook nog zo jong of al ouder?

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:04

grootbrengen en dan op het internet, of nu al op internet dat die anders dood gaat ofzo...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:06

Waar is ergens in Brabant? Als het omgeving Breda is kom ik hem wel ophalen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:14

malissapaard schreef:
grootbrengen en dan op het internet, of nu al op internet dat die anders dood gaat ofzo...

Dat dus niet doen. Geen zielig iets van maken op internet daar is het kitten niet mee geholpen namelijk. Je hebt snel verkeerde mensen te pakken helaas.
Dan kan je het beter nog in een doos bij het asiel persoonlijk aan de balie afleveren en weigeren ze het dan vragen naar welke instantie je wel moet want dat het zo niet kan en jij er ook niet aan kan doen dat het bij jullie in de schuur ligt.

grootbrengen in zijn eentje zonder andere katten dan krijg je gegarandeerd problemen als hij volwassen is met zijn gedrag dus daar heeft ook niemand wat aan. Bel eventueel een DA wat je het beste kan doen.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:17

Weet niet waar je woon, je kunt hem hier komen brengen omgeving Gorinchem.
Heb veel ervaring met moederloze kittens

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:28

breda, bergen, gorinchem al 3 plaatsen in elk geval hopelijk heb je er wat aan ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:21

Omgeving Eindhoven zou je contact op kunnen nemen met stichting Kattekop, Helmond stichting Miauw.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:27

Hoe gaat het nu met het poesje?

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 16:52

We gaan even proberen contact op te nemen met stichting miauw. Ik vandaag de hele dag mijn tante niet gesproken en ze heeft nog niet gereageerd op mijn mailtje, ik bel haar zo even en dan laat ik jullie wat meer weten. Bedankt voor jullie fijne reactie!

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 18:57

Hoi allemaal,
gelukkig heeft het asiel het poesje uiteindelijk, met uitzondering aangenomen. Bedankt voor al jullie
hulp en aardige aanbiedingen! :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:15

Blij dat het beestje goed terecht komt, en dat ze hem opgenomen hebben.