Enig spoed, nieuwe hond en mogelijke verhuizing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Enig spoed, nieuwe hond en mogelijke verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 14:12

Ik heb even jullie hulp nodig. Mijn moeder haar hond heeft pups gehad waar een inzat die ik erg leuk vond. helaas mocht ik van mijn vriend er geen hond bij dus kon ik die pup niet uitkiezen als onze nieuwe 2e hond. Nu is het zo dat het slecht gaat met de vrouw waar deze pup heen ging, en wonder boven wonder. Ze komt terug. Nu had ik direct mijn vriend weer gevraagd (hij vond het de eerste keer te snel na de dood van onze hond Dirkje) en hij vind dat het niet kan omdat we ons huis te koop hebben staan en eigelijk voor januari willen hier ivm zijn werk. Hij vind dat een hond daar teveel stress van krijgt.

Nu heb ik zelf het idee dat dit wel meevalt, de hond verandert niet van huis als in nieuwe baas maar gewoon locatie. Ze heeft dan een maatje aan onze 7 jarige Anna die het niet heel fantastisch vind alleen te zijn. De pup kan ik 'krijgen' van mijn moeder, en komt vandaag terug. Ik wil erg graag deze hond hebben, het is bijna te toevallig dat precies deze pup weer 'verkrijgbaar' is.

Ik vroeg mij af hoe jullie hier tegen aan kijken. Ik persoonlijk zie ons niet verhuizen rond Januari dus zie het probleem niet zo. Wat er dan wel gaat gebeuren is dat mijn vriend tot dat we zijn verhuist van Emmen naar Amsterdam moet reizen elke dag.. of de werkdagen in Amsterdam verblijft.. en ik alleen thuis. Wat is jullie mening? Is het inderdaad niet practisch? zal een hond er last van krijgen?

Edit, gevoelsmatig denk ik dat hij het als excuus gebruikt omdat hij liever geen huisdieren heeft. Dit niet omdat hij niet van beesten houd. Maar hij wil wel eens 'spontaan' weg kunnen. Iets wat we overigens nooit doen, al is het maar een middagje omdat hij door zijn werk vaak te moe is en dan rust wil.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 17-10-12 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Re: Enig spoed, nieuwe hond en mogelijke verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:14

Zou me er niet al te veel zorgen over maken :) T is geen ideale situatie natuurlijk, maar ik zou deze pup er niet voor laten schieten.

Bijzonder zeg, dat je toch weer de kans krijgt om dat hondje in huis te nemen! :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:14

Sja, als je samen bent zul je toch met je vriend moeten overleggen...
Honden hechten zich aan een baas, niet aan een huis dus dat zal het probleem niet zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:15

Je vriend geeft 2 x aan het niet te willen, ik zou het dus niet doen als jullie er niet beiden achter staan.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:15

kan de pup niet bij je moeder blijven tot na de verhuizing?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:16

Het verhuizen zal geen probleem zijn, het is echter de vraag of je vriend het wel wil ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 14:17

@ Goof, ik ga het ook niet doen als hij niet wil. Maar ik wil het wel weer aankaarten vanavond.
@CK88, Als we nou eens wisten waneer we gingen verhuizen... .maar dat weten we niet. Het kan zijn dat het nog maanden kan duren, wie weet een jaar. Of volgende maand al. Daar is gewoon absoluut geen duidelijkheid over.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:18

Nee hoor, dat geloof ik ook niet ... de pup blijft inderdaad bij jou en een hond hecht zich aan zijn baas, niet zo zeer aan het huis ... ik zou het gewoon doen !
't Is toch niet voor niks dat 'ie nu weer op je pad komt ...<3

Die vriend draait wel bij als hij ziet hoe blij jij en Anna straks zijn !

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:21

Zolang jullie er heel normaal over doen zal de pup het ook niet zo gek vinden te 'verhuizen'. Ik ben ook van hot naar her gegaan met mijn pup en ze is er alleen maar makkelijk van geworden, voelt zich overal thuis en kan overal slapen, heerlijk! (nam haar ook mee als ik ergens een nachtje ging logeren oid)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:24

"Vriend draait wel weer bij"... een hond nemen is geen computerspelletje he? :) (ze hebben natuurlijk wel al een hondje gehad.. dus dat weten ze wel..) Bij mij moet mijn vriend, hoe lief ik alle diertjes ook vind (zou zo het asiel willen leeghalen bij wijze van..), het echt niet proberen, zou graag een hond willen, maar qua tijd is het niet praktisch... dus dan komt ie er ook niet! Je moet er echt samen achterstaan. En het moet kunnen ook qua tijd etc. Wat doe je met vakanties? Dagje weg?

Ow niet gelezen dat er al een andere hond was :$ dan spelen die problemen niet... Maar snap ook wel dat als het net na de dood van de andere hond is, dat je niet meteen "vervanging" wilt :s
Laatst bijgewerkt door Serendip90 op 17-10-12 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:25

Ik zou dit zien als een voorteken... :o
Als je vriend het echt niet wil, is het natuurlijk een ander verhaal en moet hij dat eerlijk zeggen, maar ik vind het verhuisverhaal een slecht excuus.
Zéker wanneer je merkt dat je huidige hond moeite heeft met het alleen zijn, zou dat voor mij een reden zijn er een hond bij te nemen! Het is in dit geval geen kwestie dat er van alles moet gaan veranderen (je moet toch al een hond uitlaten en er voor thuis zijn).
Je kunt hem ook voorstellen om het in het ieder geval te proberen! Spreek daar een bepaalde tijd voor af. Mócht het om wat voor 'n reden dan ook geen succes zijn, kun je altijd op zoek naar een ander adres (dat moet nu toch ook), maar dan hoef je je nooit af te vragen hoe het geweest was als.....
Heel veel succes met jullie beslissing!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:27

Serendip90 schreef:
"Vriend draait wel weer bij"... een hond nemen is geen computerspelletje he? :) (ze hebben natuurlijk wel al een hondje gehad.. dus dat weten ze wel..) Bij mij moet mijn vriend, hoe lief ik alle diertjes ook vind (zou zo het asiel willen leeghalen bij wijze van..), het echt niet proberen, zou graag een hond willen, maar qua tijd is het niet praktisch... dus dan komt ie er ook niet! Je moet er echt samen achterstaan. En het moet kunnen ook qua tijd etc. Wat doe je met vakanties? Dagje weg?

Ze hebben al een hond? Waar 1 leeft kunnen er ook 2 leven...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:27

Serendip90 schreef:

Ze hebben Anna toch, de pup zou al een tweede hondje zijn ...

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:44

Over er samen achterstaan ga ik niet oordelen, maar ik weet wel dat een pup van een verhuizing geen hinder heeft ;) Mijn vriendin heeft namelijk haar Tervuerense Herderpup 2 dagen voor de verhuizing gekregen en daar heeft dat beestje echt geen last van gehad.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 14:45

Ik heb net een honden gedrags deskundige gebeld. En die zegt dat het prima kan, zolang we maar niet van huis naar huis rennen in een korte periode moet het prima kunnen. En de honden hebben elkaar, zolang we maar ze de tijd geven om even te wennen (waar mogen ze komen, waar niet) ziet hij geen probleem.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:47

Ik had mijn post al gewijzigd.. Maar je moet er echt samen achterstaan... En er allebei klaar voor zijn, want het hondje gaat toch "de plek" van het oude hondje "vervangen"..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:49

Wat een onzin!
Een hond kan heus wel verhuizen hoor, ik heb er zelf nooit een probleem mee gehad!
Maar ik zou nog wel even met je vriend overleggen of dat nu echt de reden is, of dat het eigenlijk meer een smoesje is omdat hij het toch liever niet wil.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 14:54

Ik snap best als hij dat als excuus gebruikt, misschien vind hij het te vroeg nog of wil hij geen hond. Of geen hond die we van mijn moeder krijgen (lang verhaal, is prive) maar zeg het dan gewoon :) en laten we het dan uitpraten.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:58

en wat als hij het gewoon niet wil maar niet durft te zeggen ?

ga je dan toch de hond halen? alleen omdat jij het wil....(zo komt het een beetje over op mij...)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:00

Als hij het niet wil, moet hij eerlijk aangeven waarom niet en niet als excuus een verhuizing gebruiken.
Als ik écht dat hondje zou willen hebben, zou ik toch ook wel heel erg m'n best doen om hem te overtuigen... :P

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:22

Nou ik vind dat je wel respect mag hebben naar de wensen van je partner.

En soms vinden mannen het moeilijk om hun vriendin iets te weigeren want het liefst geven ze je de hele wereld en dan alleen omdat jij nog een hond wilt?

Zou ik nergens op vinden slaan maar ja dat is mijn mening! :D

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:25

Boompje1985 schreef:
Nou ik vind dat je wel respect mag hebben naar de wensen van je partner.

En soms vinden mannen het moeilijk om hun vriendin iets te weigeren want het liefst geven ze je de hele wereld en dan nog alleen omdat jij nog een hond wilt?

Zou ik nergens op vinden slaan maar ja dat is mijn mening! :D

Mijn vent heeft af en toe een extra duwtje in de rug nodig om ergens van overtuigd te zijn. Die geef ik hem dan ook graag :D. En achteraf is hij daar (bijna) altijd blij om.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:26

Absoluut waar dat je respect moet hebben voor elkaars mening! Maar dat geldt dan natuurlijk ook andersom :P Ik zou er ook wel moeite mee hebben als hij dan niet eerljik zou zeggen waarom. Ze hebben al eerder 2 honden gehad, dus het is geen probleem van ruimte/tijd. De andere hond is ongelukkiger alleen. Dan zou ik toch ook wel een motivatie willen waarom het nu niet zou kunnen :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:06

ach mijn ouders wilden ook geen 2de hond. Echter toen er 2 jaar geleden op mijn werk een graatmagere boxer binnen kwam die echt enorm graatmager was en ik hem mee naar huis nam omdat we geen goede ruimte hadden voor hem (buiten vroor het 10 graden en binnen was het maar 5 graden omdat de kachel kapot gegaan was).

Hij was nog geen half uur in huis of mijn ouders waren er al over uit dat hij absoluut niet meer terug zou gaan haha. Heb toen afgesproken met mijn ouders dat we het een week zouden aankijken voordat we definitief zouden beslissen en hij ligt nu naast mij te slapen haha.

Ik zou dus zeggen: je partner wil niet, jij wel dolgraag, ga er tussenin zitten. Die hond kan er vast wel tegen en niet geschoten is altijd mis. Vang de pup op nu hij terug komt bij je moeder en geef het een week/ paar weken of een maand en ga dan samen nog eens overleggen. Idd sommigen hebben gewoon een duw in de rug nodig. Bijna al mijn dieren komen op aparte manier het huis binnen en nog nooit is er 1 geweest die eigenlijk niet welkom geweest is en veel dieren zijn hier wel in noodopvang geweest en daarna weer door herplaatst. Als ik al de flessenkittens gehouden zou hebben dan konden we over de katten lopen hier en idem over de honden (pups die in het asiel terecht komen en die extra aandacht nodig hebben voordat ze herplaatst kunnen worden).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:03

En, hebben jullie het er gisteravond nog over gehad??